Anteeks vaan mutta munmielestä ihminen joka ei osaa tehdä ruokaa on tyhmä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohhoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohhoh

Vieras
Itsekään en ole mikään innokas kokki, ruoanlaitto on useimmiten mun mielestä tylsää pakkopullaa, ihan hyvää perusruokaa osaan silti tehdä. Reseptejä en käytä, jos käytänkin niin otan ideoita enkä orjallisesti noudata niitä.
Maalaisjärjellä pystyy kyllä ruokkimaan perheensä ja tekemään astetta hienommatkin päivälliset alkkareineen ja jälkkäreineen.

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
alkkareineen :D

Nimenomaan :D

Minä keittelen tänään alkkareiksi latva-artisokkia, pitää mainita sitten perheelle, että tulkaahan alkkareille ja katsoa ilmeitä :D

Mitä mitä!? Teetko ihan tuoreita latva-artisokkia? Miten maustat?

No kyllä mä lapseni saan ruokittua, mut en osaa tehdä oikeasti hyvää perusruokaa, mun kokkauksia syö mutta ei ne mikään kulinaristinen nautinto ole.

Ja silti en koe olevani tyhmä, esim. luin yliopistotutkinnon, maisteri, alle neljässä vuodessa.

En vaan ole lahjakas ruuanlaitossa, tosin leipoa osaan hyvin, mutta ei aina voi kakkuja syödä.;)

Alkuperäinen kirjoittaja karvakorvakettu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
alkkareineen :D

Nimenomaan :D

Minä keittelen tänään alkkareiksi latva-artisokkia, pitää mainita sitten perheelle, että tulkaahan alkkareille ja katsoa ilmeitä :D

Mitä mitä!? Teetko ihan tuoreita latva-artisokkia? Miten maustat?

Sitruunaa hieron siihen kantaan, ettei tummu ja suolalla vaan maustan veden, keittelen väljässä vedessä. En ole hetkeen keittänyt niitä, pitää tarkistaa tuliko muita mausteita :)

Huta: Otatko sä ne suomut tai lehdet pois vai keitätkö nekin?

Koko möntti kiehumaan ja niistä suomuista löytyy hyvä pehmeä kohta syötäväksi. Ne irtoavat hyvin kypsinä. Siinä suomun sisäpinnalla on se herkkukohta, hampailla "raapaistaan" suuhun. Ja sitten lopuksi se pohjaosa tietysti, se kaivetaan sen hamppuisen osan alta.

Huta: Otatko sä ne suomut tai lehdet pois vai keitätkö nekin?

Koko möntti kiehumaan ja niistä suomuista löytyy hyvä pehmeä kohta syötäväksi. Ne irtoavat hyvin kypsinä. Siinä suomun sisäpinnalla on se herkkukohta, hampailla "raapaistaan" suuhun. Ja sitten lopuksi se pohjaosa tietysti, se kaivetaan sen hamppuisen osan alta.

Tästähän me saadaan hyvät alkkarit huomiselle :D Kiitos :flower:

Mä en tunne yhtäkään ihmistä, joka ei osaisi tehdä ruokaa. Jostakin kumman syystä satun tietämään ihmisen joka ei osaa tehdä välttämättä mitään makaroonilaatikkoa kummempaa, mutta mun nähdäkseni makaroonilaatikkokin on ruokaa :p

Ei se voi missään nimessä TYHMYYTTÄ olla. Perusteluni tulee tässä: meidän luokalla oli poika, joka veti kaikista kokeista kymppejä, jos joskus harvoin tuli 10- niin tää pyöritteli päätään, penkin alle meni hänen mielestään siinä tapauksessa. Mutta köksässä tää oli täys tumpelo. Naurettiin aina, että hän onnistuu polttamaan vedenkin pohjaan. Fiksu jätkä, mutta mitään kokin taitoja ei oltu suotu vähäisemmässäkään määrin. :D

Mulla on Mensan kokeen mukaan ÄO 124 enkä osaa kokata... Mutta en silti lukisi itseäni tyhmäksi. Ja tuo on muutenkin aika epäpätevä argumentti, samalla tavalla voisi sanoa että kaikki jotka eivät juurikin esim. osaa korjata autoa ovat tyhmiä. Nämä ovat kuitenkin opeteltuja taitoja, eikä mitään huippuälykkyyttä vaativaa tiedettä... Mutta ilmeisesti tällä nyt ei kuitenkaan tarkoitettu suoranaista "oikeaa" tyhmyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vähän hölmö väite:
Mulla on Mensan kokeen mukaan ÄO 124 enkä osaa kokata... Mutta en silti lukisi itseäni tyhmäksi. Ja tuo on muutenkin aika epäpätevä argumentti, samalla tavalla voisi sanoa että kaikki jotka eivät juurikin esim. osaa korjata autoa ovat tyhmiä. Nämä ovat kuitenkin opeteltuja taitoja, eikä mitään huippuälykkyyttä vaativaa tiedettä... Mutta ilmeisesti tällä nyt ei kuitenkaan tarkoitettu suoranaista "oikeaa" tyhmyyttä.

mä luin että "kokata autoa"... vähä väsyttää...

joo mä oon kyllä ihan rehellisesti sitten tosi tyhmä, en osaa kokata eikä mulla muutenkaan kauheesti tota älliä ole (mikä ei varmaan oo kauheen epäselväks jääny tässä palstaillessa...)

No musta ruuanlaiton osaaminen ei ole mikään tyhmyyden mittari. Minä osaan laittaa ruokaa, ihan hyvääkin ruokaa, mutten koskaan ole tykännyt lieden äärellä seisomisesta. Mun älykkyyden varmaan sitten todistaa se, että oon opettanut mieheni laittamaan ruokaa, ja se meillä nykyään useimmiten kokkaa. Laitan minäkin sitä toki itsekin.

Mun ajatusmaailmassa oikeasti parasta olisi, että ihmiset tekevät sitä, missä ovat hyviä ja mistä tykkäävät - ja muut työt sitten voi vaikka ostaa muiden tekemänä.

Yhteistyössä