Apua!järkyttävä pingottunut kipu ylävatsassa ja-selässä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mude-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mude-75

Jäsen
26.02.2008
33
0
6
Eli eilen aivan yhtäkkiä tuntui, että maha paisui kauttaaltaan ja niin valtaisa kipu heti rintojen alapuolella ja samassa kohtaa yläselässä, jossa tuntui lisäksi todella omituista puutuneisuuden tunnetta. Missään asennossa ei pystynyt olemaan. Kävin päivystyksessä illalla, jossa lääkäri totesi ylävatsassa runsaasti ilmaa(siltä se tuntuikin painellessa, kipeeltä ilmapallolta)
Lapsen kannalta en olut yhtään peloissani, koska ivun sijainti oli niin todella korkealla.
Ajattelin vaan,että onko kellään kokemusta moisesta, että olisi ilmaa tuolla kohdin, mistä se ei kerta kaikkiaan tule luonnollista kautta ulos?!
Tänään pahin on helpottanut, mutta ei olo vieläkään normaali ole. Joutuu istumaan vähän korostetun suorana, eikä rintsikoita tulisi mieleenkään kiristää kipeän ylävatsan ympärille!

t:mude-75 rv 16+1

Voisin kanssa veikata pahaa närästystä ja / tai ilmavaivoja.
Myös sappikivivaivathan ovat mahdollisia, googleta.

Mutta itselläni ainakin on samantapaiset johtuneet just närästyksestä ja tai ilmavaivoista. Ihan ummetustakin voi olla. Närästykseen suosittelen gavisconia. Itse en ilman sitä mene enää nukkumaan.

Mulla tuli 25+++++ viikoilla samantyyppistä. Mentiin äippäpolin päivystykseen ja vauveli majaili ylämahassa poikittain. Ilmankos koski ja ahisti.

Mutta toivotaan että sulla helpottaa eikä toistu enää

t: Solina ja Kirppu rv 30+6

Mulle tuli heti mieleen sappikipukohtaus, tuo ylävatsakipu viittaisi siihen ja sehän saattaa usein alkaa oireilla raskauden aikana. Uskon, että hirveästi ei lääkitystä pystytä käyttämään raskauden aikana tai leikkausta, joten yritä välttää rasvaisia ruokia. Googlen kautta varmasti löytyy enemmän tietoa sappikivistä- ja dietistä. Toivottavasti et saa kipuja vaivaksi asti. Mukavaa odotusta! :heart: