antihistamiini + imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kaisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Kaisa";23646105]voiko imetyksen aikana käyttää keväisiin allergia oireisiin jotain antihistamiinia?[/QUOTE]

Tuulix ja Aerius valmisteiden paukkausselosteissa oli maininta ettei suositella käytettäväksi imetyksen yhteydessä. Taitaa olla kaikkien antihistamiinien kohdalla näin. Kannattaa kääntyä lääkärin puoleen.

Mulle nla-lääkäri antoi luvan käyttää setiritsiiniä sisältäviä antihistamiineja (esim. Histec, Heinix). Ja jos auttaa niin nuo paikallisesti vaikuttavat, kuten nenäsumutteet ja silmätipat, ovat vielä turvallisempia vaikkakin pakkausseloisteissa yleensä lukee, että ei suositella.

Tervehdys! Itse kärsin myös allergiaoireista ja lääkäri kertoi että MITÄÄN antihistamiineja ei saa käyttää imetyksen aikana, ainoastaan astmalääkkeeni olivat ok

mun pitää tosiaan varata lääkäriaikam, ku mul on yläosasta keuhkot kipeät tai ku hengitän syvään alkaa yskittämään. epäilen et ois jotain astam tyylistä, ku pahenee aina näin iltaisin ku on päivällä oltu paljon ulkona.. tai jos oon kaivanu kukkapenkkejä tms

[QUOTE="Mira";23646179]Tervehdys! Itse kärsin myös allergiaoireista ja lääkäri kertoi että MITÄÄN antihistamiineja ei saa käyttää imetyksen aikana, ainoastaan astmalääkkeeni olivat ok[/QUOTE]

No onpa epäpätevä lääkäri.Kaikissa allergialääkkeissä lukee ettei suositella raskaus-ja imetysaikana,mutta esim.setiritsiini on yleisesti käytössä. Maitoon erittyvät määrät ovat todella pieniä,mutta tietenkin kannattaa käyttää vain kun todella tarvitsee.

[QUOTE="ihmetys";23646213]No onpa epäpätevä lääkäri.Kaikissa allergialääkkeissä lukee ettei suositella raskaus-ja imetysaikana,mutta esim.setiritsiini on yleisesti käytössä. Maitoon erittyvät määrät ovat todella pieniä,mutta tietenkin kannattaa käyttää vain kun todella tarvitsee.[/QUOTE]

Nimenomaan, en itse luota satunnaisen lääkärin mielipiteeseen Itse käytän Xyzalia, joka on setiritsiinijohdannainen, ja olen tarkistanut sen teratologisesta tietopalvelusta.

Yhteistyössä