Apteekin raskaustesti, kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nega vai plussa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nega vai plussa?

Vieras
Moi,

tein tänään apteekin raskaustestin (sininen pakkaus). Nyt kp 28, aiemmissa raskauksissa tässä vaiheessa näyttänyt jo selkeää plussaa. Katsoin tuloksen ohjeiden mukaan 3-4 min. testinteon jälkeen, ja se oli nega. Katsoin vielä uudestaan 6-7 min. jälkeen (ei mulla sekuntikelloa vieressä ollut, mutta sanotaan että ei varmuudella yli 7 min.), ja testissä oli haamu...

Ohjeissa sanotaan selkeästi, että testiä EI saa lukea 5 min. jälkeen, koska nega voi muuttua plussaksi. Jäi nyt kuitenkin mietityttämään, voiko se tosiaan noin nopeasti (1-2min.) testiajan jälkeen näyttää väärää positiivista? Eikös se olisi aika epäluotettava testi, jos testituloksen lukeminen on ihan sekuntipeliä... Onko kokemuksia tai mitä mieltä ootte?

Alkuperäinen kirjoittaja Nega vai plussa?:
Moi,

tein tänään apteekin raskaustestin (sininen pakkaus). Nyt kp 28, aiemmissa raskauksissa tässä vaiheessa näyttänyt jo selkeää plussaa. Katsoin tuloksen ohjeiden mukaan 3-4 min. testinteon jälkeen, ja se oli nega. Katsoin vielä uudestaan 6-7 min. jälkeen (ei mulla sekuntikelloa vieressä ollut, mutta sanotaan että ei varmuudella yli 7 min.), ja testissä oli haamu...

Ohjeissa sanotaan selkeästi, että testiä EI saa lukea 5 min. jälkeen, koska nega voi muuttua plussaksi. Jäi nyt kuitenkin mietityttämään, voiko se tosiaan noin nopeasti (1-2min.) testiajan jälkeen näyttää väärää positiivista? Eikös se olisi aika epäluotettava testi, jos testituloksen lukeminen on ihan sekuntipeliä... Onko kokemuksia tai mitä mieltä ootte?

2min on aika pitkä aika eli uskon sen olevan nega :/

Alkuperäinen kirjoittaja Nega vai plussa?:
Moi,

Ajattelit että ne on ihan lämpimikseen laittanu aikarajaksi 5 min, ja todellisuudessa tarkottivat että "testiä ei saa lukea 5 minuutin jälkeen, paitsi jos se meinaa sillein melko pian kuitenkin tavallaan muuttua haamuksia tai oisko siinä vähän väriäkin, niin voihan sitä seittemään minuuttiin odottaa, tai onko sitä nyt pari minuuttia lisää nyt mitään, pannaan kymmenen, ja luultavasti vartinkin jälkeen vielä voi vähän kattoo"

mulla ainaki ku tein testin se alko näyttää oikeeta tulosta melkei heti tietenki se tummeni siit viel mut kyl uskoisin et se on negatiivine ku kaveri teki nii se näytti 4-5min pääst negaa ja sit joskus 6-8min päästä positiivista ja kyl se sillä ainaki oli negatiivine

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
[Ajattelit että ne on ihan lämpimikseen laittanu aikarajaksi 5 min, ja todellisuudessa tarkottivat että "testiä ei saa lukea 5 minuutin jälkeen, paitsi jos se meinaa sillein melko pian kuitenkin tavallaan muuttua haamuksia tai oisko siinä vähän väriäkin, niin voihan sitä seittemään minuuttiin odottaa, tai onko sitä nyt pari minuuttia lisää nyt mitään, pannaan kymmenen, ja luultavasti vartinkin jälkeen vielä voi vähän kattoo"

:laugh: Näin tammikuussa myytäviin testeihin nyt lisälämmitin samaan hintaan?

Alkuperäinen kirjoittaja joku-:
mulla ainaki ku tein testin se alko näyttää oikeeta tulosta melkei heti tietenki se tummeni siit viel mut kyl uskoisin et se on negatiivine ku kaveri teki nii se näytti 4-5min pääst negaa ja sit joskus 6-8min päästä positiivista ja kyl se sillä ainaki oli negatiivine

Miul ei oo koskaan näyttäny testi edes testiajan jälkeen haamua jos on ollut nega

Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:

Miul ei oo koskaan näyttäny testi edes testiajan jälkeen haamua jos on ollut nega

Joissakin testimerkeissä tulee tosi vahva roskisviiva, semmonen oikein palkki.

Kyllä se mulla on aina näyttänyt plussaa jos on ollut aihetta, ja negaa jos ei ole aihetta ollu plussata...eli relaat, ja oottelet ennen kuin tuhlaat rahojais uuteen testiin....mikä ihme hoppu niitä on tehä.

Ok, kiitos! Pitää varmaan testata uudelleen, jos menkat ei lähipäivinä ala. Ja vielä todettakoon, että nyt on eka kerta, kun en niin kauheasti toivoisi, että siihen testiin toinen punainen viiva ilmestyisi...

