antibioottikuuri, josta vatsa TODELLA sekaisin, voiko tähän ottaa jotain lääkettä? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskanparahdus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuskanparahdus

Vieras
inhottavaa, kun ei voi siis tosiaan edes kauppaan lähteä kun sen vessan täytyy olla 5m etäisyydellä koko ajan.. sanoisin että hoito on karmeampi kuin alkuperäinen tauti!

voinko ottaa jotain imodiumia, tai vastaavaa? ensimmäinen antibioottikuuri menossa, olen onnistunut välttymään tältä aikaisemmin, niin ei oikein tiedä...

jos joku tietää ja kertoisi mullekin niin olisin todella kiitollinen!

Maitohappobakteerit on ainakin minulla auttaneet tasapainottamaan mahaa antibioottikuurin aikana. Niitä ei saa ottaa samaan aikaan antibiootin kanssa, vaan mieluusti useita tunteja antibiootin jälkeen.

[QUOTE="aloittaja";23825818]ei ole maitohappobakteerit olleet käytössä. onko apua jos aloitan nyt syömään? kuuria olisi vielä torstaihin asti.[/QUOTE]

ei niistä ainakaan haittaa ole, kannattaa kokeilla.

Aloita vaan, niiden käyttöä kannattaa jatkaa vielä kuurin jälkeenkin. Suoliston bakteeritasapaino järkkyy todella pahasti antibiooteista, ja vaikutukset saattavat kestää jopa vuoden joten maitohappobakteereista on hyötyä vielä pitkään. Kannattaa kysyä apteekista lisäneuvoa.

Imodiumia ei saa käyttää antibioottien aiheuttamaan ripuliin, näin lukee tuoteselosteessa.

[QUOTE="...";23825795]Maitohappobakteerit on ainakin minulla auttaneet tasapainottamaan mahaa antibioottikuurin aikana. Niitä ei saa ottaa samaan aikaan antibiootin kanssa, vaan mieluusti useita tunteja antibiootin jälkeen.[/QUOTE]

Onko näin? Mä oon antanu pojalle sen samaa aikaa kuin antibiootin..?

Maitohappobakteereita ja hapanmaitotuotteita vaan käyttöön. Ja huomioi vielä, miten ne lääkkeet neuvotaan ottamaan, jotkut pitää ottaa tyhjään vatsaan, toiset aterian yhteydessä.

Aina pitää ottaa maitohappobakteerit antibioottikuurin yhteydessä. Antibiootit sekoittaa suoliston normaalitoiminnan pitkäksi aikaa. Ja tosiaan pari tuntiä väliä, muuten antibiootit tappaa maitohappobakteeritkin.

Yhteistyössä