Apteekki myi vääränlaista aurinkosuojaa, jota olen nyt käyttänyt alle 2-vuotiaalla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kössis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kössis

Vieras
Viime kesänä tytön ollessa 1v ostin varalta aurinkorasvaa, vaikka suurimmaksi osin auringolta kyllä suojauduttiin vaatteilla. Nyt tänä kesänä ostin samaa rasvaa, siis nyt 2-vuotiaalle. Rasva on Eucerinin kids sun lotion 50+ kerrointa.

Ja nyt vasta selvisi, että viime vuonna farmaseutti myi ihan väärää rasvaa. Halusin siis sellaista, jossa olisi vain fysikaalinen suoja, mutta tässä 50+ kerroin rasvassa on siis myös kemiallisia aineita.

Ja nyt kyllä harmittaa, että olen sitä käyttänyt 1-vuotiaalla ja nyt 2-vuotiaallakin siinä uskossa, että on "vaaratonta". Toivottavasti ei mitään haitallisia aineita ole imeytynyt. Nyt kävin antamassa kunnon palautten apteekkiin aivan väärän tuotteen myynnistä vuosi sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja kössis;29962884:
Viime kesänä tytön ollessa 1v ostin varalta aurinkorasvaa, vaikka suurimmaksi osin auringolta kyllä suojauduttiin vaatteilla. Nyt tänä kesänä ostin samaa rasvaa, siis nyt 2-vuotiaalle. Rasva on Eucerinin kids sun lotion 50+ kerrointa.

Ja nyt vasta selvisi, että viime vuonna farmaseutti myi ihan väärää rasvaa. Halusin siis sellaista, jossa olisi vain fysikaalinen suoja, mutta tässä 50+ kerroin rasvassa on siis myös kemiallisia aineita.

Ja nyt kyllä harmittaa, että olen sitä käyttänyt 1-vuotiaalla ja nyt 2-vuotiaallakin siinä uskossa, että on "vaaratonta". Toivottavasti ei mitään haitallisia aineita ole imeytynyt. Nyt kävin antamassa kunnon palautten apteekkiin aivan väärän tuotteen myynnistä vuosi sitten.
Oikea aurinkovoide lapselle
Lapsille suositellaan käytettäväksi fysikaalisia suotimia eli aurinkovoiteita, jotka sisältävät sinkki- ja titaanioksidia. Näiden voiteiden toimintaperiaate on yksinkertainen. Titaani- ja sinkkioksidi yksinkertaisesti heijastavat osan säteilyä pois.

"Luonnolliset raaka-aineet"????? Luonnossa on paljon todella myrkyllisiä aineita, joita i ole tutkittu.

Ihmettelen, että niin monella on sellainen käsitys, että esim. Ruohonjuuren mömmöt olisivat tutkittuja ja turvalllisia vain siksi, että ne eivät ole samoja kuin apteekeissa tai muissa kaupiossa.

Hymyilytti taannoin, kun joku kyseli taaperolle sopivaa aurinkorasvaa ja vastaus oli: älä palstalta kysele vaan apteekista, siellä ne tietää paremmin...

Mun lähiapteekissa on yksi harppu, joka on muun muassa tarjonnut sinkkivoidetta rikkoontuneelle iholle ja muuta pientä kivaa. Aina kun kysyn jotain, katsoa möllöttää tuoteselostetta ja sitten päästää suustaan jonkun sammakon. Antaisin palautetta jos tietäisin, kenelle.

Alkuperäinen kirjoittaja häpä häpä;29963222:
"Luonnolliset raaka-aineet"????? Luonnossa on paljon todella myrkyllisiä aineita, joita i ole tutkittu.

Ihmettelen, että niin monella on sellainen käsitys, että esim. Ruohonjuuren mömmöt olisivat tutkittuja ja turvalllisia vain siksi, että ne eivät ole samoja kuin apteekeissa tai muissa kaupiossa.

Huijaako ne sitten kun siellä lukee että on tutkittu ja testattu? Ei mitä tahansa moskaa saa ees myydä, kyllä ne on joku EU:n jaosto tutkinut ja hyväksynyt.

Ei se kauppa aurinkorasvasta hyvää tee. Ruohonjuuressakin on monia aurinkorasvoja myynnissä, jossa on kemialliset suojat.

Miten te nyt siihen kauppaan tartutte? :D

Korjaan, monet luonnonkosmetiikkaa ja - tuotteita myyvät kaupat myyvät myös aikuisille ja lapsille sopivia aurinkosuojatuotteita jotka ovat tehty luonnollisemmista aineista kuin kaupan. Mutta kukin tunkee mitä haluaa iholleen ja lapsiensa iholle. Itsekin toki ennemmin suojaan lapset vaatteilla ja varjolla mutta välillä on pakko laittaa rasvaa esim. uimarannalla ollessa.

