Apua! Kaikki jääkaapissa ollut ruoka maistuu ja haisee homeelle :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimmu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mimmu"

Vieras
Löysin 4 päivää sitten jääkaapista mandariinin, joka oli homeessa. Muut mandariinit oli hyväkuntoisia. (Säilytetään mandariineja jääkaapissa koska tykätään niistä kylminä). Tämän homemandariinin jälkeen kaikki ruoat mitä olen jääkaapissa säilyttänyt on mielestäni maistunut ja haissut homeelle. Heitin loputkin mandariinit roskiin ja homeelle haisevat tuotteet myös eli melkein kaiken. Pesin jääkaapiin miedolla pesuaineella ja vedellä. Ja yhä edelleen haistan/maistan homeen eikä mies huomaa mitään :/ Justiinsa teki mies lihamakaroonilaatikkoa, jota odotin nälkäsenä ja kun haistoin ja maistoin, oli sekin mielestäni homeista. Eikä mies huomannut taas mitään. Mikä avuksi? Voiko vika olla mun omassa päässä? :/ Kuitenkaan kuivamuonat ei haise eikä maistu homeelle ja ne on ainoita ruokia mitä pystyn tällä hetkellä syömään..

Katso jääkaapin takaa se "haihdutusallas" vai mikä lie, mihin valuu kosteutta jääkaapista ja puhdista se. Muuten ei pitäisi jäädä yhdestä homemandariinista kyllä mitään jälkiä.

Kuulostaa kyllä psykologiselta enemmän. Ei home tuolla tavalla tartu...

Kokeile pestä jääkaappi etikalla, sen pitäisi viimeistään eliminoida kaikki ylimääräiset hajut.

Oon miettinytkin että voiko olla psykologista, mutta en voi toisaalta ymmärtää miten homeinen mandariini voisi vaikutta psyykeeseeni? On meillä ennenkin löytynyt homeisia ja mätiä ruokia enkä ole ollut moksiskaan..

Aika erikoista. Multa jää useinkin joku porkkana tai puolikas avokado tms. vihannes homehtumaan jääkaappiin. Poistan sen, pyyhin sen kohdan missä homeinen juttu oli, ja that's it. Ei ole mitään jäänyt.

Mä muistan lukeneeni jostakin, että ruokasooda poistaa hajuja jääkaapista, tämä liittyi siihen, kun raskaana ollessa jopa jääkaapin avaaminen saattoi aiheuttaa kuvottavan olon. Pidän edelleen ruokasoodaa pienessä purkissa jääkaapissa, ja totta kai se täytyy sitten aina säännöllisesti puhdistaa ja pitää huoli siitä, etteivät tavarat mene huonoksi.

[QUOTE="vieras";25323566]Aika erikoista. Multa jää useinkin joku porkkana tai puolikas avokado tms. vihannes homehtumaan jääkaappiin. Poistan sen, pyyhin sen kohdan missä homeinen juttu oli, ja that's it. Ei ole mitään jäänyt.[/QUOTE]

Erikoista tosiaan... Mieskin myönsi nyt että joo, kyllähän se jääkaappi on vähän homeelle haissut, muttei maista/haista sitä ruoissa kuitenkaan. Mulla on taas ollut aina herkkä hajuaisti, että voiko sekin sitten vaikuttaa? Mene ja tiedä :( Pitää pestä etikalla kaappi.

Mä muistan lukeneeni jostakin, että ruokasooda poistaa hajuja jääkaapista, tämä liittyi siihen, kun raskaana ollessa jopa jääkaapin avaaminen saattoi aiheuttaa kuvottavan olon. Pidän edelleen ruokasoodaa pienessä purkissa jääkaapissa, ja totta kai se täytyy sitten aina säännöllisesti puhdistaa ja pitää huoli siitä, etteivät tavarat mene huonoksi.

Hei, kiitos vinkistä :) Pitää kokeilla.

[QUOTE="vieras";25323511]Katso jääkaapin takaa se "haihdutusallas" vai mikä lie, mihin valuu kosteutta jääkaapista ja puhdista se. Muuten ei pitäisi jäädä yhdestä homemandariinista kyllä mitään jälkiä.[/QUOTE]

Meillä oli kans tuo ihan karmeassa kunnossa..

Yhteistyössä