Apua hiustenvärjäykseen, mitä kannattaa tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kiire"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kiire"

Vieras
Noniin, mulla on siis omaa tyvikasvua varmaan kohta 20 cm. Se on aika tumma, sellaisen hopeahkon tummaa. Olen tottunut värinpoistolla värjäämään (jää aina keltaiseksi joten päälle pitäisi sitten laittaa vielä kestoväri). Mun tekisi mieli koittaa nyt omaa hiusväriä takaisin, koska olen kyllästynyt jatkuvaan tyvikasvuun ja keltaisuuteen.

Eli mitä mun kannattaisi tehdä? Pitäisikö ensin tehdä värinpoisto ja sitten pläjäyttää päälle omaa hiuksen väriä lähinnä oleva väri? Vai voisiko tähän laittaa jo tumman, omaa hiusväriä lähinnä olevan värin vaikka latvat siis ovat vaaleat?

[QUOTE="kiire";25859612]Noniin, mulla on siis omaa tyvikasvua varmaan kohta 20 cm. Se on aika tumma, sellaisen hopeahkon tummaa. Olen tottunut värinpoistolla värjäämään (jää aina keltaiseksi joten päälle pitäisi sitten laittaa vielä kestoväri). Mun tekisi mieli koittaa nyt omaa hiusväriä takaisin, koska olen kyllästynyt jatkuvaan tyvikasvuun ja keltaisuuteen.

Eli mitä mun kannattaisi tehdä? Pitäisikö ensin tehdä värinpoisto ja sitten pläjäyttää päälle omaa hiuksen väriä lähinnä oleva väri? Vai voisiko tähän laittaa jo tumman, omaa hiusväriä lähinnä olevan värin vaikka latvat siis ovat vaaleat?[/QUOTE]

Jos latvat haluat tummemmiksi, niin ei kait sitä ensin kannata tehdä tyveen värinpoistoa ja sit tummentaa taas koko pää. Itse ainakin värjäisin tummalla, lähinnä omaa sävyä olevalla värillä koko pään.

Tumma hisväri ei välttämättä tartu kovin hyvin moneen kertaan vaalennettuihin latvoihin. Kevytväri todennäköisesti pysyy paremmin kuin kestoväri, joten värjäisin koko pään kevytvärillä jonka sävy on mahdollisimman lähellä juurikasvun väriä. Tietenkään ei kannata turhaan laittaa värinpoistoa, kuluttaa vain tarpeettomasti hiuksia!

[QUOTE="vieras";25859665]Tumma hisväri ei välttämättä tartu kovin hyvin moneen kertaan vaalennettuihin latvoihin. Kevytväri todennäköisesti pysyy paremmin kuin kestoväri, joten värjäisin koko pään kevytvärillä jonka sävy on mahdollisimman lähellä juurikasvun väriä. Tietenkään ei kannata turhaan laittaa värinpoistoa, kuluttaa vain tarpeettomasti hiuksia![/QUOTE]

Sitä mä just mietin että tarttuuko se sit kuitenkaan kovinkaan luonnollisen näköisesti vaalennettuun latvaan :( Ettei jäis mitään punertavaa sävyä taas koska se ei mulle sovi alkuunkaan. Mutta ehkä toi olis kuitenkin järkevin vaihtoehto kuin se että vaalentaa ensin koko pään ja sitten laittaa tummaa, plääh. Näin kyllä aika mageen näköisen kuvan jollakin julkkiksella jolla oli tosiiii pitkä tumma tyvi ja vaaleat latvat. Jospa kasvattelis sellaiset? No en tiiä, en taida malttaa jaksaa.

entäpä jos leikkaat kaikki vaaleet latvat pois? kasvattelet sitte pikkuhilijaa lisää pituutta jos haluut..
kevytvärit on kyllä nykyään hyviä, paljon on sellasia ruskeita joissa ei oo yhtään punapigmenttiä mukana. ja jos menee pieleen niin tuohon päälle voi kohta jo laittaa jonku muun värin.
esim tolla värjäsin viimeeks http://www.lorealparis.fi/hiusvarit/vari/casting-creme-gloss/613-iced-mochaccino.aspx

[QUOTE="annika";25859749]entäpä jos leikkaat kaikki vaaleet latvat pois? kasvattelet sitte pikkuhilijaa lisää pituutta jos haluut..
kevytvärit on kyllä nykyään hyviä, paljon on sellasia ruskeita joissa ei oo yhtään punapigmenttiä mukana. ja jos menee pieleen niin tuohon päälle voi kohta jo laittaa jonku muun värin.
esim tolla värjäsin viimeeks Casting Crème Gloss hiusväri ilman ammoniakkia[/QUOTE]

Ei mulla ole vielä edes sitä 20 cm tyveä joten kiitos mutta ei kiitos, en leikkaa latvoja pois! :D Mulla on pitkä tukka enkä halua siiliä.

Voisko tosiaan koittaa kevytväriä? Mutta sitten kun ne haalistuu ne on ihan karseita.

Yhteistyössä