Miten te nyt siihen kauppaan tartutte? :D

Korjaan, monet luonnonkosmetiikkaa ja - tuotteita myyvät kaupat myyvät myös aikuisille ja lapsille sopivia aurinkosuojatuotteita jotka ovat tehty luonnollisemmista aineista kuin kaupan.

Sen takia, että ihmisillä on joku ihme luulo, että luonnonkosmetiikka-tuotteissa ei olisi synteettisiä, kemiallisia tai haitallisia aineita.

Kerroppas sitten huvikseen aurinkorasva ilman kemiallista suojaa, joka kannattaa ostaa Ruohonjuuresta lapselle.

Joskus synteettinen on parempi, koska silloin otetaan vain se tehoava ainesosa ja käytetään sitä. Luonnontuotteissa sen sijaan on koko se kemiallinen seos mukana mikä kasvissa tai eläimessä on. Joissain tapauksissa se juuri on se hyvä jutttu (ruoka esim), mutta joissain asioissa huonompi (lääkkeet).

Ap:lle, että huoli pois. Pieleen meni tällä kertaa. Anna itsellesi tuo vahinko anteeksi, se ei kuitenkaan ollut akuutisti henkeä uhkaava asia, eikä varmastikaan lastasi kovinkaan vahingoittanut. Tästä eteenpäin vahingosta viisastuneena! :)

Sen takia, että ihmisillä on joku ihme luulo, että luonnonkosmetiikka-tuotteissa ei olisi synteettisiä, kemiallisia tai haitallisia aineita.

Kerroppas sitten huvikseen aurinkorasva ilman kemiallista suojaa, joka kannattaa ostaa Ruohonjuuresta lapselle.

taas sä tartuit siihen kauppaan (ruohonjuuri), miksi? En mä ole mikään sen puljun myyjä! :D Asiakas vain! Käytän luonnonkosmetiikkaa ja se sopii mulle, en halua käyttää turhia lisäaineita ruuassa enkä iholla, omalla tai lasten.

lavera tai lovea, niitä itse käytän. Enkä mä vissiin väittänyt että ilman kemiallisia aineita voi mitään voidetta tehdä?

taas sä tartuit siihen kauppaan (ruohonjuuri), miksi? En mä ole mikään sen puljun myyjä! :D Asiakas vain! Käytän luonnonkosmetiikkaa ja se sopii mulle, en halua käyttää turhia lisäaineita ruuassa enkä iholla, omalla tai lasten.

lavera tai lovea, niitä itse käytän. Enkä mä vissiin väittänyt että ilman kemiallisia aineita voi mitään voidetta tehdä?

Tartuin tuohon kauppaa, että olisi esim sieltä nimennyt jonkun hyvän aurinkorasvan, joka sopii lapsille (ei ole kemiallista suojaa). Sieltä kun sellaista ei muuten saa.

Yritän vain sanoa, että luontaistuotekaupoista ei ole välttämättä mitään apua, vaan kuluttajan pitää osata etsiä itse se hyvä tuote.

Itse kävin ostamassa apteekista aurinkorasvaa vauvalle. Farmaseutti suositteli juuri tuota samaa mitä sinulle oli myyty viime kesänä. Tiesin kysyä sitä että vauvojen rasvoissa saisi olla kemiallinen suoja mutta farmaseutti sanoi että parempi tuo kyseinen tuote kuin tuo Eucerinin fysikaalinen jossa sk vain 25 ettei vain pala. Olit kuitenkin tuon pelkän fysikaalisen ja jäin vähän haavi auki.

Kumma juttu, aina kun olen hakenut apteekista aurinkorasvaa vauvalle niin saan saarnan siitä, ettei vauvoille tarvitse rasvaa koska niiden paikka on varjossa. Mikä tietysti ihana ajatus mutta vaikea tuollaista 10 kk pitää vain varjossa. Ja lisäksi hiekkasta ja vedestä kyllä tehokkaasti säteilee sinne varjonkin alle.

Miksi helvetissä se kakara yleensäkin pitää viedä paahtumaan siihen aurinkoon?
Sanooko sulle järki yhtään mitään?

Miksi helvetissä se kakara yleensäkin pitää viedä paahtumaan siihen aurinkoon?
Sanooko sulle järki yhtään mitään?

Jos lasta ei voisi vielä aurinkoon, pitäisi piileskellä sisällä tai puun alla koko kesä.

Viime viikonloppuna esim oli kaunis, aurinkoinen sää. Kävimme Korkeasaaressa. Siellä ei voi olla varjossa, jos aikoo tehdä mitään. Olisko pitänyt istua kotona koko viikonloppu?

Yhteistyössä