apua!!hammassärky raskaana!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keiju

Vieras
eli rv 28 ja niin kaamee hammas särky et huh..pe olis aika ja pitäs yx lohjenny ja viereinen reikä paikata mutta kun särkee nyt panadol 1000mg ei auta eikä kylmä..hyppään kohta ikkunasta kadulle,niin kova kipu!soitin päivystys nroon sano ettei helsingissä voi muuta kun ohjata yksityiselle..soitin yksityiselle maksaisi nyt yöllä tämä korjaus n800-200e...eipä ole rahaa..sanokaa mitä teen!!!koiti konsteja ihan mitä vaan mikä auttaa!!!!!!!!!!!!1

Mulla auttaa se kun painan sitä kipua vasten! Eli mee maate ja käsi tyynyt alle ja pää siihen tyynylle ja painat ikään kuin nyrkillä sitä tyynyä siihen poskeen.. Jaksuja!!! :hug:
Tiedän mitä h.vettiä se kipu on!!

Nyt kyllä pahan heitit :/ Miehellä oi pari vuotta sitten kunnon hammassärky ja veti naamansa buranaa ja ties mitä ja lopuksi sai päivystyksestä vahvoaja särkylääkkeitä muutaman (siis ihan terv.kesk. päivystyksen), mutta nekään eivät auttaneet. Kärsi helvetillisiä kipuja koko yön ja vasta iltapäivällä lekuriin pääsi, jolloin hammas jouduttiin poistamaan.
Kannattaa mennä terv.kesk. päivystykseen, jos on ihan mahdoton olo. Niillä voipi olla jotain särkylääkettä, jota voisit ottaa. Yksi kaveri pääsi kerran yöllä tippaan, kun oli niin kova migreeni ja siis oli raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja keiju:
no olis varmasti mutkun ei saa raskaana ottaa..löytyis kyllä vaikka mitä kolmio lääkettä mut ei saa..kyllä vituttaa ja rankasti!!

Kyllä mie sain ottaa ja otinkiin raskauden aikana buranaa... En silloin ekan 3 kk:n aikana, mutta keskivaiheilla kyllä, kun oli siis aivan kauhea influenssa. Apteekista ainakin sanoivat, että alkuraskaudesta ei suositella... eikä ihan lopussa.

Mutta jos sulla on eri ohjeet, niin noudata toki niitä... tai kysy päivystävän lääkärin mielipidettä.

nostelen vielä jos jollain olis jotain koti konsteja...ja kiitoksia jo vastanneille.buranaa ei suositella raskauden ekan ja vikan kolmanneksen aikana ja mulla vika menossa..voi aiheuttaa supistuksia ja kun mä olen jo niiden takia levossa niin en uskalla ottaa..

Mä en oikeasti tiedä. Onko se kipu paha vai TODELLA paha?
Kuten jo sanoin, miehellä ei auttanut mikään. Ei kuuma ei kylmä ja lääkketäkään mitään. Sanovat, että hammassrky on pahin kaikista. Mun äitikin oli aikoinaan (nuorena siis) vetänyt asperiiniä kaksin käsin, että oli lopulta pyörtynyt :( Oli tulloin vetänyt ekan ja viimeisen kerran tupakkaakin, kun oli kuullut jostain, että se auttaisi. No ei ollut ja varmaan tuo ja asperiini yhdessä aiheuttivat pyörtymisenkin.
:hug:

siis tää on TODELLA paha...hakkaan sohvaa ja huudan täällä!!!!!ja vaikka kuinka oon raskaana niin jopa röökillä käyny koska yleensä se auttanu...nyt vaan räjähtää pää...lähtisin tonne yksityiselle ja olisin valmis maksaa ton summanki nyt vaikka kun kipu on niin suuri mut ei oo tilillä kun 500e eikä oo pankki/luotto korttia millä maksaa...taju lähtee kohta

Alkuperäinen kirjoittaja keiju:
siis tää on TODELLA paha...hakkaan sohvaa ja huudan täällä!!!!!ja vaikka kuinka oon raskaana niin jopa röökillä käyny koska yleensä se auttanu...nyt vaan räjähtää pää...lähtisin tonne yksityiselle ja olisin valmis maksaa ton summanki nyt vaikka kun kipu on niin suuri mut ei oo tilillä kun 500e eikä oo pankki/luotto korttia millä maksaa...taju lähtee kohta
Hei, mene nyt ihmeessä terv. keskuksen päivystykseen!! :attn: Sano siellä, että kipu on kamala, eikä rahaa ole yksityiseen hammaslääkäriin! Kun olet raskaana, niiden on pakko auttaa. Jos antaisivat kipupiikkiä tai jotain tai maksusitoumuksen yksityiselle, koska raskaana olevat pitää kyllä hoitaa.
Sullahan pian käynnistyy synnytyskin moisen rääkin takia tai verenpaine nousee pilviin!!
Miksi ihmeessä hammassäryt iskee AINAyöllä tai viikonloppuisin?? :headwall: |O

Moi! mulla on tosikipee takahammas lohjennut iso pala keskeltä olen päättänyt että aion vetää sen itse irti. Niin mitä keinoa suosittelette ? En aio mennä takaisin hammaslääkäriin viimeksi kun olin siellä sain turpaani hammaslääkäriltä heti kun astuin ovesta sisään. hän uhkasi porata minulta korvan irti jos teen siitä rikosilmoituksen.. Joten? Pihdeillä ? mikä avuksi kertokaa toki omia hampaan repimis kokemuksia ! Kiitos etukäteen vastaajille (jos niitä on)

Yhteistyössä