apua,kaaduin:(

• Viestiketjun aloittaja kamalaa
  • Ensimmäinen viesti
kamalaa
Raskaana viimeisillään ja kaaduin tuolla peevelin liukkaalla tiellä..kamala paniikki ja heti nipistää joka paikasta, kun kuvittelen että jotain on vialla.
Ei kai se automaattisesti ole vaarallista, vaikka raskaana kaatuukin, en onneksi mahalleen, mutta nytkähti pahasti. :(
Täytyy seurailla tilannetta, mutta heti mielikuvitus ottaa vallan :(

mieki kaaduin eilen, mutta en sentään ole viimeisilläni (28. vko). seuraile, en usko että yksi kaatuminen on sinänsä vaarallista kun et kerran mahallesi kaatunu. jos tulee jotain epänormaaleja kipuja niin ainahan voi soittaa neuvolaan ja kysyä neuvoa.

Mä kaaduin myös sillon kun odotin tyttöä... Sillon oli jo kevät mutta takatalven lumet yllättivät ja kaadun kovasti tärähtäen persielleni. Niskat tuli kipeäksi ja siitä edespäin supisteli ihan loppuun saakka mutta silti meni lähes kaksi viikkoa yli...vauvalle ei tullut mitään. Neuvolasta muistaakseni sanottiin silloin, että jos vatsaan ei satu, eikä tule verenvuotoa, ei ole syytä paniikkiin. No paniikissa olin silti...

On muuten jännä kun viimeksi olen kaatunut talvella joskus lapsena ja nyt raskauden jälkeekään en kaatuile, mutta silloin raskaana ollessa tuntui, että koko ajan oli tasapaino hukassa.

Mä kaaduin suoraan mahalleni rv 20+4. Selässä oli vielä painava reppu. Pelästyin ihan järjettömästi, mutta onneksi ei käynyt mitenkään. Käy tarkistuttamassa tilanne, niin saat mielenrauhan.

vieras
Jos ei vuoda tai supistele ja vauva liikkuu niin ei käsittääkseni huolta. Tai näin mulle sanottiin kun keskimmäistä odottaessa kaaduin tasan rv38 ja oli vielä 2v esikoinen sylissäni. Ulkona kaaduin ja oli ihan jopa oikein kesäkuu eli varsin liukasta. :D :D :D

Tyttö syntyi 40+0 ja salissa otetuissa kuvissa näkyy komee mustelma reidessä, mutta muuta se kaatuminen ei tehnyt. :D

Äitini on kaatunut kolmessa raskaudessa viimeisillään eikä ole tapahtunut mitään. Kerran jopa lensi kaaressa selälleen jäälle, ei edes supistanut.

Yhteistyössä