apua, huuto.netissä ostaja jätti lunastamatta pakettinsa, tuli kotia minulle takaisin paketti, pitäisi maksaa postikulut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi eiiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi eiiii

Vieras
postit pitäisi maksaa uudelleen..

mitä teen??

laitoin ostajalle lähetystunnukset ja kaikki s-postilla aikoja sitten... eipä ole hakenut pakettia, maksanut onneksi on. mutta en viittis nyt uudelleen maksaa posteja eka, että noudan sen ja taas lähetän.. ja ostaja ulkomaalainen, asuu suomessa.

huoh

Pääasia, että on maksanut sinulle ostamansa tuotteet. Jos haluaa ostoksensa, niin maksakoon lisäkulut. Nyhtän olet ilmeisesti saanut rahat ostajalta ja tavarat takaisin.

[QUOTE="minä";26066591]Maksaisin paketin, ilmoittasin ostajalle, että rahoja en palauta enkä lähetä pakettia uudelleen![/QUOTE]

Toivottavasti en joudu sinun kanssasi tekemisiin huutonetissä tai muutenkaan, aika ikävä tapa hoitaa asioita. Itse mysin tuotteen uudelleen jos en saisi ihmistä kiinni, näitä nyt vaan toisinaan sattuu. Palauttaisin rahat lukuunottamatta postikuluja. Vaivan se maksaa, mutta aina ei kaikki mene niinkuin elokuvissa.

[QUOTE="pop";26066687]Toivottavasti en joudu sinun kanssasi tekemisiin huutonetissä tai muutenkaan, aika ikävä tapa hoitaa asioita. Itse mysin tuotteen uudelleen jos en saisi ihmistä kiinni, näitä nyt vaan toisinaan sattuu. Palauttaisin rahat lukuunottamatta postikuluja. Vaivan se maksaa, mutta aina ei kaikki mene niinkuin elokuvissa.[/QUOTE]

Ei niitä rahoja kuulu palauttaa, jos ihminen on niin tyhmä, ettei sitä pakettia sieltä postista hae. Oma vika.

mä ottaisin yhteyttä ostajaan ja kyselisin miten hän on ajatellut toimia asian kanssa.

Luontevaa olis että hän maksaa ylimääräiset postikulut, joita on kertynyt ja sä lähetät sitten paketin uudelleen. Toinen vaihtoehto on, että palautat myyjälle rahat vähentäen jo menneet postikulut ja myyt tavaran uudelleen. Miten teetkin niin mieluusti yhteisymmärryksessä sen ostajan kanssa.

Ei niitä rahoja kuulu palauttaa, jos ihminen on niin tyhmä, ettei sitä pakettia sieltä postista hae. Oma vika.
Sellainenkin mahdollisuus on, ettei ilmoitus paketista ole tullut vastaanottajalle perille (toki eri juttu jos lähetystunnus tms on toimitettu vastaanottajalle, joka on voinut seurata paketin kulkua). Haku on voinut viivästyä myös jostain ihan inhimillisestä syystä.

Mullee kävi just myös näin. Onneksi "ostaja" oli ehtinyt maksaa. Poistin postikulut summasta automaattisesti, ja ilmoitin henkilölle, että jos hän haluaa, palautan jääneet rahat hänen tililleen. Vastasi viestiin muutamassa tunnissa ja halusi rahat takaisin. Postikulut siis vähensin.

Viidakonlait ja niin poispäin... Olen esimerkiksi ihan omasta viastani unohtanut lompakkoni kerran bussiin, ja passini kahvilaan, olen silti hyvin kiitollinen ettei kukaan kaltaisesi ruodoton, epäsympaattinen, opportunistinen idiootti ottanut niitä, vaan jotkut, aivan sivulliset ihmiset olivat vieneet nämä löytötavaratoimistoon.

Ja eihän sitä tiedä onko tämä hänen vikansa vai ei, jospa vaikka on joutunut onnettomuuteen tms. mikä ei ole itsestä kiinni. Ikävintä ovat ihmiset jotka eivät ikinä ajattele itseään muiden kengissä.

