APUA!! Entä jos asuntolainan maksu myöhästyy??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Paniikissa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Paniikissa"

Vieras
Oma moka. Vaihdoin työpaikkaa ja annoin vahingossa väärän tilinumeron. En tajua miten niin pääsi käymään mutta epähuomiossa ja jännityksessä laitoin väärän tilinumeron lippulappuseen ja tili meni mun tilille kyllä, mutta väärään pankkiin. Palkkapäivä oli tänään ja asuntolaina + visa erääntyy huomenna. Rahat ei ehdi siirtyä oikealle tilille huomiseksi, näkyvät vasta ylihuomenna.

Seuraako tästä jotain ikävää? Kaveri oli sitä mieltä, että kun on automaattiveloitus niin se vaan yrittää sitten ottaa seuraavana päivänä rahat eikä siitä seuraa mitään, mutta nyt huolestuttaa, enkä edes pääse soittamaan huomenna pankkiin työaikana.

Meille kävi kerran myös vahinko, tili josta lyhennyksen piti mennä, olikin tyhjä. Emme huomanneet asiaa, ja muistaakseni parin viikon kuluttua lainan takaajat saivat postissa kirjeen, jossa kerrottiin meidän laiminlyöneen lainanlyhennyksen. Meille itselle ei mitään tietoa asiasta tullut.

Ja olen samaa mieltä siskosi kanssa, en usko että parin päivän viiveestä mitään seuraa.

Soittakaa pankkiin heti ja selittäkää tilanne.

Meidän pankista tulisi jotain sakkomaksuja, jos maksu myöhästyy, koska siitä aiheutuu kuitenkin pankille ylimääräistä vaivaa. Jos kaikki laittaisivat rahaa lainatilille parin päivän viiveellä, niin eihän siitä mitään tulisi. Pankin pitäisi näitä sotkuja selvitellessään palkata useita työntekijöitä lisää.

Nyt maksu menee tililtä automattisen ohjelman mukaan, joka ei todellakaan tunne mitään viiveitä. Tilillä joko on rahaa tai ei ole.

Entä jos tilille tulee rahaa päivällä? Aamullahan noi yleensä menee, mutta jos maksupäivä on 1pv, niin eikö riitä jos se on siellä sen päivän aikana. Mulla on sellainen työ, etten pääse soittamaan, mutta jos mies vie rahat tilille ennen neljää, eikö se ole silloin ok?

[QUOTE="muuan";24935264]Eikös pankki yritä suoraveloitusta vielä seuraavinakin pankkipäivinä?[/QUOTE]

Ei ainakaan meidän pankki. Asiakkaalle lähtee heti maksumuistutus. Myöhästymismaksu päälle.

Kun automaatti veloituksessa niin yrittää ainakin kahtena seuraavana päivänä sitä ottaa sieltä ja seuraat sitten itse jos ei ole kolmantena päivänä menny niin soitat pankkiin niin ne veloittaa sen sieltä. Näin ainakin meillä käynyt kun palkka ei tullutkaan oikeana päivänä. Siis pankista sillon sano että yrittää parina päivänä sitä ottaa.

Entä jos tilille tulee rahaa päivällä? Aamullahan noi yleensä menee, mutta jos maksupäivä on 1pv, niin eikö riitä jos se on siellä sen päivän aikana. Mulla on sellainen työ, etten pääse soittamaan, mutta jos mies vie rahat tilille ennen neljää, eikö se ole silloin ok?

On pakko päästä soittamaan tuollaisessa tilanteessa tai pistät sähköpostia.

[QUOTE="milena";24935276]Kun automaatti veloituksessa niin yrittää ainakin kahtena seuraavana päivänä sitä ottaa sieltä ja seuraat sitten itse jos ei ole kolmantena päivänä menny niin soitat pankkiin niin ne veloittaa sen sieltä. Näin ainakin meillä käynyt kun palkka ei tullutkaan oikeana päivänä. Siis pankista sillon sano että yrittää parina päivänä sitä ottaa.[/QUOTE]

Joo, meilläkin kerran kävi moka. Lähetin viestiä sinne verkkopankkiin niin sitten erikseen ottivat sen lyhennyksen(korkojen kera).
Kakkosella aika herkkä pankki kun heti ensimmäisestä myöhästymisestä aletaan jo lähetellä kirjeitä takaajille eikä ensin maksalle...

Eikö ap voisi kertoa missä pankissa laina on, niin joku voisi antaa tarkempaa tietoa. Minulla on laina osuuspankissa. Kerran työantajalla oli sählinkiä palkanmaksun kanssa eli palkka viivästyi kaksi päivää. Soitin pankkiin ja he sanoivat että ohjelma yrittää veloittaa summan kolmen päivän ajan ja jos se ei onnistu, niin sitten tulee erillinen lasku korkojen kera. Minun kohdallani ei siis ehtinyt tulla mitään lisämaksuja tuohon.

Sampopankki on kyseessä ja en tosiaan pääse soittamaan huomenna kun olen jo tuolla muutaman tuhannen metrin korkeudessa hyvää aikaa ennen kun pankit aukeaa..

Ei ole takaajia lainalla eikä summa ole suuren suuri. Kyseessä on 248 euroa. Ikinä ei ole päivääkään myöhästynyt meillä suoritukset. Siksi varmaan melkeen panikoin täällä. Lohduttaa jo tuo tieto, ettei kaikilla ole tullut ongelmia tällaisessa tilanteessa.

Mulla oli tili joskus myöhässä ja soitin pankkiin (nordea) ett tilin saan vasta kuuden päivä. Toinen päivä siis lainan lyhennys. Sanoivat et kaksi päivää vrallisen päivän jälkeen koneet koittaa rahaa vielä tililtä pois nypätä automaattisesti ilman seuraamuksia. Mut meinas et soittaa sit vaan pankkiin kun on rahat tilillä niin ei mene seuraamuksia kun vajaasta viikosta kyse myöhästymisessä.

Sampopankki on kyseessä ja en tosiaan pääse soittamaan huomenna kun olen jo tuolla muutaman tuhannen metrin korkeudessa hyvää aikaa ennen kun pankit aukeaa..

Ei ole takaajia lainalla eikä summa ole suuren suuri. Kyseessä on 248 euroa. Ikinä ei ole päivääkään myöhästynyt meillä suoritukset. Siksi varmaan melkeen panikoin täällä. Lohduttaa jo tuo tieto, ettei kaikilla ole tullut ongelmia tällaisessa tilanteessa.

Eikö sinulla hyvä ihminen ole verkkopankkitunnuksia siihen pankkiin, jossa on suurin lainasi:O Jos on tunnarit, niin sinne vaan viestiä, että on tämmöinen tilanne.

Kiitos kaikille vastanneille. Helpotti. Laitan viestin varmuuden vuoksi ja mies käy viemässä rahat tilille päivällä.

"aina ei voi ymmärtää" Toki on. En vaan ollut tietoinen siitä, että verkkopankin kautta voi lähetellä viestejä omaan pankkiin tällaisessa asiassa. Kun 12 vuotta on maksanut kaikki päivälleen tai sitä ennen, ei ole ollut tarvetta verkkopankin erilaisten toimintojen tutkinnalle normaalien maksujen lisäksi.

Tulin vaan kertomaan, että kaikki meni hyvin. Rahat meni tililtä vähän myöhemmin päivällä ja olisivat meneet seuraavana tai sitä seuraavana päivänä ilman mitään lisäkuluja.

Yhteistyössä