apua kaivataan... hankala tilanne :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öööö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öööö

Vieras
Mä en tiedä mitä tekisin.

n.4 viikkoa sitten ilmotin avomiehelleni että haluan erota. Hän ei ollut samaa mieltä. Tässä on mennyt jo aikaa eikä olla saatu mitään sovittua jatkosta. Mies vaan ruinaa että jatkettaisiin vielä. Mä en pysty edes kuvittelemaan että jatkettaisiin yhdessä.

Viime sunnuntaina mies tuli kännissä kotiin ja käyttäytyi erittäin uhkaavasti (ei ole ennen näin tehnyt), huusi, uhkaili ja heitteli tavaroita. Jouduttiin lasten kanssa (5 ja 3- vuotiaat) mennä vessaan piiloon. hän rauhoittui vasta kun pyysin siskoni apuun.

Tämän jälkeen hän on ollut erittäin katuva mutta ei ole silti halunnut uskoa että ero on väistämätön.

Tänään hän tuli laivalta umpikännissä. Hän alkoi heti huutamaan ja kaatoi ulohuoneen pöydän mun päälle. Sitten hän haki veitsen ja uhkasi tappaa. Sen jälkeen hän vielä töni. Pääsin karkuun. Lapset olivat onneksi mummolassa.

Nyt en tiedä mitä tekisin. Minne menen ja miten lastenasiat?!? Minulla ei ole rahaa kun olen opiskelija. Lapset ovat miehen hoidossa päivisin kun olen koulussa.

Mistä saan apua ?! Pitäisikö minun jättää lapset asumaan isänsä kanssa . Vai muutammeko lasten kanssa ja laitan heidät päiväkotiin...?!

Mies on aiemmin ollut todella hyvä isä eikä hän ole näin käyttäytynyt. En haluaisi mitenkään estää lapsia tapaamasta isäänsä. Mies on kuitenkin itse sanonut että ei tällä hetkellä oikein jaksa hoitaa lapsia...

Lapsille hoitopaikka välittömästi, soita päivähoitotoimistoon ja PAINOTA sanaa VÄLITTÖMÄSTI. Marssi soskuun kyl ne auttaa asuntoasiassa, takuuvuokrissa jne... Toimi reippaasti, ennen kuin miehesi kerkiää sinut tappaa. ( Eihän minun mieheni, eipä)

Siis haloo, mies heiluu veitsen kanssa ja tosissasi harkitset jättäväsi lapset hänen hoitoon :o :headwall:

Katso netistä teidän alueen turvakodin numero ja soita sinne vaikka nyt heti tai viimestään huomisaamuna ja kysy miten menetellä tossa tilanteessa.

turvakotiin.
aamulla jättämään eropaperit.

minkä ikäiset lapset? voisko ne olla huomisen vaikka pois mahd. hoitopaikasta/koulusta, tai sit sinne ilmotus ettei anneta isän mukaan..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mistä saan apua ?! Pitäisikö minun jättää lapset asumaan isänsä kanssa . Vai muutammeko lasten kanssa ja laitan heidät päiväkotiin...?!

Mies on aiemmin ollut todella hyvä isä eikä hän ole näin käyttäytynyt. En haluaisi mitenkään estää lapsia tapaamasta isäänsä. Mies on kuitenkin itse sanonut että ei tällä hetkellä oikein jaksa hoitaa lapsia...

Huomenna jätät koulun väliin ja hankit asunnon ja lapsille hoitopaikan ym.

Sinä ja lapset lähdette vaikka turvakotiin. Miehesi käytös on (jokseenkin tyypillistä joillekin tuossa tilanteessa) erittäin vaarallista, jos hänellä ei ole sen verran itsehillintää edes lasten edessä. Ja laitat lapset tietysti päiväkotiin tai hankit muun hoitajan lapsille. Kyllä sinä pärjäät, paremmin yksin, kuin tuollaista hullua peläten.

Ja voi olla, että se miehesi tuosta järkiintyy ajan kanssa, ja saatte taas isä-lapsi suhteen rakennettua. Mutta lapsetkin ovat jo siinä iässä, että ymmärtävät ja MUISTAVAT tuollaisen tapahtuman pitkään. Joten älä emmi vaan nyt alat äkkiä lähteä tiehesi lasten kanssa. Tai ukko ulos. Ja älä pidä tätä omana tietonasi, vaan kerro kavereillesi ja sukulaisillesi, että saat mahdollisimman paljon apua. Ei se ole sun syysi jos ukko ei osaa käyttäytyä. Voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:

Huomenna jätät koulun väliin ja hankit asunnon ja lapsille hoitopaikan ym.

Näin vähän ajattelin. En millään jaksaisi nyt koko koulua ajatella.

Tässä onkin jo monet neuvoneet, mistä saa apua ja mihin mennä. Heitä peesaan ja muistutan, että KUN SINUN JA LASTESI HENKI ON UHATTUNA, EI PITÄISI OLLA VAIKEA PÄÄTÖS LÄHTEÄ JA HETI!