[QUOTE="pop";26066793]Viidakonlait ja niin poispäin... Olen esimerkiksi ihan omasta viastani unohtanut lompakkoni kerran bussiin, ja passini kahvilaan, olen silti hyvin kiitollinen ettei kukaan kaltaisesi ruodoton, epäsympaattinen, opportunistinen idiootti ottanut niitä, vaan jotkut, aivan sivulliset ihmiset olivat vieneet nämä löytötavaratoimistoon.

Ja eihän sitä tiedä onko tämä hänen vikansa vai ei, jospa vaikka on joutunut onnettomuuteen tms. mikä ei ole itsestä kiinni. Ikävintä ovat ihmiset jotka eivät ikinä ajattele itseään muiden kengissä.[/QUOTE]

Niinpä!

[QUOTE="pop";26066793]Viidakonlait ja niin poispäin... Olen esimerkiksi ihan omasta viastani unohtanut lompakkoni kerran bussiin, ja passini kahvilaan, olen silti hyvin kiitollinen ettei kukaan kaltaisesi ruodoton, epäsympaattinen, opportunistinen idiootti ottanut niitä, vaan jotkut, aivan sivulliset ihmiset olivat vieneet nämä löytötavaratoimistoon.

Ja eihän sitä tiedä onko tämä hänen vikansa vai ei, jospa vaikka on joutunut onnettomuuteen tms. mikä ei ole itsestä kiinni. Ikävintä ovat ihmiset jotka eivät ikinä ajattele itseään muiden kengissä.[/QUOTE]

Hei idiootti. Nämä olivat kaksi ihan eri asiaa. Jos ostajalla oli oikeasti hyvä syy, niin silloin tietenkin eri asia. Näitä käy kuitenkin niin usein, ettei taida olla.

[QUOTE="vieras";26066889]Hei imbesilli, miksi joku edes vaivautuisi maksamaan jos ei aio tavaraa lunastaa?[/QUOTE]

Hei paskaläjä, en tiedä, ongelmatapauksia lienee aika paljon, kuten tällä palstalla pyöriessä voi huomata.

Saattoi myös ihan unohtaa noutaa sen postista. Silloin se ei ole myyjän vika, jolloin ostaja totta kai maksaa uudet postikulut, jos haluaa paketin takas.

Itse näen asian niin, että kun paketin olen postiin vienyt, niin minulta loppuu vastuu siitä. Silloin se kuuluu ostajalle, ja hän on vastuussa sen noutamisesta postista. Kaikki toiminta paketin ympärillä lähettämisen jälkeen on omaa hyvyyttä, ei pakollista.

Hei paskaläjä, en tiedä, ongelmatapauksia lienee aika paljon, kuten tällä palstalla pyöriessä voi huomata.

Saattoi myös ihan unohtaa noutaa sen postista. Silloin se ei ole myyjän vika, jolloin ostaja totta kai maksaa uudet postikulut, jos haluaa paketin takas.

Itse näen asian niin, että kun paketin olen postiin vienyt, niin minulta loppuu vastuu siitä. Silloin se kuuluu ostajalle, ja hän on vastuussa sen noutamisesta postista. Kaikki toiminta paketin ympärillä lähettämisen jälkeen on omaa hyvyyttä, ei pakollista.

Kyllä se vaan minun oikeudentajua vastaa sotii ja pahasti, että myyjä veisi nekin rahat mitä olisin jo tavarasta maksanut. Postikulut tottakai myyjä vähentää, mutta loppujen rahojen pitäminen, lieköhän tuo edes laillista, moraalista puhumattakaan.

Et edes tiedetä millaisista summista on kysymys. Jos vaikkapa puhutaan jostain 150euron legopaketista, sinusta ihan oikeasti olisi oikein että myyjä pitäisi koko summan ja tavaran kun et noutanut pakettia postista? Minusta tuo olisi paitsi helvetillisen väärin, myös äärimmäisen vittumaisesti tehty.

[QUOTE="pop";26067155]Kyllä se vaan minun oikeudentajua vastaa sotii ja pahasti, että myyjä veisi nekin rahat mitä olisin jo tavarasta maksanut. Postikulut tottakai myyjä vähentää, mutta loppujen rahojen pitäminen, lieköhän tuo edes laillista, moraalista puhumattakaan.

