Appiukoista..

No niin onko kukaan ottanut yhteen apenkanssa..? Tai muuten vaan huonot väli?
Mulla on (tuleva) appi.. Alkoi räyhäämään kotonamme siitä
että laitan mieheni koti töihin,vaikka käy 8h pv.töissä,ja keittiö
pursuaa jaskasia astioita,joita mies ei ollut vaiavautunut laitaan koneesen..Ja kun kerta olen lasteni kanssa kotona niin asunnon pitäisi olla kiiltävän puhdas,
(mutta jos hänen poikansa olisi lastensa kanssa kotona niin asunto näyttäisi,kuin uudelta joka paikassa

kiiltäisi ja olisi puhdasta..Niinpä mieheni hoitaisi talon ja lapset)

No noi mä olisin viellä pystynyt nielemään,mutta se että olen vielä HUONO äiti lapsilleni niin oli jo kaiken huippu..(Kun en muuta tee kuin imetän nuorinta niin vanhin ei koko päivänä saa edes ruokaa..)
Tuota en voi antaa anteeksi tai siis en tule koskaan unohtamaan sitä.
Mutta että hänen poikansa pitäisi koko talouden kunnossa,sillein että koko paikka kiiltäisi kuin uutuuttaan niin WOW.. :LOL: Ja hoitaisi lapset vielä hyvin.. :kieh:
Mieheni on kyllä hyvä mies ja isä,mutta ei se sentään mikään super siivous intoilija ole,tosin eipä sillä kestäis hermot kuin max. viikkon,
lasten kanssa :D (Lapset 7kk ja 2v9kk)Toinen roikkuu lahkeessa ja toinen verhoissa ja on oikein ihanan mukavan rakastettavan uhmakas! B) B)

a-k79
mulla kyl on välit appiukkoon kunnos mut ärsyttää se ku äijä on niin s..t...n pihi, ja se on hänen välit vieny poikiinsa 2kpl eikä se auta vaikka mä ehdottaisin että mennään käymään.
no kyl itsekkin ärsyttää ku äijä valittaa joka kerta ku siellä käy ku ei hän pärjää (vaimo kuoli keväällä siis anoppini) eikä olis antanu perintörahojakaan pojille (mitkä lakikin sanoo kuuluvan) ku miehen äiti oli kuulemma luvannu maksaa yhtä jos toista.. eikä hänellä ole varaa ku on vaivaset 100 000? pankkitileillä..
No nyt ku jouluks hän sit sanoi että älkää ostako hänelle lahjaa ku ei hänkään aio ostaa mitään, paitsi lapsille..
niin toisen pojan lapselle hän antoi radiopuhelimet (mitkä oli saanu ilmaseks liittymän mukana)
ja meidän lapselle oli ostanu n. 5? lahjan..
En ole mitenkään rahanahne, mutta vois nyt sentään jouluna ostaa lapsenlapsilleen (peräti 3kpl) kunnon lahjat tai antais sit rahaa, ku sitä kerran on!!
ei voinu edes joulukortteja lähettää ku on niin kalliit postimerkit (ku itse sai n.40 korttia ku vaimo on aina lähettäny)
Mutta on kyllä sairaalloisen pihi äijä ja hän sit ilmeisesti rakastaa rahaa enemmän ku lapsiaan!!

Mam
Mulla on ihana appiukko. Tosi kiva. ei koskaan puutu meidän asioihin, auttaa rahallisesti jos meillä tiukkaa, vie meitä ulos syömään yms. todella ihana ja kunnioitettava mies.

alannah
Mulla tuo appiukko on sellanen lörppösuu joka VARMASTI puuttuu mun ja mieheni elämään ja varsinki sillon jos meillä on riitaa. Hän on kyll päästään sairas (koteloitunu aivokasvain) ja kävelee niiku olisi kännissä vaikka ei oo mutta juo melkoisesti ja jopa lapsien nähen kans!! Tässä viime kuussa ku oli koko kööri koirineen mukana meillä, sillo mulla ja appiukolla tuli kränää yhestä lihapalasta!!!!! Se kyll kuullostaa naurettavalta mutta tämä appiukko teki "kärpäsestä härän". Ja haukkui mua vähä-älyiseksi. Mieheni vain katteli "sivusta" ku mä ja appiukko riideltiin. Tässä sit kysyin mieheltäni, et mikset et voinu puuttua tuohon riitaan?? Mieheni siihen, et "ei se ois mittää hyövyttäny. Isälle on aivan turha sanoa mittää".
Appi on muutenki puhunu kännissä mulle pervoja anoppinsa... "mirristä" ja kaikkee muuta kerinny lääppiä mun rintoja. Ja kyll tottakai oon miehelleni tuosta kertonu mutta eipä hän siitä sen koommin välittäny.
Siis mun appiukko on TODELLA surkee ihminen!!!!!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2004 klo 13:19 miitu kirjoitti:
onko miehesi sitten myöskin tätä mieltä isänsä kanssa?
Ei onneksi ole,tai ei uskalla tunnustaa.. :whistle:
Mutta ei kyllä isällensä "uskalla" sanoa asiasta.. :\|
Mutta ei se onneksi meijän välejä haittaa,ainakaan vielä. :)

