Apua!!4kk vauvan yöhulinat:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "MammaMia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"MammaMia"

Vieras
Meidän ihanainen vauveli on nukkunut koko ikänsä melko hyvin. Omassa sängyssäänkin on nukkunut 2kk lähtien (pinnis sivuvaununa). Täysimetyksellä mennään ja vauva on syönyt yössä muutamia kertoja, mutta syönyt noin 5-10min ja sitten hänet on saanut siirtää omaan sänkyyn jossa jatkanut uniaan. Pääsääntöisesti ensimmäinen unipätkä on ollut 6-7h eli tosi hyvin. Aamukuudesta on sitten nukkunut kainalossa tissitellen...MUTTA nyt yöt ovat viikon verran olleet ihan hirveitä:(
Vauva ei jääkään enää iltasyötön jälkeen omaan sänkyynsä vaan alkaa heti huutamaan kun sinne laittaa. Viime yönäkin nostin häntä edestakaisin rinnalta sänkyyn varmaan viisi kertaa kunnes vauva oli niin väsynyt, että nukahti. Olin jo aikeissa luovuttaa ja jättää viereen nukkumaan, mutta viimein puoli kahdelta rauhoittui omaan sänkyynsä ja nukkui siellä kuuteen. Mitä ihmettä? Onko muilla 4kk vanhoilla ollut tällaisia yöhulinoita, eli kuuluuko ikään?

En nyt muuta osaa sanoa tähän muutakuin sen, että tuon ikäisen vauvan yövalvomiset ym yleensä onneksi on vain väliaikaisia. Unirytmi ehtii muuttua vielä moneen kertaan ennen yhden vuoden ikää. :) Meillä puolivuotias vauva ja välillä vauva valvoo enemmän ja välillä tulee pätkä, että nukkuu enemmän. Nukkumaanmenoajatkin ovat tässä puolen vuoden aikana muuttuneet melkoista vauhtia.. voisi sanoa, että parin viikon välein muuttuu jollain tavalla rytmi. Sellaista se on kun pienet hakee vielä sitä omaa rytmiään :)

Jep, niinhän se Mainio Manu on...rytmit muuttuu. Tässä oli vain itse tottunut vähän liian hyvälle;) Ei niin huonoa, ettei jotain hyvääkin: päiväunet vaunuissa onnistuvat nyt paremmin:)
Itse olen myös miettinyt tuota tiheän imun kautta syyksi. Samoin syynä voi olla nyt viikon kestänyt nuha. Tai se, että on alkanut viihtymään paremmin itsekseen, joten sylittelyä tulee päivisin vähemmän. Lisäksi yksi syy voi olla ilmassa väreilevä äitiriippuvuus;) Tai uudet taidot. Mistäpä noita tietää. Mutta ehkäpä kannattaa kuitenkin sitkeästi yrittää tuonne omaan sänkyyn, ehkä sitkeys vielä palkitaan! Kiitos Mainio Manu vastauksesta:)

Yhteistyössä