Apua kolmannen nimen valitsemiseen? (nimen vaihto)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lv?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lv?

Vieras
Eli pian 15-v täyttävä tyttäreni haluaisi vauhtaa toisen etunimensä ja ottaa kolmannen etunimen. Kutsumanimeään ei ole muuttamassa miksikään, joten suhtaudun tähän aika hyväksyvästi. Nykyinen nimi on Laura Wilhelmiina, tyttö haluaisi muuttaa nimensä siis Laura Vilhelmiinaksi ja ottaa sen kolmannen nimen. Vaihtoehtoina on suvussa olevia nimiä, esim. Johanna, Esteri, Sara ja Niina. Enemmän ns. "random nimiä" on miettinyt, esim. Anna ja Amanda. Eniten lämpenen Laura Vilhelmiina Annalle ja Laura Vilhelmiinalle. Lauran tädin toinen ja oma toinen nimeni on Johanna, joten tuo Annahan olisi aika looginen valinta kolmanneksi. Annanko teinin valita näistä nimistä? Mitä olen täällä lukenut niin ehkä olisi näin "pieneen" pyyntöön hyvä suostua. Olen varmistanut, etteivät ole kavereiden, idoleiden tms. nimiä ja että vaihtaa ihan oman ideansa vuoksi nimeä. Passi on alle vuoden enää voimassa ja mopokorttia ei ole, pitääkö kelakortti siis uusia ja passi vaihtaa? Entä pitääkö kouluun ilmoittaa ja mites pankki ja pankkikortti? Ja tytölle on sanottu, että nimeä ei vaihdeta takaisin syntymänimeksi, jos alkaa kaduttaa ja miettii tarkkaan nyt.
Onko muita nimi-ideoita?

Onko tytöllä ollut jo pitkään nimenvaihtoajatus? Jos se on tullut vasta äskettäin, niin itse en lähtisi heti eka pyynnöstä hakemaan muutosta. Mutta jos olette jo lupailleet, niin ehkä se sitten on parempi muuttaa.

On ollut mielessä jo pari kuukautta, mutta ei ole uskaltanut kertoa ajatuksistaan kuin vasta eilen. 15-v voi vaihtaa ominluvin nimeään, mutta tuo passi, kela -ja pankkikorttiasia tuli mieleen. Ensimmäinen nimenvaihdoshan on ilmainenkin, ja varsinkin jos haluaa Wilhelmiinan vaihtaa Vilhelmiinaksi niin en näe siinä mtn. estettä. Kolmatta nimeä pitää kyllä vielä harkita.

Itse yrittäisin vielä suostutella lykkäämään nimenmuutosasiaa. Murrosikäisille helposti tulee tarvetta muuttaa omaa elämäänsä ja luulen ettei se nyt siitä V- W ole kiinni.

Kyllä se W:n vaihtaminen olisi minulle ok, en vain tiedä mitä sukulaiset sanoisivat. Tyttö haluaisi vain vaihtaa sen W:n eikä se kolmaskaan nimi (Anna) mikään kamala ole. Ei kuitenkaan ole puhuttelunimeä muuttamassa niin.., Vaihtoehdot olisivat Laura Vilhelmiina Anna, Laura Wilhelmiina Anna ja Laura Vilhelmiina.
Kyllä ihmisillä on isompiakin murheita teiniensä kanssa, niinkuin viime viikkoina olemme lukeneet.