apua - 1 viikon ikäisen vauvan syöminen ja nukkuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uusiäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uusiäiti"

Vieras
Minulla on 1vkon ikäinen vauva, joka syö koko ajan. Tänään syöynyt noin viisi tuntia putkeen, välillä ihan pieniä taukoja, mutta ei ole kuitenkaan nukkunut. On herännyt yhdeksältä ja valvonut siitä asti..

Pissaa ja kakkaa kyllä tulee, joten maitoa tulee. Onko tämä normaalia?

Jos vauva lopettaa syömisen ja hänet asettaa esim sitteriin tai syliin 'nukkumaan', hetken päästä alkaa huuto, ja taas on saatava ruokaa. Silloin kun ei syö ähisee ja puhisee minkä kerkiää, mutta ei kuitenkaan itke esim mahavaivoja, vaikka näyttäisi että niitä voisi olla?

1 viikon ikäinen vauva tekee mitä lystää ja meidän tehtävämme on totella. Jos ähisee ja puhisee niin ei tarkoita sitä, että on kokoajan silti nälkä. Jos taas alkaa oikeasti itkeä niin tissi suuhun vaan. Yleensä mahavaivat alkaa tuossa parin viikon jälkeen vasta.

Meidän kakkonen nukku ensimmäiset kaks kuukautta vain sylissä, myös öisin. Nukkuisko vauva päivällä sylissä? Viis tuntia hereillä on mun lapsilla ollu ihan normikauraa tossa iässä

Tuttia meinasin kanssa ehdottaa. Noin pienellä on niin vahva imuvietti että haluavat imeä koko ajan jotain. Ja jos sulla on jo maito noussut ja vauva osaa oikean imuotteen niin en usko että tutti sitä enää sekoittaa. Mulla lapset on saanu tutin jo synnärillä (tosin kätilöt siellä paheksuivat asiaa kovin) ja hyvin on osanneet syödä rintaa.

Silloin kun vauva ihan oikeasti syö, niin imun jälkeen pitäisi näkyä myös niitä nielaisuja. Siitä tiedät syökö vauva vai haluaako vain imeä.

Meillä vauva 1 viikko ja 2 päivää.. Tiheän imun kausi on ainakin menossa meillä ja poika on ollut rinnalla koko päivän. Pika unet ottaa aina välillä ja sitten taas jatketaan syömistä. Minä olen köllötellyt sohvalla koko päivän vauvan kanssa ja mies on hoitanut 1,5 -vuotiasta esikoista. onpahan ollut aikaa surffailla kännykällä netissä samalla ja katsoa boxilta leffoja. :)

Ihan normaalia siis ap... Anna vaan vauvan syödä. Kestää max. pari päivää ja sitten rytmi palautuu taas normaaliksi.

sylissä kyllä nukkuu joo. nytkin nukahti tohon syliin onneks! nielemisen ääni ei kyllä aina kuulu, mutta usein :o
imuote alkaa olla kunnossa, ja maitokin aikalailla noussut..

mutta ihana tietää että normaalia on!

Pienenä vinkkinä jos sulla ei sitä jo ole; osta imetystyyny. Meilläkin vauveli nukahti aina kesken imetyksen eikä oikein muualla suostunut nukkumaan. Järkkäsin asian niin, että ostin imetystyynyn ja lastasin nojatuolin viereen vettä ja purtavaa ja kaukosäätimen lähelle ja kun lapsi nukahti niin pistin dvd-boxin pyörimään.. :) imetystyynyn avulla sulla jää kädet vapaaksi eikä mene niskat kun ei tarvitse lasta kannatella mitenkään.

Yhteistyössä