Apua kanarisottoon, kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusavuton täällä taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusavuton täällä taas

Vieras
Kannattaako risottoon tuleva kana paistaa vai keittää (kyseessä broilerin filesuikaleet)?

Jos paistan kanan, niin kannattaako risotossa käytettävät kasvikset paistaa pannulla kanan kanssa vai keittää riisin seassa?

Ja sitten vielä: jos haluan risottoon kosteutta, niin onko hyvä konsti käyttää purkki ruokakermaa kanaa paistaessa?

Kiitos ja anteeksi!

No mä teen risoton aina niin et paistan kasarissa suikaleet, sinne sekaan mausteet, vettä, riisit ja kasvikset jossain kohtaa, riippuen niiden kypsennys ajasta..Koko komeus sit hetken siinä hautuu ja tadaa, ruoka on valmis..Eli mä keitän ne riisit siinä kasarissa, en erikseen..

Kiitos vinkeistä!
Ajattelin siis keittää riisin kattilassa ja samalla paistella kanaa, lopuksi meinasin sekoittaa kaikki samaan kattilaan.
En ole ikinä ennen tehnyt risottoa ja mun kokemukset ko. ruoasta rajoittuu peruskoulussa tarjottuun risottoon, joka oli aina kuivaa - siksi mietin kosteutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Uusavuton täällä taas;24905353:
Kiitos vinkeistä!
Ajattelin siis keittää riisin kattilassa ja samalla paistella kanaa, lopuksi meinasin sekoittaa kaikki samaan kattilaan.
En ole ikinä ennen tehnyt risottoa ja mun kokemukset ko. ruoasta rajoittuu peruskoulussa tarjottuun risottoon, joka oli aina kuivaa - siksi mietin kosteutusta.

No tuo ei ole varsinaisesti risotto.
Mä teen risoton kutakuinkin näin:

Kuullotan sipulin, valkosipulin ja kanat kasarissa/wokkipannulla oliiviöljyssä. Lisään (puuro)riisiä ja kuullotan riisit. Lisään pari desiä valkkaria ja odotan että valkkari haihtuu, lisään kana/kasvislientä lorauksen, odotan että liemi imeytyy riisiin ja tämä toistetaan kunnes riisi on lähes kypsää. Lopuksi lisään pinaattia ja pari desiä kermaa ja avot.
Oikea risotto on sellaista venyvää ja löysää ja kosteaa, ei siis kanat ja keitetty riisi sotkettuna keskenään.

[QUOTE="reija";24905430]No tuo ei ole varsinaisesti risotto.
Mä teen risoton kutakuinkin näin:

Kuullotan sipulin, valkosipulin ja kanat kasarissa/wokkipannulla oliiviöljyssä. Lisään (puuro)riisiä ja kuullotan riisit. Lisään pari desiä valkkaria ja odotan että valkkari haihtuu, lisään kana/kasvislientä lorauksen, odotan että liemi imeytyy riisiin ja tämä toistetaan kunnes riisi on lähes kypsää. Lopuksi lisään pinaattia ja pari desiä kermaa ja avot.
Oikea risotto on sellaista venyvää ja löysää ja kosteaa, ei siis kanat ja keitetty riisi sotkettuna keskenään.[/QUOTE]

Niin ja siis tuo kerma ja pinaatti ja kanat ei oo mitään risoton perusraaka-aineita, mutta tuollaista pinaattirisottoa tein viimeksi

Yhteistyössä