APUA exän tapaamisoikeuksista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pamppelsson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pamppelsson

Aktiivinen jäsen
12.06.2006
20 482
6
38
Tästä voi tulla pitkä teksti, mut ystävät rakkaat mä tarviin teidän mielipiteitä.

Olen eronnut esikoisen isästä valovuosia sitten, mutta näemmä edelleen riiteleminen on ehdotonta.. Toimeen ei voida tulla tappelematta.

Siis. Meillä tytöstä voimassa oleva tapaamisoikeus-lippulappu, jossa lukee että tytön isä tapaa tyttöä sopimuksen mukaan. Exän työkuvioiden takia ei voitu tarkempaa sopia.
Nyt on kuitenkin enemmän tai vähemmän menestyksellä exä ottanut tyttöä luokseen viimeisten parin vuoden aikana säännöllisesti joka toinen viikonloppu.

Tämä viikonloppu on exän lapsivapaa sellainen, eli tytön oli tarkoitus olla meillä. Reilu viikko sitten mun vanhemmat kuitenkin kysyivät, josko saavat ottaa tytön mukaansa kun lähtevät mökille. Tyttö rakastaa mökillä olemista ja suostuin.
Torstaina exä kuitenkin keksi että hän haluaa lintsille tytön kanssa sunnuntaina, kun siellä on joku juttu, että kutsutut tyypit saavata huvitella ilmaiseksi.
Vastasin exälle, että ei sovi, tyttö on menossa vanhempieni kanssa mökille.

Ja mitäs nyt sitten? Exä lähettelee vihaisia viestejä, että hänellä on ihan yhtä lailla oikeus tavata tyttöä kun mullakin, eli mä olen nyt maailman kauhein hirviö kun en suostu perumaan mökkiviikonloppua jota tyttö on odottanut koko talven.
Exällä olisi kuulemma lain mukaan oikeus vaan hakea tyttö jos niin haluaa.
Uskallan kuitenkin olla eri mieltä.
Niin kauan kun meillä on suullisesti sovittu, että joka toinen viikonloppu tyttö on isällään, niin ei kai hän vaan voi tulla tyttöä hakemaan ihan milloin tahansa, sopi meille tai ei :o
Vai olenko ymmärtänyt jotain nyt väärin? Sopimuksen mukaan tarkoittaa mun mielest', että vanhempien yhteisestä sopimuksesta, eikä niin, että toinen voi kesken kaiken noin vaan päättää tehdä toisin.

siis en ymmärtänyt? Lukeeko sopimuksessa, että joka toinen vkl? vai lukeeko siinä, että van hemmat sopivat tapaamiset erikseen, kuitenkin 2 vkl / kk???

Eli kyseinen viikonloppu ei ole sovittu tai sopimuksen mukainen tapaamisviikonloppu?

Silloin sinun ei ole mikään pakko perua sovittua tekemistä lapsen kanssa, siis ei ole mikään pakko antaa lasta tapaamiselle.

Torstaina oli lintsi-päivä, itsekin sain kutsun sinne ja sunnuntaina on niinikään toinen "VIP-vieraiden" päiväja varmasti isä olisi mielellään mennyt sinne lapsen kanssa ja on pettynyt kun se ei onnistu.

Sinun ei kuitenkaan tarvitse perua sitä mökkiviikonloppua. Isovanhemmillakin on yhtälailla oikeus olla lapsenlapsen kanssa ja lapsella isovanhempien kanssa.

Noin vain ei voi hakea tyttöä, ei edes silloin jos tapaamisajankohta sovitaan joka kerta erikseen, jos kerta et ole estämässä etukäteen sovitun tapaamisajankohdan tapaamista...

osasinkohan kertoa sen nyt järkevästi

Tuon takia meillä kirjataan tarkkaan jokainen tapaaminen ja sen ajankohta; ei tule sitten epäselvyyksiä milloin lapset ovat missäkin.

Mutta joo, siis tuossa teidän tapauksessa käsittäisin myöskin niin että sopimuksen mukaan tarkoittaa yhdessä sovittua ajankohtaa, ei vain toisen osapuolen päättämää.

Yhteistyössä