APUA AUTTAKAA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mikä mahtaa olla kräengännumeroni? 38 on leveyden puolesta liian kapean tuntuinen. Sitte taas jotkut leveyden puolesta hyvät niin niissä on 2cm tyhjää käressä.
Mikä on siis kengännumeroni?
Toinen jalka on siis 23.8cm :0 ja oikea 24.5cm. Kaiken päälle jalkani leveys on leveimmästä kohtaa 9.5cm.
Mikä ihme on kokoni??
Vielä toinen ongelma on se, että oon 18v poika eli miesten puolella koot alkavat 40- >
Lasten puolelta ei kehtaa ostaa eikä sieltä oikein taida löytyäkään kun koot päättyvät usein 37.
Mistä helvetistä hankin kenkiä ja mikä on kokoni?
Oon muutenkin lyhyt( 170cm pitkä)
Mahtaako jalka enää kasvaa?

Monia lasten/nuorten kenkiä löytyy kokoon 40 tai jopa 41. Kenkiä tehdään myös useammalla leveydellä, ei kaikkia, mutta joitakin, tahtovat vaan olla kalliita. Ei kannata liikaa tuijotella sitä kokonumeroa, käytännössä se vaihtelee ihan merkeittäin. Muista, että kenkään pitää jäädä niin liikkuma- kuin kasvuvaraakin. Kenkiä kannattaa käydä kokeilemassa, se ylimääräinen tila kärjessä ei haittaa, jos kantapää ei liiku kengän sisällä ylös-alas kävellessä, eikä jalka luisu paikoiltaan siellä kengässä.

Millaisia kenkiä olet hakemassa? Urheiluliikkeistä löytyy esim. Asics, Merrell, jotkin Reebokin mallit, jotka sopivat vähän leveämpään jalkaan. Eccoltakin löytyy jotain, yleensä se kallein malli, joka menee :mad: Haltin kenkiä on myös jotkin. Meillä on kaksi räpyläjalkaista poikaa, joille joutuu yleensä ostamaan ne kalleimmat kengät, mitä löytyy, että mahtuvat leveydeltään jalkaan. Yleensä ollaan tyytyväisiä, kun joku sopiva löytyy, joka vielä kelpaa.

Kunhan jalka vähän tuosta kasvaa, niin kannattaa katsella Sievin ja Pomarin leveälestisiä malleja (ei niitä montaa ole tarjolla), Topmanilla on myös aika leveähkö lesti verrattuna moneen muuhun merkkiin.

On tullut tuohon kenkämaailmaan tutustuttua vähän enemmänkin tuon meidän miesväen kanssa. Naisten puolen sopivien kenkien etsiminen on sitten oma lukunsa, etenkin jos etsinnässä on kengät kokoa 41 tai enemmän ja niiden pitäisi vielä kelvata murkkuikäiselle :rolleyes:

Mä oon sitä mieltä että ei ole yhtä ainoata ja oikeata kengänkokoa.

Mulle esim. menee kengät kokoa 36-39 mallista riippuen.

Että sitä kokoa ei kannata tuijottaa vaan sovittamalla löytyy sopivat.

Kaikilla meillä on toinen jalka hieman isompi. Kengän koko on siten kompromissi kahden jalan välillä. Jalan koko muuttuu jonkin verran vielä sun iässä, ja varsinkin meillä naisilla raskauksien myötä. Mitä enemmän tulee painoa, sitä leveämpiä/isompia kenkiä tarvitsee.

Suosittelen käymään kenkäliikkeessä, josta saa myyjän mittaamaan ihanteellisen koon juuri sun jaloille. Kenkäliikkeissä on sellainen kokomittari, jossa kasvunvara ja liikkumavara huomioidaan. Loput todetaan kenkäyksilöitä sovittaessa. Se koko tosiaan vaihtelee vähän kenkämallin mukaan, itsellänikin vaihtelee juuri kenkämallin kapeudesta/leveydestä johtuen välillä 37-39. Suomalaisista useimmilla on leveä jalkapöytä, siksipä ns. leveälestisempiä kenkiä, verrattuna vaikkapa italialaisiin, meillä tehdäänkin.

Yhteistyössä