Apua apua apua?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paniikissa ja kauhuissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paniikissa ja kauhuissaan

Vieras
Voi apua!

Olen kahden lapsen äiti eikä aikeissa ole lisää lapsia. Ehkäisynä meillä on tällä hetkellä vielä kondomi, aikeissa laitattaa hormonikierukka. Kuukautiset tulevat koko ajan 4-5vk välein. Kondomia on käytetty joka ainoa kerta yhdynnässä.

Mutta mutta:
Minulla on tuntunut nyt jo 3pv aivan samanlaisia tuntemuksia suunnilleen navan korkeudella tai vähän ylempänä vasemmalla puolella vatsaa, kuin vauvan liikkeet! Kuplinta ja möyrintä on niin kovaa, että välillä se on näkynyt jopa ulospäin! Nyt olen ihan kauhuissani, voisinko sittenkin jotenkin ihmeessä ja kummassa olla raskaana ja jopa niin pitkällä, että vauvan liikkeetkin jo tuntuvat. Menkat kuitenkin ovat tulleet säännöllisesti koko ajan.

Onko kellään muulla ollut tällaista tai osaako kukaan sanoa, mistä muusta tällainen ihmeellinen jopa ulospäin näkyvä kuplinta voisi johtua? Voiko joku suoliston kuplinta olla näin voimakasta? Vatsatautia minulla ei ole.

Kyllä suoliston likkeet voivat hyvinkin tuntua tuolta, varsinkin, jos olet hoikka. Itselläni on lähes samanlaien kokemus, ja ainoastaan suoliston liikkeistä on kyse. Tee testi, niin tiedät.

Täytyy tehdä testi heti seuraavan vessareissun yhteydessä. Olen normaalipainoinen, hoikaksikin jotkut ovat sanoneet (omasta mielestäni "ihan normaali vaan"). Voiko suolisto sitten aiheuttaa ulospäin näkyvää möyrimistä ja liikettäkin?

No toivon todella, että se on vaan kaasua ja "pierun kiemurtelua". Olen ollut lähiaikoina niin halloween-bileissä kuin pikkujouluissakin, joten tulisi aika "alkoholinhuuruinen" lapsi, jos nyt olisin raskaana. Ja itselläni on ollut molemmissa raskauksissani täysin ehdoton tipattomuus.

On tämä kyllä ihan omituista, ei mulla ole koskaan aiemmin ollut tällaista kuplintaa mahassa. Mutta kuukautiset ovat kyllä tulleet koko ajan ajallaan ja kondomi on ollut aina miehen kanssa käytössä. Onhan se tietenkin teoriassa mahdollista, että se olisi mennyt rikki, mutta sitten vielä sekin, että kuukautiset ovat kuitenkin tulleet. Mikä lie mato tai parasiitti tuolla mahassa jyllää.... :/

Eihän tämä voi olla tottakaan! Nyt jo neljänä 3-4 pv tuntunut tällaista ihmeellistä kuplintaa, kuin vauvan potkuja / liikkeitä! Aina samassa kohdassa, vasemmalla suoraan kylkiluiden alla. Eri aikoihin päivästä. Tein jo eilen raskaustestinkin (s-kaupoiussa myytävä halpistesti) ja se näytti negaa. Samoin menkat on tulleet normaalisti. Mut silti ihmetyttää!?! Ei mulla ole koskaan aiemmin tuntunut tällaista.

Yhteistyössä