Appiukon silmätikku

  • Viestiketjun aloittaja Mörköliina
  • Ensimmäinen viesti
Mörköliina
Terve kaikki!Jokohan nyt löyty mullekin semmonen paikka,missä voi vapaasti tilittää...Asutaan mun miehen vanhassa lapsuudenkodissa ja anoppi ja appiukko asuu nurkan takana.Mun omat sukulaiset asuu toisella puolella Suomea,mistä oon itekin tänne kulkeutunu 15 vuotta sitten.Mitään pahaa en oo varsinaisesti kellekään tehny,oon vaan suorapuheinen ja osaan pitää puoliani.Appiukko ei oo koskaan tykänny musta ja tunne on molemminpuolinen.Kuitenkin oon koittanu pysyä jonkunlaisissa väleissä sen takia,että meillä on kollme lasta.Ne on kuitenkin niitten ainoat isovanhemmat...Silti mua saa parjata ihan vapaasti.Lapsille mua mustamaalattiin ihan surutta...Nyt onkin parin vuoden takkuamisen jälkeen päädytty siihen ettei olla missään tekemisissä niiten kans vaikka seinät vastakkain melkein asutaankin...Onko muilla vastaavia kokemuksia tai neuvoja,miten ainakin lapsille saatais kaikki ok?????
 
nikitön
Voi voi...toi on aina paha juttu toi liika suorapuheisuus ja liika itseluottamus Älä nyt suutu, mut mä kerron oman mielipiteeni. Mä koen sellaisen käytöksen jotenkin ilkeenä. Mun anoppi on suorapuheinen ja minä taas harkitsevaisempi sanomisissani. Siinä kohtaa meillä menee anopin kans sukset ristiin. Mä en voi sietää anoppia sen takia. Aina joudun miettimään et onko se ilkeä ja mitä pahaa olen tehny. Miksi se ei yhtään ajattele mun tunteitani. Olen monta kertaa pahoittanut mieleni ja tullut itkien kotiin. Ei kai se pohjimmilttan pahalla tarkoita, sanoo vaan asiat suoraan yhtään niitä kaunistelematta. Se kuullostaa välillä aika hurjalta :eek: :ashamed: Nyt tilanne on se, et ei olla enää pahemmin anopin kans tekemisissä. Hän aiheutti tökeröllä käytöksellään sen, että menetti välit poikaansa ja tämän perheeseen. Itse pyrin siihen, että käyttäydyn kohteliaasti ja hienotunteisesti ihmisiä kohtaan, jotta säilytän hyvät välit ihmisiin.
 
mami vaan
Sä voit vielä parantaa välit appivanhempiin muuttamalla käytöstäsi. Muista olla KOHTELIAS ja MUKAVA, silloin kukaan ei voi olla pitämättä sinusta. Tee se edes lastesi takia. Ihan näin ystävänä neuvon eikä pidä vetää hernettä nenukkiin :)
 
nikitön
äiti-alokkaalle....joo on totta ettei ole appiukoltakaan fiksua käytöstä mustamaalata äitiä lapsille. Mutta ymmärrän kyllä että appiukkoa saattaa ärsyttää nokkava ja tärkeilevä miniä joka päästelee suustaan mitä sattuu. Ja eihän me voida tietää mitä alkup on puhellu anoppilassa. Haukkunu vaikka appivanhempien ulkonäköä, kotia, tyyliä, kiroillu, haistatellu. Toiset kun ovat tosiaan niin suorasanaisia että eivät itsekään tajua olevansa ärsyttäviä. Ehdotan että alkup. käyttäytyy tästä lähin vähän asiallisemmin ja kunnioittavammin appivanhempiaan kohtaan niin eivät hekään mustamaalaa sitten äiti lapsille. Molempien käytös on kyllä tökeröä. Syy siis molemmissa, mutta miniä vissiin aloittanut
 
miniänä jo 18 vuotta
Täällä tuntui olevan jo kovasti valmiita anoppeja liikkeellä. Ainoita tosiasioita on että: äitiä ei saa haukkua tämän lapsille, varsinkaan appivanhemmat. Heidän kuuluu osata hoitaa ongelmat aikuisten kesken, ovathan vanhempia ja viisaampia. Tai näin asian pitäisi olla.
 

Yhteistyössä