anu24

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iota harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iota harmaana

Vieras
Kattelin tuota avausta: 1v mittoja ja huomasin että sinun tyttö on kanssa lyhyt niin onko hän ollut jo syntyessään lyhyt? Miten ovat neuvolassa suhtautuneet asiaa? Meillä on myös molemmat tytöt pieniä toinen oli syntyessään: 3440g ja 47cm ja vuoden ikäisenä: 8kg ja 70cm ja toinen oli syntyessään 3525g ja 49cm ja vuoden ikäisenä oli 7,2kg ja 69cm. Kolme vuotta olen saanut tapella neuvolassa kun ei kuulemma tytöt kasva tarpeeksi vanhempi tyttö on nyt 3 ja puoli ja on nyt noin 12kg ja 91cm. Vein loppujen lopuksi oman ja mieheni lapsuus ajan neuvola kortit josta tekivät käyrät ja huomasivat että ollaan oltu mekin pieniä molemmat noin 8kg 70cm vuoden ikäisinä. Kuitenkin joudutaan koko ajan käymää kontrollissa. Välillä olen jo meinannu hermostua kunnolla ja sanoa että en enää mene koko neuvolaan mutta en ole jaksanut ruveta vänkäämään. Onko teille valitettu siitä että on niin lyhyt lapsi? Huvittavinta mitä olen kuullut neuvolalääkäriltä on se että pitäisi viedä lapset tutkimuksiin että onko niillä pienikasvuus syndroomaa johon vastasi että lapset on kyllä tulleet sukuunsa johon lääkäri vastasi että sitte on varmaa koko suvulla pienikasvuus syndrooma :laugh:

Moi!
joo tyttö oli syntyessään 2980g ja 46.5cm että pieni oli jo syntyessään :heart:
(Itse oon ollut 3100g ja 47cm, mutta en muista yhtään mitkä mitat ollu 1v.)
Muuten kokoajan kun on verranut omaan neuvolakorttiin,niin tyttö on ollu pienempi..Isä on nyt 171cm,mutta syntymämitoista ei ole tietoa.

Ollaan seurattu neuvolassa pituutta, käyty antamassa verikokeet (allergiat ja kilpirauhanen) ja kaikki oli ok.
Lastenpolille laittoivat lääkäristä lähetteen!
Alkoivat kovin jo huolestumaan,kun 12kk->1v nla:n välillä pituutta ei ollut tullut yhtään.. :(
Ja 11kk->12kk nla:ssa pituutta oli tullut vain3mm.

Pituus alkoi laskea jossain 5kk iässä.Alkaa tätin käyrävihkosta sivut loppumaan kun laskee kuin lehmän häntä se käyrä :laugh:
Paino nousee ihan normaalisti,joten tyttö on nyt tuollainen punkero (1v 69cm & 10kg280g):whistle: <br><br>

Yhteistyössä