antibioottikuuri ja vastasyntyneen imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla kohtutulehdukseen vahvat antibiootit ja vauva viikon ikäinen. Antibioottia selvästi erittyy äiidinmaitoon, kun se jopa värjää sen välillä ihan keltaiseksi. Vauvalla on iltaisin maha ihan sekaisin, joka pierulla tulee lusikallinen. Kakka on sellaista kirkkaan keltaista, jossa on vähän pienen riisinjyvän näköisiä kökkäreitä, osittain imeytyy vaippaan. Vauva kuitenkin pissaa runsaasti. Mutta uskallanko mä nyt sitten imettää, meneekö vauvan maha pitkäksi aikaa tosi sekaisin? Pullostakin kuitenkin syö. Millaisia määriä pullosta pitäisi antaa? Rela-tipat otettiin käyttöön eilen. Lääläri kyllä sanoi että voi imettää.

Kakka kuulostaa ihan normaalilta ja vatsan toiminta myös, ilman mitään antibioottikuureja on samanlaista että kakat voi tulla joka pierulla. Jos haluat jatkaa imetystä jatkossa niin kannattaa imettää ihan normaalisti koska ensimmäiset viikot ovat tärkeitä imetyksen jatkon takia.

kannattee ostaa luontaistuotekaupasta sellasta jauhemaista maitohappobakteeria(biolatte) vauvalle nii helppottais niitä vatsa vaivoja. itse annoin tuota kun lapsella oli norovirus nii jo alko heti paraneen :)

Eikös se ole ihan normaalia, että noin pieni kakkii joka vaippaan. Meidän vauvalta tuli joka pierulla vähän kakkaa parin kuukauden ikään saakka. Ulkonäkö ja koostumus juurikin kuvailemaasi, joten normaalia on. Älä ihmeessä lopeta imetystä!

Huolettaa vaan kamalasti, että saako vauva painoa ja kuivuuko kun kakkaa niin paljon ja rintamaidosta ei voi tietää että paljonko se sitä juo. Iltaisin olisi rinnalla koko ajan, päivällä nukkuu pitemmänkin pätkän.

Yhteistyössä