nuppu04 harmaana
jee, lempiaiheeni! siis aargh, että osaakin olla ärsyttävä persoona. kun tulee meille kylään, hakee kaapista kupin ja ottaa kahvia vaikka hyvin näkisi että minulla on kahvipöydän laittaminen kesken. taisi meidän häissäkin hakea kahvia ennen kuin oli edes tarjolla (uskon ainakin jos joku kertoo nähneensä). yrittää syöttää 7kk:n ikäiselle pojallemme milloin mitäkin jätskiä, karkkia, limsaa ja muuta terveellistä. odottaa kovasti, että poika kasvaa että pääsee kaljalle pojan kanssa. vaikkei poika ymmärrä vielä niistä mitään, en kuitenkaan haluaisi että oppisi ensimmäiseksi "haluamaan pappan kanssa kaljalle". kun olemme heillä kylässä ja poika on päikkäreillä, appiukkoni eli pappa tunkee silittämään ja muutenkin kyttäämään nukkumista ja vähänkin kun äännähtää niin on heti ottamassa syliin. odotan kauhulla ensimmäistä yökyläilyä, ettei pappa vain saisi päähänsä että poikahan nukkuu heidän välissä. tiedän, että hän on innoissaan lapsista (samana vuonna syntyneitä lapsenlapsia on kaiken kaikkiaan 4). joulunakin kun mieheni sisarukset perheineen olimme heillä syömässä, niin pappa piti huolen, että jokainen vauveli käväisi noin 5 min ajan jokaisen sylissä vuorotellen. ihan kuin emme muuten olisi toistemme lapsia huomioineet tarpeeksi. minulta hän kysyi, että koskas meinaatte toisen tehdä? tokihan me siitä kuumeillaan, mutta se ei ole hänen asiansa... lisäksi hän tuntuu tietävän parhaiten miten meidän lasta hoidetaan! eiköhän tämä riitä tällä kertaa, vaikka olikin aika pintapuolinen raapaisu
ps on hän kyllä kehunut minua hyväksi äidiksi, joten jotain hyvääkin sitten... :D

Hiluska
Voi, kun mulla ei ole edes appiukkoa, joten taidan olla vaan onnellinen siitä asiasta! Mieheni ja hänen isänsä välit olivat aika viileät, joten en varmaan olisi paljon tekemisissä hänen kanssa.

Mullon appiukosta hyvää ja huonoa sanottavaa. hyvä asia on että antaa joskus rahaa pojalleen ja on mukva mies selvillä. Huonoja asioita on sitten niin paljon, ettei niillä hyvillä ole enää merkitystä.. Meillä on 9kk tyttö ja asumme mieheni kanssa 300 km päässä appelasta. Meidän pitäisi käydä siellä useammin, mutta kun ei sitä ryyppäämistä oikein viitti kattoa.Ja kun anoppikin on kova ottamaan. Eikä ryyppäämiseen tule poikkeuksia, AINA on juotava kaljaa(tai viinaa) kun on vapaalla ja joskus vaikka olisi töihin menokin seuraavana päivänä. Ja syitähän riittää: "päänsärky, loma, stressi, flunssa, hammassärky, polvisärky, haravointi, juhlat, riemu, suru ym ym..") he käyvät kuitenkin työssä viikoilla, eivätkä ymmärrä olevansa alkoholisteja, ja loukkaantuvat siitä jos joku edes vihjaa sinnepäin. Ja mieheni ei sano vastaan heille mitään kun kutsuvat kyläänsä lähes joka viikonloppu. niinpä syy on siis minussa, kun emme käy kylässä. Appiukkoni on todella rasittava humalassa:tulee aivan kiinni toisen naamaan kertoessaan "mielenkiintoisia" juttujaan raivostuttavalla korotetulla äänellään, ei anna muille suunvuoroa ja haluaa piettää tyttöämme sylissään ja kannella, vaikka tuskin edes itse pysyy pystyssä!! Ja minä kun avaan suuni, en pysty pidättelemään sanojani, vaan lauon tylysti appiukolle ja saan sitten kuulla kunniani mieheltäni(ja myöhemmin anoppi pikku kaljoissa puolustaa appea:"kun se antaa rahaakin ja on niin hyväsydäminen" ym..)Jouluna emme menneet appelaan, vaan olimme omassa kotona.(minun syytä sekin) ja silloinhan appiukko soitti SELVINPÄIN kehuakseen kuinka ei ole ottanut mitään!!(puhelun jälkeen varmasti aukaisi pullon..)Erikoista kyllä, hän ei ole koskaan ollut selvinpäin meidän ollessa heillä yötä.Minusta tuntuu ettei kukaan ymmärrä tilannettani. Olen aivan neuvoton. Kertokaahan te mitä tekisitte minun tilanteessani? En voi mennä heille koska en halua lapseni olevan kännäävien ihmisten luona, enkä puhu nyt mistään tissuttelusta.. en tiedä kuinka sanoisin sen selkokielellä heille, kuitenkaan loukkaamatta syvästi. help!! :eek: vai pitäisikö vaan sanoa suoraan??

tinuliini
En ole appiukkoani tavannutkaan, oli ollut kuolleena jo vuosia kun tutustuin mieheeni.
Emppu, meillä on lähdetty anoppilasta poiskin kun kuultiin että mummo on jäänyt pubiin ja ois tulossa kotia. Tarkoitus oli että tyttö ois ollu yötä, mutta mummolla jäi putki päälle. En halua lasteni näkevän mummoa siinä kunnossa, uskon että se on parempi molemmille osapuolille.

Feia
Nuppu04, mun mielestä jotenkin suloista... :heart: Ukko selvästikin tykkää lapsista. :D
Sitähän ne sukulaiset tekee, (etenkin vanhukset) että kyselee perheenlisäyksestä. Ja onhan se aika rasittavaa. :p
Minä en edes voi jutella appiukon kanssa ku ei se puhu sanaakaan suomea (ruotsinlielinen) ja oma kielipää on sen verran nolo, ettei kehtaa ruveta änkyttämään. :ashamed:

Yhteistyössä