Apua, en pysty enää kävelemään, emättimen takana pepussa iho hiertynyt rikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NYT APUA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

NYT APUA

Vieras
pakarat koskettavat toisiaan juuri siitä kohtaa kun istun, kävelen tms, ainoa asento jossa pystyn jotenkin olemaan on haarat levällään, menin laittamaan hydrokortisonia (otin jo pois) ja nyt sattuu niin pitusti KOKOAJAN, vaikka haarat olisivatkin auki, mitä ihmettä voin noihin hiertymiin laittaa? Iho tuntuu niillä kohdin olevan kohollaan, eli en tiedä onko rikki vai mitä, mutta sattuu niin pirusti ja huomenna pitäis pystyä kävelemään. Kohta on siis tuo missä pakara "loppuu" ja emätin alkaa

bebantenia ei ole, mitä muuta voisi laittaa? laastarit?

Miksi se on rikki? Ootkos kattonut sinne, että mitä siellä on? Tuli vaan mieleen, että mulla oli kerran märkärupi, joka teki rakkuloita pyllyynkin ja kun ne puhkes, ne oli huisin kipeitä.

ensin laittaisin laimennettuna desinfiointi ainetta, jotta hydrokortisoni lähtisi kokonaan pois. Sitten kylmää vettä, jäätä lasten altaaseen ja sinne istumaan. Sitten kuivaa hyvin. Jos sulla on vauvojen sinkkivoidetta, laita sitä. Se rauhoittaa. Jos ei, niin sitten edes talkkia. Tai perunajauhoja. Ja huomenna klo8 apteekkiin bebanthenia ostamaan.

ja stringit pannaan ainaki viikoksi! :) jos vaan kykenet nii koitas nukkuu ilman housuja selälles polvet koukussa ja haarat auki. näin mulle ainaki neuvottii synnärillä kun oli tooosi kipee alapäästä epparin takia.

tuolla alapäässä on ilmeisesti raskausarpia ja kun kankut hinkaa yhteen, kera pikkuhien siellä välissä niin tuolleen menee rikki :( raskausarpien kohdalta sen verran heikompaa iho. tms, en nyt tarkemmin osaa arvata mistä voisi johtua, vain sen tiedän että kipeää tekee :/

ihmetyttää vain että miksi iho tuntuu olevan koholla noista kohdista :(

tuosta jäästä tuli mieleen, että kastele side märäksi, sitten pakastimeen jäätymään ja sen kun on jäätynyt nii talouspaperia ympärille ja pöksyihin :) tää tepsis mun hellään alapäähän synnytyksen jälkeen tooosi hyvin... sä et kyllä oo synnyttänyt justiinsa, mut vois toimia kuitenki! koita :)

Kurkkaa nyt kuiteskin peilillä, että kattot, ettei ole vaikka hiiva tai joku muu tautio, mikä pitää hoitaa.

Talkki estäisi hankaamisen, sitä vois laittaa sit ennaltaehkäisevästi, kun se paranee.

ei oo paise (sellainenkin ollut takapuolen vaossa)
molemmilta puolilta samasta kohtaa :( eli hiertänyt varmaan vain, mutta kävellessä nuo kohdat ottavat vastakkain ja sattuu niin piiiiiiip

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ihmetyttää vain että miksi iho tuntuu olevan koholla noista kohdista :(

Kyllähän hiertynyt kohta nousee koholle, jos oikein ärtyy. Pese se kortisoni pois ja laita vaikka perunajauhoa, jos sulla ei ole talkkia. Laita sitä aamullakin huomenna, niin ei haittaa kävelyä.

Mä laittaisin ensin jotain öljyä, ceridal, jos on, jos ei, niin ruokaöljyä. Mut ei paljoo ja sit talkkia päälle, jos ei ole, niin peruna- tai maissijauhoa.

Yhteistyössä