apua apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Kirjoitan nyt tänne kun en tiedä minne muuallekkaan voisin... Käytän tällä hetkellä Yasmin ehkäisypillereitä. Synnytyksen jälkeen olen ollut seksuaalisesti haluton ja nyt, 9 kk jälkeen, se tekee minut sekä mieheni hulluksi, kun ikinä ei tee mieli... :ashamed: Voiko haluttomuus osittain johtua pillereistä? Käytin samoja pillereitä ennen raskauttakin, eikä silloin esiintynyt haluttomuutta. Terveysaseman lääkärin kanssako voin jutella pillereiden vaihdosta tai muusta ehkäisystä? :ashamed: Mikä olisi paras vaihtoehto pillereille vai pitääkö kokeilla kaikkea, vai kenties mennä jonnekin seksuaaliterapiaan?! Auttakaa... :'(

mulla on synnytyksestä 8kk ja mulla sama ongelma eli haluttomuus.noin kerran viikossa saatan olla sillä tuulella.tuntuu vaan ettei syty millään.ite syön cerazette-minipillereitä

Ehkäisyneuvolassa kuulin, että raskaus/synnytys saattaa muuttaa hormonitoimintaa silleen, että vaikka on joku valmiste käynyt ennen, niin synnytyksen jälkeen ei välttämättä käykään enää. Eli kannattaisiko kokeilla onko mitään vaikutusta, jos pidät pillereistä muutaman kuukauden tauon?

Huomenna pääsen juttelemaan neuvolalääkärin kanssa. Toivottavasti saan uudet pillerit tai jotain! Pilleritaukoa en halua pitää, kun kondomin kanssa seksi ei todellakaan tunnu samalta. Ei sen puoleen, että se nytkään tuntuisi samalta kuin ennen... :ashamed: Mutta se edes nyt vähän helpottaa, että voin jutella lääkärin kanssa :)

ke3ltarauhashormonin yleisin vaikutus on se haluttomuus. Aika monelta tutultakin kuullut että raskauksien jälkeen ei ole enää hormoniehkäisy sopinut. itsekin kokeillut laastarit ja renkaat siinä pillereiden jälkeen ja vaikutus sama. ei tee mieli omaa eikä muutakaan miestä.

Mä käytään kanssa samaa pilleri merkkiä eikämulla ole ollut mitään sivuvaikutuksia siitä johtuen.. Mut varmaan tosi yksilöllisiä nuo jutut...
ennemminkin nuo tuovat apua.. Mun on paljon helpompi olla se kolme viikkoa mitä niitä syödään kuin viikon tauon aikana.. Omituinen ihminen taidan olla mä tai jotain muuta vastaavaa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 10:06 swerfiel kirjoitti:
Minulla Yasmin ei vaikuttanut haluihin mitenkään, kaverilla halut katosivat samoilla pilsuilla täysin.

Oliko lääkärillä hyviä ideoita?

Juttelin puhelimessa lääkärin kanssa, ja hän sanoi kirjoittavansa minulle reseptin vahvemmille pillereille. Puhelu oli valitettavasti nopeasti ohi, kun lääkärillä oli kiire. En edes tiedä mitä pilsuja se määräsi :/ Toivottavasti sellaisia, jotka palauttaa halut takaisin!!! Toivonkin saavani reseptin ja ohjeet kotiin lähipäivinä! :)

Mä söin synnytyksen jälkeen Yasmin e-pillereitä. Mul meni halut, jatkuvaa väli vuotoa ja olin kiukkunen kun ampiainen. Vaihdettiin Femoden jota söin ennen raskaaksi tuloa; ei sopinut. Sitten oli hormoonirengas kokeilussa.
Tällä hetkellä on hormoonikierukka ja olen ihan tyyttväinen.Aluksi oli iho-ongelmaa(finnejä) mut ne katos ajan kanssa ja viel kyl tiputtaa kokoajan mut odotan et sekin loppuisi. Syyskuun alussa laitettu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 10:20 vieras kirjoitti:
Juttelin puhelimessa lääkärin kanssa, ja hän sanoi kirjoittavansa minulle reseptin vahvemmille pillereille. Puhelu oli valitettavasti nopeasti ohi, kun lääkärillä oli kiire. En edes tiedä mitä pilsuja se määräsi :/ Toivottavasti sellaisia, jotka palauttaa halut takaisin!!! Toivonkin saavani reseptin ja ohjeet kotiin lähipäivinä! :)

mitä enenpi niissä on sitä kelötarauhashormonia sitä helpommin ne vie halut. monelle jolle ei nuo yhdistelmäpillerit käy niin minipillerit sopii siksi että on paljon miedommat ja halutkin pelaa.

miulla oli samaa vaivaa viimeksi vuoden. pistin silloin imetyksen ja väsymyksen piikkiin,mut voihan se pillereitäkin johtua. tai koko homma oli vaan jotenkin kauheen kivuliasta.

toisella kertaa ei ole ollut samaa vaivaa, mut en ole kyl viel mitään hormonaalista ehkäisyä aloittanutkaan. tuleekohan kierukasta sama juttu?

Mulla Yasminit,Femodenit ja Mercilonit vaikuttivat kaikki samallalailla.Eli halut meni ja olin muutenkin ärtyneempi.Eron huomaa selvästi kun jättää pillerit pois.Olen ihan eri ihminen.
Päätinkin sitten,että koska lapsia on jo tarpeeksi menen sterilisaatioon.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 14:20 hmm kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 10:20 vieras kirjoitti:

mitä enenpi niissä on sitä kelötarauhashormonia sitä helpommin ne vie halut. monelle jolle ei nuo yhdistelmäpillerit käy niin minipillerit sopii siksi että on paljon miedommat ja halutkin pelaa.

Siis minipillerithän ovat nimenomaan puhdastakeltarauhashormonia.

Yhteistyössä