Et edes tiedetä millaisista summista on kysymys. Jos vaikkapa puhutaan jostain 150euron legopaketista, sinusta ihan oikeasti olisi oikein että myyjä pitäisi koko summan ja tavaran kun et noutanut pakettia postista? Minusta tuo olisi paitsi helvetillisen väärin, myös äärimmäisen vittumaisesti tehty.[/QUOTE]

En tosiaan tiedä millaisesta summasta on kyse, mutta jos ostat kaupasta tuotteen ja hukkaat sen matkalla kotiin, niin oletatko, että kauppa korvaa sinulle menettämäsi rahat?

Itse en ikinä lähettäisi postiennakolla juuri tällaisten tapausten välttämiseksi.

En tosiaan tiedä millaisesta summasta on kyse, mutta jos ostat kaupasta tuotteen ja hukkaat sen matkalla kotiin, niin oletatko, että kauppa korvaa sinulle menettämäsi rahat?

Itse en ikinä lähettäisi postiennakolla juuri tällaisten tapausten välttämiseksi.

Eihän tuo nyt olen ensinkään sama asia, ei edes vähän. Jos haluaa verrata kaupan toimintaan, niin ei, en pitäisi sitä oikeana että jos ostaisin nettikaupasta jotain ja maksaisin sen, enkä kuitenkaan hakisi pakettia, että kauppa veisi koko summan. Hehän voivat myydä tavaran uudelleen.Olettaisin joutuvani maksamaan sopimuksessa mainitut postitus ja käsittelykulut.

Ja miksi ihmeessä paketti pitäisi jättää postin hävitettäväksi? Siis eihän posti sitä pidä loputtomiin, roskiin menee. Tietysti jos näin toimisi, olisi se silti mielestäni vittumaista toimintaa, mutta olisi perusteltua pitää rahat.

[QUOTE="pop";26067267]Eihän tuo nyt olen ensinkään sama asia, ei edes vähän. Jos haluaa verrata kaupan toimintaan, niin ei, en pitäisi sitä oikeana että jos ostaisin nettikaupasta jotain ja maksaisin sen, enkä kuitenkaan hakisi pakettia, että kauppa veisi koko summan. Hehän voivat myydä tavaran uudelleen.Olettaisin joutuvani maksamaan sopimuksessa mainitut postitus ja käsittelykulut.

Ja miksi ihmeessä paketti pitäisi jättää postin hävitettäväksi? Siis eihän posti sitä pidä loputtomiin, roskiin menee. Tietysti jos näin toimisi, olisi se silti mielestäni vittumaista toimintaa, mutta olisi perusteltua pitää rahat.[/QUOTE]

Jos sen paketin noutaa postista, joutuu siitä maksamaan. Tällöin tietenkin mahdollisen summan palautuksen yhteydessä paketin lunastuksen hinta pitää miinustaa siitä.

Ja mielestäni myös yksityinen henkilö ja verkkokauppa on kaksi eri asiaa. Samat lait eivät päde yksityishenkilöiden väliseen kaupantekoon.

Jos sen paketin noutaa postista, joutuu siitä maksamaan. Tällöin tietenkin mahdollisen summan palautuksen yhteydessä paketin lunastuksen hinta pitää miinustaa siitä.

Ja mielestäni myös yksityinen henkilö ja verkkokauppa on kaksi eri asiaa. Samat lait eivät päde yksityishenkilöiden väliseen kaupantekoon.

Itseasiassa sitähän on se 14pvä aikaa palauttaa tuote kun on näkemättä ostettu. Eli juu, lait on erilaiset. Ja siis samaa mieltähän me sitten ollaan, että postikulut takasin ja loppusumma ostajalle takasin. Aiemmin sanoit, että hakee paketin eikä palauta mitään, se on väärin.

Ja juu, muutenkin kuin lain puolesta on yksityishenkilö minusta eri asia, minusta yksityisiä ihmisiä pitää kohdella kauniimmin ja ymmärtäväisemmin kuin myynnin ammattilaisia.

Uusimmat

Yhteistyössä