Miehesi ei ole kunnossa, johan sen itsekin huomaat, kun sanot, ettei ennen ole ollut tuollainen. Valitettavasti ihminen voi sairastua ja persoonallisuus muuttua radikaalisti. Nyt ei ole aika pohtia tulevaisuutta tätä hetkeä pidemmälle, se selviää kyllä sitten aikanaan. Nyt on aika lähteä ja viedä lapset turvaan! Voimia siihen
:hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[quote="ap

Ja voi olla, että se miehesi tuosta järkiintyy ajan kanssa, ja saatte taas isä-lapsi suhteen rakennettua. Mutta lapsetkin ovat jo siinä iässä, että ymmärtävät ja MUISTAVAT tuollaisen tapahtuman pitkään. Joten älä emmi vaan nyt alat äkkiä lähteä tiehesi lasten kanssa. Tai ukko ulos. Ja älä pidä tätä omana tietonasi, vaan kerro kavereillesi ja sukulaisillesi, että saat mahdollisimman paljon apua. Ei se ole sun syysi jos ukko ei osaa käyttäytyä. Voimia!

Se oli ihan kauheeta. 3vee sanoi illalla että äiti ei ole mikään vittu :( :( :(

Ota viipymättä yhteys paikalliseen naisten turvakotiin. Yhteystiedot varmasti löytyvät esimerkiksi netistä. Saat sieltä neuvoja miten toimia jatkossa. Varmaan pääsette lasten kanssa turvakotiin, ja sieltä sinua autetaan esimerkiksi järjestämään teidän asioitanne. Aluksi varmasti auttavat myös lastenhoidossa, jotta voit jatkaa opiskelua, ja varmasi myös auttavat hoitopaikan löytämisessä sekä selvittävät kanssasi mitä rahallista ja muuta tukea voit yhteiskunnalta tilanteessasi saada. Ota mukaasi kaikki sellainen, mitä miehesi voi käyttää sinua vastaan, kuten luotto- ja pankkikortit, tärkeät paperit, passi ja näin edelleen. Samoin jotkin tärketä esineet, esimerkiksi lasten tärkeimmät lelut tai valokuvat voi olla hyvä ottaa mukaan tai antaa siksi aikaa siskollesi, jos avomiehesi yrittää kostaa rikkomalla tai hävittämällä tavaroitasi. Turvakodista käsin voit miettiä yhdessä henkiläkunnan avulla mitä asoita sinun pitää järjestää, esim. sulkea puhelinliittymiä tai tilejä tms, jos teillä on sellaisia esimerkiksi yhdessä avomiehesi kanssa. Kurja tilanne, toivottavasti kaikki kääntyisi parhain päin.

Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Tässä onkin jo monet neuvoneet, mistä saa apua ja mihin mennä. Heitä peesaan ja muistutan, että KUN SINUN JA LASTESI HENKI ON UHATTUNA, EI PITÄISI OLLA VAIKEA PÄÄTÖS LÄHTEÄ JA HETI!

Miehesi ei ole kunnossa, johan sen itsekin huomaat, kun sanot, ettei ennen ole ollut tuollainen. Valitettavasti ihminen voi sairastua ja persoonallisuus muuttua radikaalisti. Nyt ei ole aika pohtia tulevaisuutta tätä hetkeä pidemmälle, se selviää kyllä sitten aikanaan. Nyt on aika lähteä ja viedä lapset turvaan! Voimia siihen
:hug: :hug:

Kiitos paljon. Ihan itkettää se että te olette kaikki kommentoinu tätä! Kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[quote="ap

Se oli ihan kauheeta. 3vee sanoi illalla että äiti ei ole mikään vittu :( :( :(

Niin. Meillä oli samanlainen tilanne ex-mieheni kanssa, ja lapsi oli silloin alle 3 v. Nyt kaksi vuotta myöhemmin vieläkin muistaa asioita, ja joskus mainitsee jotain kun isi oli tuhma... Se on hirveetä, ja siinä tuntee itsensä niin paskaksi äidiksi kun lapsella on tuollaisia muistoja mielessä. Mutta ei voi mitään, elämä on mitä on. Mutta ihan tosi, olet ihan oikealla tiellä, nyt vaan mietit miten pääset ulos ja äkkiä. Älä jää sinne hakattavaksi, tai anna sen pelotella lapsia enää kertaakaan, ethän? Äläkä kärsi yksin vaan muista, että on ihmisiä jotka sinusta oikeasti välittää ja miehesi ei ole yksi niistä.

AP, pitäisiköhän sinun mennä saman tien sinne turvakotiin juttelemaan? Soita ja kysy mitä tehdä! En tiedä onko sinun tai lastesi turvallista olla nyt missään muualla kuin turvakodissa.. Voihan miehesi vaikka päättää lähteä lapsia hakemaan vaikka ovatkin toisessa kaupungissa ja menee riehumaan sinne.

on aika sen jälkeen kun erosta on päätetty. Tämän tiedostavat kaikki ammattilaiset, joten varmasti saat apua. Minunkin mielestäni tuo turvakoti on kaikista paras paikka, sieltä saat myös hyvin paljon käytännön apua ja he tosiaankin pystyvät laittamaan asioihin vauhtia, lisäksi saat arvokasta keskusteluapua vuorokauden ympäri.

Yhteistyössä