APUA, 3v kakkaa housuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti onneton

Vieras
mä e tiedä mitä meidän reilu 3v:lle on tapahtunut. vuoden ajan osannut mennä potalle/pytylle kun on hätä, nyt muutaman viikon ajan alkanut kakkaamaan housuun. ja ihan tieten tahtoen tekee sen. ei siis ripulia tms vaivaa...

oon kysyny miksi kakkasi housuun, ja selitys on vaan että se vaan tuli.. mulla alkaa olla mitta ihan täysi, enkä osaa olla suuttumatta, kun ei oo vahinko.

onko muilla ollut tällaista, onko vaan "vaihe" vai pitäskö maalata piruja seinille, että on joku esim tehnyt hälle jotain?

Vaikka ei ole ripulilla niin kakka voi vaan tulla housuun. Näin on käynyt joskus meidän tytölle joka oli silloin jo eskarissa. Hänelle kävi vahinko kun kärsii laktoosi-intolerenssista ja oli syönyt maitosuklaata, eikä tosiaan ollu ripulia....

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Vaikka ei ole ripulilla niin kakka voi vaan tulla housuun. Näin on käynyt joskus meidän tytölle joka oli silloin jo eskarissa. Hänelle kävi vahinko kun kärsii laktoosi-intolerenssista ja oli syönyt maitosuklaata, eikä tosiaan ollu ripulia....

meillä on nyt menny niin että muutaman kerran huomasin että tyttö on vähän hassun oloinen ja kun kysyin mikä on sanoi että kakka tuli... mut nyt on ollu niinkin että oon käskeny pytylle kun on ruokailtu, istuu jonkun aikaa ja lopulta pissaa. tulee pois ja menee 10 min ja saattaa ihan mun vieressä ruveta vääntämään kakkaa... alkaa jo olla mun keinot vähissä..

laita vaippa! Eiköhän pian ala taas menemään vessaan. Jotain huomionhakuisuutta varmaan. Onko elämässä tapahtunut paljon muutoksia tai päiväkodissa tapahtunut jotain?

Meillä oli joulun tienoilla 3-vuotias tuhrija, vaikka oli potalle oppinut jo 10kk ikäisenä. Jokin uhmaikään ja stressiin liittyvä (meille oli tulossa vauva ja sitä paljon puhuttiin) juttu. Nyt on tilanne korjaantunut, oikeastaan itsekseen. Keskustelu, toruminen, neuvottelut, vaipat jne. yritykset eivät tuottaneet tulosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Annipanni:
Meillä oli joulun tienoilla 3-vuotias tuhrija, vaikka oli potalle oppinut jo 10kk ikäisenä. Jokin uhmaikään ja stressiin liittyvä (meille oli tulossa vauva ja sitä paljon puhuttiin) juttu. Nyt on tilanne korjaantunut, oikeastaan itsekseen. Keskustelu, toruminen, neuvottelut, vaipat jne. yritykset eivät tuottaneet tulosta.

Me on kans noita kaikkia yritetty, vaippa laitettu, lahjottu, toruttu, ei miktään eroa. alkaa olla aika kasa pyykkiä =( mietin jo että laitanko itse pesemään housunsa.

meille on kolmas vauva tulossa, mut ei asiasta vielä hirveesti puhuta, muuten ei hoidossa tms oo tietääkseni mitään muutoksia...

aivan kuin meillä!!!!! ollut muutaman kuukauden nyt. tyttö lakkas käyttämästä vaippaa alle 2.v, ja nyt tulee useita kertoja päivässä hiukan kakkaa pikkareihin. ja ei kans osaa syytä sanoa, olen koittanut jollain tapaa kannustaa että kerkee pottaan kun hätä tulee, mut ei, ja sekä uhkaillut vaipalla...en tiedä, kovin ärsyttävää tämä on. Tyttö on pari päivää viikossa hoidossa ja siellä ei ole tätä ongelmaa, mutta heti kun tulee kotiin.
Oiskohan ikään sitten kuuluva, tai perinöllinen kun mä olen pienenä ollut samanlainen töhrijä jossain vaiheessa. äitini ei vaan muistanut ikää.

Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
aivan kuin meillä!!!!! ollut muutaman kuukauden nyt. tyttö lakkas käyttämästä vaippaa alle 2.v, ja nyt tulee useita kertoja päivässä hiukan kakkaa pikkareihin. ja ei kans osaa syytä sanoa, olen koittanut jollain tapaa kannustaa että kerkee pottaan kun hätä tulee, mut ei, ja sekä uhkaillut vaipalla...en tiedä, kovin ärsyttävää tämä on. Tyttö on pari päivää viikossa hoidossa ja siellä ei ole tätä ongelmaa, mutta heti kun tulee kotiin.
Oiskohan ikään sitten kuuluva, tai perinöllinen kun mä olen pienenä ollut samanlainen töhrijä jossain vaiheessa. äitini ei vaan muistanut ikää.

eikä meillä ainakaan ole mitään erikoista ollut, ja mun tietääkseni ei muuallakaan! muuten on iloinen ja reipas tyttö, jota ei edes pahemmin uhmaikä vaivaa, mitä nyt joskus...

Mielestäni huomion hakua, lapsi saa huomiota osakseen kakkaamalla housuun. Kokeilkaapa olla huomioimatta asiaa mitenkään, vaihdatte hiljeisuudessa vaatteet ja that's it.