Apteekin ovulaatiotesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tellu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tellu

Vieras
Hei kaikille ovulaatiotestejä käyttäville leideille.
Olen 35 v ensiyrittäjä. Tällä hetkellä vasta toinen luomukierto kp18 menossa. Ensimmäinen luomukierto ehkäisyn jättämisen ja tyhjennysvuodon jälkeen tuotti runsaat kuukautiset (siis ihan Niagaran veroiset) ja vahvat ovulaatio-oireet. Rintojen jumalaton arkuus, vatsa solmussa, turvotukset ym. Luulin hetken jo raskautuneeni, kun oireet olivat niin uudet. Kierto oli ihanteellinen 28. En sitten teinivuosien ja ehkäisyn aloittamisen jälkeen ollut muistanutkaan, millaista tämä naisena olo oireineen on siis näin vahvasti.
Mutta asiaan...
...Nyt toisessa kierrossa aloitin tikuttamisen viime viikolla kp12 apteekin ovulaatiotestin (5 tikkua) avulla, kun halusin kokeilla virallista ovulaatiota tai ovuloinko ollenkaan. Kolmena ensimmäisenä aamuna tuli haalea viiva kontrolliviivan viereen ja kahtena viimeisenä viiva oli ""lähes"" yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Testi kuitenkin ilmoittaa ohjeissaan, että viivan täytyy olla yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviivan. Harjoittelun kammarin puolella aloitimme jo monta päivää aikaisemmin ja olemme jatkaneet sitä kyllä ihan tasaiseen tahtiin eli sen takia ei tikuttelua ole tarve aloittaa, mutta...
...nyt en siis tiedä ovuloinko ollenkaan eli testi antoi minulle tulkinnanvaraa. Olenko optimisti ja viivat olivat yhtä vahvat vai pessimisti eli testiviiva ei ihan yltänyt kontrolliviivan tasolle?
Mitä teidän muiden viivat ovat näyttäneet???
Mitä muita testejä käytätte ja onko niissä tulkinnan varaa vai ovatko ne selkeitä (ehdottomia)eli ovuloinko vai en???

Ajattelin kyllä jatkaa tikuttamista seuraavissa kierroissa. En rupea vielä lämpöjen mittaukseen tai verikokeissa juoksemiseen näin alkuvaiheessa. Katsotaan sitten vuoden sisällä, jos ei tärppää.
Terveisin, Tellu

Onnea siis plussasta sinulle Leidi+. Kuulemma netissäkin on myynnissä ovulaatiotestejä ja vielä paljon halvemmalla. Onkohan niistä senkään vertaa mihinkään? Tässä olisi monta viikkoa aikaa niitä tilailla. Ensinhän tietysti periatteessa pitää jännätä tuonne 27.5. tienoille asti, josko vaikka vahingossa plussaisin ihan raskaustestissä. Ei vaan, olen peruspessimisti luonteeltani.
Kertokaapa vielä lisää eri testeistä, mitä seuraavaksi kokeilisin...?
Tsemppi on kuitenkin päällä, Tellu

Osoitteessa kotitestit.fi on testejä suht edullisesti. Esim. Advance ja Acon on kuulemma ihan luotettavia. Itse olen koittanut molempia enkä kunnon plussaa ole saanut eli en myöskään tiedä olenko ovuloinut vai en..

moikka!

olen käyttänyt clerblue ovulaatiotestejä ja niistä saanut aina SELVÄN tuloksen, LH huipun lähestyessä testi on näyttänyt molempia viivoja yhtä tummina tai testiviivaa vielä tummempana ja muina päivinä kontrolliviiva on ollut selvästi tummempi. Nämä clearbluen testit ovat olleet kyllä kalliita ja niitten tilalle on kai tulossa joku digitaaliversio?? mutta jos niitä alkuperäisiä löydät vielä niin suosittelen!!!

Kokeilin kerran apteekin omaa ovistestiä ja se näytti lähen samaa tulosta aina ja vertailun vuoksi koitin clearblueta samaan aikaan ja se ja omat ovisoireet kertoivat LH huipun ajankohdan. Apteekin ovistestejä en aio ikinä enää ostaa!