Niin siis pointti oli, että vaikka siihen on kirjoitettu se 5 min. aikaraja, niin ihan maalaisjärjellä ajateltuna siinä täytyy olla jotain pelivaraa, koska harva sitä testiä sekuntikellon kanssa tekee ja aika täpärälle olisi testi "ajastettu", jos minuuntissa testitulos muuttuisi vääräksi. Lukeehan niissä testeissä myös esim. että "näyttää oikean tuloksen jo ensimmäisenä päivänä kk poisjäännistä", mut jokainen tietää että näyttää jo paljon aiemminkin.

no riippuu varmaa aina testistä : ) mutta kyllä on mahdollista että se on voinut siinä ajassa alkaa näyttää väärää tulosta mutta sinuna tekisin uuden testin ja jos et luota apteekin testeihin voitha aina käyä tekee sen terveys keskustas

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:

Joissakin testimerkeissä tulee tosi vahva roskisviiva, semmonen oikein palkki.

aijaa.
Ite oon aina testaillu niillä herkimmillä apteekin testeillä.

Pakko kommentoida. En muista, olenko juuri tuota testiä tehnyt, mutta olen melkein kaikista testeistä saanut roskishaamun. MUTTA, ei ne ole koskaan tulleet VÄLITTÖMÄSTI sen testiajan jälkeen vaan nimensämukaisesti niin, että ovat olleet tunnin roskiksessa, ja sitten sieltä olen kaivanut esiin ja uudelleentulkinnut... Eli miekin olisin taipuvainen ajattelemaan, ettei testi voi heti testiajan jälkeen muuttua vääräksi, koska muuten varmaan 90% naisista tulkitsisi noita testejä väärin. Ja sehän on aika alkeellista tekniikkaa se tikku, en usko että voisi olla ihan sekunneista kiinni. Suosittelen kyllä uutta testiä vaikka ylihuomenna.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
. Lukeehan niissä testeissä myös esim. että "näyttää oikean tuloksen jo ensimmäisenä päivänä kk poisjäännistä", mut jokainen tietää että näyttää jo paljon aiemminkin.

Paljon aiemmin? Vaan eipä näytä kaikilla edes silloin kun menkat on jo usean päivän myöhässä. Se hcg-hormonin määrä vaan ei kasva samaan tahtiin kaikilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
. Lukeehan niissä testeissä myös esim. että "näyttää oikean tuloksen jo ensimmäisenä päivänä kk poisjäännistä", mut jokainen tietää että näyttää jo paljon aiemminkin.

Paljon aiemmin? Vaan eipä näytä kaikilla edes silloin kun menkat on jo usean päivän myöhässä. Se hcg-hormonin määrä vaan ei kasva samaan tahtiin kaikilla.

Joo, ihan totta, puhuin nyt omanapaisesti, koska mulla on aina näyttänyt tosi aikaisin plussaa. Mutta edelleen pätee se, että vaikka siinä paperiläpyskässä lukee että "näyttää raskauden ekana päivänä kun kk jää pois" niin ei siis pidä päivälleen paikkaansa tuokaan, joillakin näyttää jo ennen ja joillakin vasta useita päiviä sen jälkeen. Mutta tää menee nyt sivupoluille, kiitos kaikille vastanneille!

no mäki oon tehny noil apteekin herkimmillä testeillä eihä ne aina pidä paikkaansa mä kävin ainaki tarkistaa viel terveyskeskustas ku halusin olla varma et voisinko olla oikeesti paksuna ja nyt abortti ees :/

Joo, ihan totta, puhuin nyt omanapaisesti, koska mulla on aina näyttänyt tosi aikaisin plussaa. Mutta edelleen pätee se, että vaikka siinä paperiläpyskässä lukee että "näyttää raskauden ekana päivänä kun kk jää pois" niin ei siis pidä päivälleen paikkaansa tuokaan, joillakin näyttää jo ennen ja joillakin vasta useita päiviä sen jälkeen. Mutta tää menee nyt sivupoluille, kiitos kaikille vastanneille!

Sun logiikkas ei oikein päde. Joo, eri ihmisillä erittyy eri tahdissa raskaushormoni. Tästä syystä riittävä määrä testin reagointiin erittyy eri aikaan. Testi toimii täysin samalla tavalla joka kerta, vaihtelu johtuu IHMISTEN eroavaisuuksista, ei siitä että testi arpoisi jotain aikaa koska näyttää plussaa.

no mäki oon tehny noil apteekin herkimmillä testeillä eihä ne aina pidä paikkaansa mä kävin ainaki tarkistaa viel terveyskeskustas ku halusin olla varma et voisinko olla oikeesti paksuna ja nyt abortti ees :/

saako kysyä miksi?

nii mitä miksi?

saako kysyä miksi?

nii mitä miksi?

ssis abortti edessä

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:

Sun logiikkas ei oikein päde. Joo, eri ihmisillä erittyy eri tahdissa raskaushormoni. Tästä syystä riittävä määrä testin reagointiin erittyy eri aikaan. Testi toimii täysin samalla tavalla joka kerta, vaihtelu johtuu IHMISTEN eroavaisuuksista, ei siitä että testi arpoisi jotain aikaa koska näyttää plussaa.

Ton tarkoitus oli vain huomauttaa, että niissä ohjeissa lukee muutakin, mikä ei ihan pilkulleen pidä paikaansa (eli "vaikka siihen on kirjoitettu se 5 min. aikaraja, niin ihan maalaisjärjellä ajateltuna siinä täytyy olla jotain pelivaraa, koska harva sitä testiä sekuntikellon kanssa tekee ja aika täpärälle olisi testi "ajastettu", jos minuuntissa testitulos muuttuisi vääräksi". Mutta asia selviää kun teen uuden testin, jos ei menkat ala.

saako kysyä miksi?

nii mitä miksi?

ssis abortti edessä

no ku oon vast koht 15 ja ei must viel olis äidiks vaik rakastan lapsii :)

Yhteistyössä