Apua iso vauva tulossa kai?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Kävin terkkarissa ja se varoitteli et iso vaavi tulossa ku pää lantiossa ja jalat potkii kylkiluita. (Pää ei ollut kummiskaan vielä kiinnittynyt) RV 39+6 Pyllypystyssä oli masussa. Kumpa tää pian syntyis...

Onko sulla ollu synnytystapa-arviota et mahtuuko vauva tulemaan alakautta?

Mä kävin röntgenissä ison vauvan takia. Häntäluu hieman alhaalla mutta joustava. 4530g pojan punnersin. Painosta huolimatta sirohko vauva ja siro pää. Syntyi tasan rv 41.

Just joo, mulle myös ronklailtiin isoa vauvaa. " siis varmasti yli 4 kiloa!". Ja kehoittivat ottaa isoja vaatteita synnärille matkaan. Just ja ikinä en enää usko noita jos vielä joskus vauvan saan. Poika synty 3300g ja 50cm. Oli pikkasen sit isoja ne vaatteet mitä otin, potkaritki sai kääntää kahteen kertaan vyötäröltä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Just joo, mulle myös ronklailtiin isoa vauvaa. " siis varmasti yli 4 kiloa!". Ja kehoittivat ottaa isoja vaatteita synnärille matkaan. Just ja ikinä en enää usko noita jos vielä joskus vauvan saan. Poika synty 3300g ja 50cm. Oli pikkasen sit isoja ne vaatteet mitä otin, potkaritki sai kääntää kahteen kertaan vyötäröltä :laugh:

Heh :)

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Mahtuu tulemaan ku olen synnyttänyt 4045g pojanki. Mut että jos tää ois vielä isompi niin huh huh. Mut kiitos teile vastauksista. :)

No, eiköhän se todennäköisesti yli nelikiloinen ole tämä seuraavakin. Pyydä ultrausta. Meillä oli ultran mukaan tulossa iso vauva ja iso vauva tulikin. Ei ne ronklaukset ole luotettavia.

Minulle sanottiin synnärillä, että saattaa olla jopa viisikiloinen vauveli tulossa! Käytiin röntgenissä kuvaamassa lantiota yms. Olin aivan kauhuissani. Mutta lopputulos olikin onneksi vain 3990g :D

mulla on 7stä 6 ollu isoavauvaa ja kukaan ei ole potkinut kylkiluihin ...vaan napaan.. eiköhän se paljon johdu siitä miten vauva siellä onja miten äidin vatsa tulee...mulla se on on julmasti potkupallo tuossa edesää

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
niin että tarkoitti varmaan pitkä?eihän vauvan päänympärys jne.ole välttämättä aivan maximit.

Niin no sano vaan et kertoo lapsen koosta ku potkii kylkiluita ku pää lantiossa.

Silläkin on tietysti tuossa potkimisjutussa merkitystä, että miten pitkä äiti on: pitkällä äidillä vauvalla on tilaa enemmän kuin pätkällä! Minä olen pätkä ja esikko oli 56,5 cm pitkä. Kätilö ihmetteli synnytyssalissa, että miten ihmeessä näin pitkä poika mahtui noin lyhyeen tilaan! Oli pojalla painoakin 4550g ja ihan alakautta tuli maailmaan. Ei se ihan ongelmatonta ollut, mutta ongelmana ei ollut pituus tai paino vaan leveät hartiat, joista hän jäi kiinni pään synnyttyä. Tämä siis tapahtui v.1983, jolloin koon arviointi ultrallakin oli pelkkää arvailua. Synnytyksen jälkeen sanottiin, että jos olisi ollut pientäkään aavistusta, mitä oli tulossa, olisi leikattu.

Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:

"vaan" kilolla pieleen tuokin arvio :D

mullakin esikoisesta annettiin jo käynnistysaika koon takia kun vauva sekä ultran että käsikopelon mukaan yli 4kg rv 38..synty sitten 2 pvää ennen käynnistystä ja oli 3200g ja 49cm pitkä :D

mulle sanottii 37 viikolla että ei oo kovin iso vauva tulossa, 3600-3700, mutta pitkä.
no, tyttö syntyi 41+4 spontaanisti ja oli 51cm ja 4160g! ja nyt kahen kuukauden iässä 60cm 7050g =)

poika 4760g oli peffan kohdalta tiukimmillaan
poika 5270g pää tosi pahasti muotoutunut, solisluu poikki.. tämä poika arvioitiin 3.5kg painoiseksi 2vkoa ennen synnytystä (terkkari)

Kopelointi arvioihin en kauheesti luottas.
Mulla aamulla neuvolas arvioitiin 3,5kg ja samana päivänä illalla kätilö arvioi 3,8kg. Tyttö synty vähän puolenyön jälkeen painoa oli 4,7kg.
Ja ihan sujuvasti synty ilman puudutuksia ja tikkejä alakautta, hartioista oli ahdas.

Lykkyä vaan synnytykseen!

Mulla esikoinen arvioitiin rv 38+0 4,3-kiloiseksi ultralla, jännitin synnytyksen käynnistelyssä ihan pikkusen juu, minkälainen jööti sieltä tulee, poika olikin 52 cm ja 3,6 kg syntyessään 38+2, pitkä ja hoikka vaavi.

En luottais hirveästi paino- tai synnytystapa-arvioihin... mun kohdalla ainakin meni pieleen...Kannattaa mun mielestä olla miettimättä liikoja ja luottaa että kaikki menee hyvin.
Mäkin kävin synnytystapa-arviossa kaksi kertaa, viikoilla 35 ja 39. eka kerralla painoarvio oli 3,5 kg ja myöhemmin 3,2 kg(tämä muutama päivä ennen synnytystä!). Eri lääkärit oli, ja molemmat sanoi että mahtuu hyvin tulemaan. Ei mahtunut! Ei mikään jättivauva ollut(4025 ja 54) mutta minä kun olen ite aika pikkuruinen.

Yhteistyössä