Apua imetyksen lopettamiseen???

• Viestiketjun aloittaja apuaimetykseen
  • Ensimmäinen viesti
apuaimetykseen
Eli mun ongelma on tällainen. Meidän poika on nyt 1,5v. Ja tissillä roikkuu etenkin iltaisin, välillä herää yölläkin syömään ja aamulla lutkutetaan taas. Vuoden iässä ajattelin lopettaa, mutta poika on todellakin eri mieltä. Huutaa ja raivoaa. Repii mun paitojani jne..Muiden lasteni kanssa olen onnistunut lopettamaan imettämisen melko helposti. Nyt tämä on ollut kaikkea muuta.. ja poika tosiaankin raivoaa jos ei saa tissiä.. eikä raivoaminen lopu.. Onko muita samassa tilanteessa olleita ja kuinka olette onnistuneet lopettamisessa (siis niin että kaikkien hermot säilyy)???? =)

moi
Ei muuta kun päätät,että nyt se on loppu,etkä anna enää. Meillä tyttö 10kk huusi ja raivosi pääsiäisen,kun lopetin imetyksen. Rankkaa oli,mutta kannatti. Loppui turhat yöheräämiset ja kiinteätkin alkoi maistumaan. Tsemppiä

papi
ei muuta ku kertalaakista poikki tuon ikäisellä.
itse lopitin 3vko sitten imetyksen vuoden ikäiseltä tissitakiaiselta joka söi yölläkin parin tunnin välein.
isi hoiti 2 ekaa yötä ja hyvin meni, mut kolmas ja neljäs yö ja päivä oli meillä pahimmat.
itki, repi paitaa ja puri ym.,mut periks en antanu ja sit se oli ohi.
tuon ikäinen vain hämmentyy jos välillä saa tissiä ja välillä ei.
Rinnat oli pinkeät ekan viikon, mut nyt tasaantunu aika hyvin...maitoa valuu jos poika itkee, mut parempi näin

Meillä toimi se että vähennettiin yks kerta aina kerrallaan. Eli ensin lopetettiin yöimetykset. Sitten alettiin karsia päivästä. Ensin vähennettiin reilusti 3 kertaan päivässä, sitten 2 kertaan (aamu ja ilta) ja nykyisin on vielä tuo kerta amauisin ja toivon että se tästä pikkuhiljaa loppuisi. Poika täytti tänään 2 vuotta. Mulla on raskausviikkoja 15+1 ja koko raskauden ajan on menty tuolla kerta imetyksellä. Olisko poika ollu just joku 1.5v kun karsittiin ensin 3 kertaan ja sit aika pian 2 kertaan vuorokaudessa. Ite en kannata tuota kertalaakista vierotusta kyl yhtään :( Mut jokaiselle on oma tapa. Meillä näin sujui pehmeimmin.

Pikkuäiti Meillä uus raskaus alkoi 3 kertaa vaik imetystä oli ja on edelleen. Ekan tärpin aikaan taisin imettää vielä suht usein mut en yöllä. Tokan tärpin aikaan imetin kolmisen kertaa vuorokaudessa ja kolmannen eli tämän nyt jatkuvan raskauden tärpin aikaan aamuisin ja iltaisin.

Oon kanssa sitä mieltä, että kerralla lopettaminen on väärin lapselle! Kun ajattelee miten tärkeä juttu imetys on ollut syntymästä lähtien, niin tuntuu kauhealta riistää se sillä tavalla. Eihän siinä ole kysymys vain syömisestä. Itse lopetin pikkuhiljaa, viimeisenä luovuttiin tärkeimmästä eli iltamaidosta, silloin poikakin oli jo selvästi valmis lopettamaan koko touhun (1v5kk).

Yhteistyössä