apua,7kk nousee pystyyn ja kolhii KOKO AJAN itseään!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
pitääkö mun estää tuota liikkumasta? oppi just viikko sitten konttaamaan ja nyt nousee tukea vasten seisomaan joko polvilleen tai yrittää könytä pystyyn, mutta nyt koko ajan kolhii itseään, siis kaatuu siitä polviasennosta. samoin heräsin aamulla että vauva yritti nousta seisomaan pinnasängyssä, ehdin nähdä ilahtuneen ilmeen kun melkein oli pystyssä ja sitten --töks--- ote lipesi ja naama osui pinnoihin. miten olette toimineet tämmöisessä tilanteessa? annatteko vauvan touhuta lattialla? eihän tuota voi sekunniksikaan päästää silmistä!

Jep, ei sille oikein mitään voi. Lähinnä könytä itse jatkuvasti perässä että saat kiinni kun esim. kaatuu.

Mutta mä en ainakaan pystynyt koko ajan olemaan kädenmitan päässä.
Kovasti niitä kolhuja tuli alkuun, kun nousi seisomaan ja käveli tuen kanssa juuri 7kk iässä.
Mutta aika pian sitä tasapainoa tuli siihen homaan mukaan.

Tuttua tuttua! Meillä neiti nousi 5,5 kk seisomaan ja siitä se muksahtelu alkoi. Eipä sille mitään voi tehdä, kulkea perässä vaan ja vahtia. Kyllä se siitä hiljalleen rauhoittuu se muksahtelu. :)

Ihan normaalia. Eipä niiltä kolhuilta voi välttyäkään.
Meillä alkoi kontata ja kävellä tuen kanssa n.7kk.

Mustelmia ja kuhmuja tulee vieläkin lähes päivittäin, poika (1v6kk) liikkuu lähinnä juosten.

Sellaista se on, meillä jo nyt kävellään ja etenkin väsyneenä tasapaino heittää ja kolhuja sattuu, vähän väliä on otse mustelmilla, mutta sellaista se on. Tiedän erään tapauksen, jolla on viikon nuorempi lapsi kuin tuo meidän ja se vasta nousee pystyyn ja äiti on aina alle puolen metrin päässä lapsestaan ja aina kun lapsi nousee tukea vasten, niin heti laitetaan kädet suojaamaan ettei se vaan kaatua. Eihän se lapsi kunnolla opi kun koko ajan varotaan. Jo silloin kun lapsi lähti konttaamaan, niin äiti kulki perässä kädet ojossa ja suojasi lapsen päätä.

Yhteistyössä