APUA kaipaisin kaverisynttäreiden järjestämiseen, 4-5 vuotiaiden äidit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kkk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kkk

Vieras
Meillä 5 v täyttävä poika haluaa kutsua ensimmäistä kertaa pv-kotikavereita synttäreilleen. Haluaa kutsua vain kaksi kaveria pvkodista. Tarvitsisin apua seuraaviin kysymyksiin:

-Miten hoitaa kutsuminen niin, etteivät muut lapset pahoita mieltään?

-Miten hoitaa kutsuminen, kun ei tunne kutsuttavien lasten vanhempia edes ulkonäöltä?

-Mikä olisi paras kellonaika kutsuille tuon ikäisille? Itse ajattelin kello 15?

-miten muotoilla kutsukortin kutsu, eli pyydänkö vanhempia vastaamaan esim. tekstarilla tulostaan vaiko soittamaan?

-paras ajankohta kutsun lähettämiseeen? Juhlat ovat vasta joulukuussa

- kutsunko vanhemmatkin kahville vai pidetäänkö täysin vain kaverisynttäreinä?

KIITOS jos joku vain viitsii auttaa, oon ihan hukassa näidne juttujen kanssa....

Meidän pk-kodissa on kutsut laitettu lasten lokerikkoihin (voi pyytää tätejä tekemään iltapäivällä, jotta lapset eivät huomaa niitä heti aamusta). Omalle kannattaa sanoa, että kutsuista ei pk:ssa puhuta.

Kutsut kannattaa laittaa samalla viikolla jos juhlat loppuviikosta. Tai aikaisintaan edellisen viikon lopulla. Kaksi kutsuttua on aika vähän; jos kumpikaan ei pääse...?

Kutsuun laita oma puhelinnrosi ja jos haluat että ilmoittavat tulosta, niin kirjoita se siihen. Itse olen laittanut vain, että ilmoitathan jos eritysruokavaliota (jollei pk:n väeltä saa suoraan tietoa ettei kellään ole allergioita. Sen yleensä kertovat; jos jollain jotain on, niin eivät välttämättä kerro just mikä allergia, mut sit osaatkin itse kysellä suoraan vanhemmilta kutsun välityksellä.

5 v. synttärit ovat yleensä kaverisynttärit, mutta jos joku kutsutuista on niin ujo, ettei uskalla ilman vanhempia, niin olettaisin vanhemman olevan sinuun asiasta yhteydessä.

hauskoja juhlija!

Yleensä ton ikäiset juhlii ilman vanhempia ellei kutsussa mainita et vanhemmat mukaan.
Meillä oli päiväkodista pojan neljä parhainta kaveria ja kutsut laitettiin lasten lokeroihin ja ei siin sen kummempaa kyl lapset jo tietää ettei pääse kaikkien 20 tarhakaverien synttäreille.

Klo 15 on ihan hyvä aika. Kutsut laitoin 1-2 vkoa aikaisemmin. Meillä synttärit kesti 2 tuntia ja ne alkoi klo 14.

kiitos! :)

Nuo kaksi vierasta ovat kaiken lisäksi sisaruksia. Olen yrittänyt kysellä pojaltani, eikö tosiana halua muita, mutta ei halua. Onhan synttäreille tulossa kuitenkin kaveriperheiden lapsia, eli yhteensä noin 8 lasta. Lapsen tarharyhmä on pieni, joten mietityttää juuri tuo, monikohan pahoittaa mielensä. :( Mutta mulla ie ole resursseja järkätä isompia juhlia, ja kun lapsikin on aivan ehdoton, ettei muita kavereita juhliin halua, niin eikös se sitten ole kuitenkin ihan ok?

Miksi mua vähän vaivaa se seikka etten ollenkaan tunne lasten vanhempia? Onko kukaan koskaan kutsunut lapsia joiden vanhempia ei tunne? Eihän sill äsinänsä ole mitään väliä, mutta silti jotenkin tuntuu hassulta....

Meillä lapsi kerhossa ja siellä on myös nähty erilaisempia vanhempia,osa jakaa oikein suuri eleisesti kaikkien lasten ja vanhempien nähden kutsuja ja osa jakaa ne hyvin hienotunteisesti jos jonkun kaverin vanhemman näkee kaupassa,samaan aikaan matkalla kerhoon tms.
Me olemme nähneeet näitä kerhokavereita usein muissakin harrastuksissa joten ollaan annettu siellä vanhempien käteen ilaman suurempa seremonioita;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos! :)

Nuo kaksi vierasta ovat kaiken lisäksi sisaruksia. Olen yrittänyt kysellä pojaltani, eikö tosiana halua muita, mutta ei halua. Onhan synttäreille tulossa kuitenkin kaveriperheiden lapsia, eli yhteensä noin 8 lasta. Lapsen tarharyhmä on pieni, joten mietityttää juuri tuo, monikohan pahoittaa mielensä. :( Mutta mulla ie ole resursseja järkätä isompia juhlia, ja kun lapsikin on aivan ehdoton, ettei muita kavereita juhliin halua, niin eikös se sitten ole kuitenkin ihan ok?

