apteekkiin vauvan nukkuessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päänsärky
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

päänsärky

Vieras
Meillä vauva nukahti puolituntia sitten ja tiedän että herää vasta klo.7.00. Hirveä päänsärky iski ja apteekki on kotiovelta n.100 metrin päässä. Mitä mieltä olette voinko jättää pienokaiseni 10minuutiksi nukkumaan yksin? Vauva on omassa kopassa ja nukkuu sikeesti.

Oisin kyl menny, jos päänsärky ois tosi hirvee. Ja vauva niin pieni, ettei taatusti pääse pois pinniksestä. Telkkari ja muut palovaaralliset kytkimestä kiinni tai johto irti seinästä ja hölkäten apoteekkiin.

oisin tehnyt niinkuin nimimerkki min. Itse olen juossut lähikauppaan pikaisesti hakemassa jotain uupunutta tavaraa vauvan nukkuessa. Pyykkituvassakin olen käynyt.
Joskus on ollut pakko, sillä apua ei ole ollut saatavissa.

Jos vauva tosiaankin on ihan pieni ja apteekkiin vain 100 metriä, niin kyllä olisin mennyt ilman vauvaa. Sehän on sama asia kuin vaikka silloin, kun äiti menee pihahommiin tai viemään pyykkiä ulos kuivumaan siksi aikaa kun vauva nukkuu. Asiat täytyy osata suhteuttaa. Meillä suihku on alakerrassa ja siellä menee aina kerrallaan ainakin 10 minuuttia. Jos olen yksin kotona, minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä suihkuun silloin kun vauva nukkuu. Jätänhän silloinkin vauvan yksin, itkuhälytintä meillä ei edes ole.

Minä olen käynyt alakerran pyykkituvassa 2,5kk ikäisen vauvan nukkuessa pinniksessä. Kamppailin kyllä ensin itseni kanssa, että olenko huono äiti jos näin teen, mutta tarkistin ensin, ettei levyt ym. olleet päällä ja sitten kävin pikaisesti. Sitten kun tyttö osaa nousta seisomaan pinniksessä, en uskaltaisi lähteä.

Jos vauva on niin pieni ettei pääse pois pinnasängystä, mä kyllä uskaltaisin jättää. Pahin mitä voi tapahtua on että vauva herää ja alkaa huutaa, mutta ei se tosiaan muutaman minuutin itkusta mene rikki. Ja meillä kyllä vauva joskus huutaa sen 10 min vaikka olisikin sylissä...

Yhteistyössä