Apua kaivataan....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rit

Vieras
Olen eroamassa miehestäni ja muuttamassa lapsen kanssa kaksistaan uuteen kotiin, kotiäitinä olen ja haluaisinkin olla kunnes lapseni täyttää kolme vuotta. Kysymys siis kuuluu että saanko jäädä kotiin hoitamaan lastani vai onko pakko mennä töihin, toimeentulotukea on siis pakko hakea koska kotihoidontuella ei paljoa vuokraa yms maksella..

asumistukea saa jos asuu vuokralla, yh-korotus lapsilisiin. ite olin yh:na 2004-2006 ja rahaa kyllä sai. sit kun vielä kattoo mihin niitä rahoja laittaa niin pärjää hyvin.

ai niin ja mieshän yleensä maksaa elatusmaksuja, jos ei niin kaupunki kyllä.

täytät toimeentulohakemuksen, saa sosiaalitoimistosta.siellä ne tekee laskelman ja päätöksen.Kotihoidontuki ei todellakaan ole este,se vaan lasketaan sulle tuloksi kun ne laskee tuloja yhteen.saat kyllä sossusta lisätietoja ja neuvoja jos tarvit.

Ei kenelläkään sattuisi vielä olemaan tiedossa mikä on vuokramaksimi minkä sossu ottaa huomioon, siis jos kaksin lapseni kanssa etsin asuntoa niin tietäisin vähän kuinka iso vuokra saa olla, vai täytyykö meidän muuttaa johonkin pikku yksiöön...

En minä ainakaan tarvinnut toimeentulotukea asuessani kahden lapsen kanssa Helsingissä kotihoidontukiaikoinani. KELAn sivujen laskurilla selviää miten suurta asumistukea saat, riippuu kunnasta ja asunnon koosta jne.

Yhteistyössä