Miksi mua vähän vaivaa se seikka etten ollenkaan tunne lasten vanhempia? Onko kukaan koskaan kutsunut lapsia joiden vanhempia ei tunne? Eihän sill äsinänsä ole mitään väliä, mutta silti jotenkin tuntuu hassulta....

Siinähän ne tulee vähän tutummiksi samalla.

Eikä tartte pohtia muiden pahastumista. Ei lapsi rikki mene vaikka joutuu joskus kokemaan pieniä vastoinkäymisiä, päinvastoin. Harvempi kuitenkaan pystyy tai edes haluaa kutsua koko pk-ryhmää :)

Jos juhlat ovat arkipäivänä niin kello 15 on mielestäni turhan aikaisin,kun kaikki vanhemmat eivät pääse niin aikaisin töistä.Toki voithan sopia,että otat omaa lasta hakiessa kutsutut lapset mukaan pk:sta.
Sitten noista allergioista.Laita kutsuun,että vanhemmat ilmoittavat sinulle jos allergioita.Päiväkodin henkilökunta ei niistä sinulle saa kertoa.
Kutsun laitat pk:ssa kutsuttujen lasten lokeroihin.Näin toimin itse ja näin meillä töissäkin toimitaan.Kannattaa mainita asiasta henkilökunnalle niin tietävät kutsun olevan lokerossa jos esim kutsutut lapset ovat vaikkapa lomalla ja eivät saa kutsua.Jos näin käy niin me töissä laitetaan asiasta vanhemmille sitten tekstari,että tietävät kutsun hakea.

kiitos paljon vinkeistä! Juhlat ovat viikonloppuna. Sellainen juttu kyllä tuli mieleen, kun poika leikkii yleensä kolmen pojan kanssa tarhassa, joista yksi nyt jää kutsumatta. Lapsi ei jostain syystä millään häntä halua juhliin, mutta musta tuntuu että pitäisi sekin poika kutsua. Kun yhdesäs kaikki keskenään leikkivät, niin tuleehan hänelle paha mieli kun kuulee juhlista. :(

Nää on ihan kamalia mietittäviä, tekis mieli perua koko kaverisynttärit...:/

Meillä oli 4 v synttäreillä kaksi päiväkotikaveria. Hyvin meni. Toinen ujosteli aluksi, mutta kun pääsivät leikeissä alkuun niin ujostelu jäi. Eikä todellakaan tunnettu yhtään toisia vanhempia ja toiset ollan nähty pari kertaa puistossa. Kannattaa tosiaankin pyytää ilmoittamaan tulosta että ei käy niin etteivät pääsekkään. Ja jos vain yhden perheen lapsista kysymys niin uudesta sopivasta ajasta voi sitten neuvotella?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos paljon vinkeistä! Juhlat ovat viikonloppuna. Sellainen juttu kyllä tuli mieleen, kun poika leikkii yleensä kolmen pojan kanssa tarhassa, joista yksi nyt jää kutsumatta. Lapsi ei jostain syystä millään häntä halua juhliin, mutta musta tuntuu että pitäisi sekin poika kutsua. Kun yhdesäs kaikki keskenään leikkivät, niin tuleehan hänelle paha mieli kun kuulee juhlista. :(

Nää on ihan kamalia mietittäviä, tekis mieli perua koko kaverisynttärit...:/

Tekisin kuten lapsi toivoo. Kerran esikoisen kohdalla kutsuin myös kaverin, jota lapsi ei niin halunnut mukaan ja synttäreillä selvisi, että kaveri töni, löi ja riehui.

-Miten hoitaa kutsuminen niin, etteivät muut lapset pahoita mieltään?
Kutsut kirjekuoreen ja siihen lapsen etunimi päälle ja lapsen lokeroon. Jos et itse osaa laittaa niitä lokeroihin, pyydät henkilökunnalta apua

-Mikä olisi paras kellonaika kutsuille tuon ikäisille? Itse ajattelin kello 15?
Jos kutsut ovat viikonloppuna, tuo aika on hyvä, arkipäivänä on aivan liian aikainen.

-miten muotoilla kutsukortin kutsu, eli pyydänkö vanhempia vastaamaan esim. tekstarilla tulostaan vaiko soittamaan?
Pistät kutsuun ajan ja paikan. Siinä voit pyytää ilmoittamaan allergioista ja tulostaan, jos haluat varmistuksen tai sitten vaihtoehtoisesti ilmoittamisen, jos ei ole tulossa. Minä annan itse valita, ilmoittaako tekstarilla vai soittaako, yleensä tekstaavat.

-paras ajankohta kutsun lähettämiseeen? Juhlat ovat vasta joulukuussa
Paras aika on 1½-2 viikkoa ennen juhlia, joulun alla ehkä tuo 2 vkoa on parempi, silloin on menoja enemmän. Tuona aikana ei vielä ehdi unohtaa juhlia ja on kuitenkin aikaa hankkia se lahja. Viimeisenä iltana ei ole kiva etsiä kiireellä lahjaa, kun kutsu tulee viime tipassa.

- kutsunko vanhemmatkin kahville vai pidetäänkö täysin vain kaverisynttäreinä?
Ihan miten parhaaksi näet. Vain yhteen paikkaan on minutkin kutsuttu, muuten on ollut ihan kavereiden keskeisiä synttäreitä noilla meidän lapsilla.

Yhteistyössä