Apua että eilen meinasin saada sydärin, oikeesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naturals
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naturals

Vieras
YöäK!
Mies Heräsi aamulla ja ihmetteli alavatsalla että mikä lärpykkä tässä oikein oiken.
Luuli että jokin mega finni josta märkä pursuaa jo nahan läpi ulos. ei saanut puristettua joten minä aloin katsomaan, en saanut sitä irti joten otin pinsetit, ei meinannut irrota ennen kuin kiskaisin ihan kunnolla ja KÄÄK!!!!!!!

Pinsetin päässä heilui joku....jalat....se oli PUNKKI!!!!!!!

Nyt se alue on aristava ja punainen, on yritetty puhdistaa aluetta, pitäisikö näyttää lääkärille?
Punkki otettiin talteen purkkiin.

Tämän jälkeen tarkistin koiran ja koiralta löytyi näppy kaulalta (koiralla on ollut punkkipanta)
Yritin tutkia onko siinä punkki, punkki pihdeillä ei saanut otetta, näppylä oli nuppineulan pään kokoinen, mutta nahan sisällä tuntui pikkurillin pään kokoinen möhkylä, puristin ja ai kamala miten paljon sieltä purskahti märkää ulos.

Näitten kokemusten jälkeen oikeesti alkoi rintaa koskemaan, sain varmaan kaksi laagia =)

Olisiko mahdollista että koiran paise on punkin aiheuttama?

Alkuperäinen kirjoittaja onni:
lääkäriin heti, kun kerta jälki...tosi vaarallinen juttu, saat antibiootit.

Onko tämä totta että pitää mennä lääkäriin jos jäänyt jälki? Mutta eikös aina jää jonkinlainen jälki jos punkki ennättänyt mennä jo ihon sisään? eikös silloin lääkäriin jos ihottuma alkaa levitä? Tai tulee muita oireita?

Ihmiset on muuttuneet hysteerisiksi punkkien suhteen...

Tottakai siitä jää jälki jos kaivat punkin pihalle. Mutta jos siihen tulee rengasmaisesti leviävä punainen ihottuma niin sitten lääkäriin. Ja voin sanoa, että sen tosiaan tunnistaa ja tajuaa, että lääkäriin on mentävä. Veljeäni puri punkki ja tuli se rengas ja se oli joskus vuonna -90 kun punkki oli melkein tuntematon käsite. Itse olin silloin 11v ja muistan, että se näytti oikeesti pahalta. Sai antibiootit sitten.

Ja mitä tulee koiraan niin... Meillä ainakin tipsulle tulee sellaisia pieniä nyppyjä joista puristaessa tulee mätää.