Antakaas vinkkejä miten valmistaa broilerin koivet.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No minä teen kanaliemen siihen... eli kanalientä niin että just peittää riisin(imeytyy ihanan mehukkaaksi uunissa). Sekaan vihanneksia, vaikka pakastewokvihanneksia, tms.

[QUOTE="nam";22930862]No minä teen kanaliemen siihen... eli kanalientä niin että just peittää riisin(imeytyy ihanan mehukkaaksi uunissa). Sekaan vihanneksia, vaikka pakastewokvihanneksia, tms.[/QUOTE]

Oi, tuo kuulostaa hyvältä...

Mä tykkään paistaa ihan vaan sellaisenaan. Tai sitten riisipedillä, vuoan pohjalle riisiä, loraus vettä ja mausteita jos tykkää. Määriä en osaa antaa, kun kokkaan aina MuTulla ;)

Mä tykkään että koivet hiukan "kuivahtaa" uunissa, niinpä helposti saatan kypsennellä niitä likemmäs pari tuntia.

[QUOTE="nam";22930916]ja on hyvää :) söisin sitä pelkkää mehukasta riisiä vaikka miten paljon ;)[/QUOTE]

Niin minäkin, se ihana kananrasva kun imeytyy niihin niin nam!

Mun yksi herkku nykyjään on laittaa ohra-riisiä uunivuokaan, noin puolet nesteestä vettä ja puolet kaura- tai ruokakermaa ja sitten broilerin koivet siihen päälle. Tunti uunissa ja on ihana! Ja vielä todella helppoa!

[QUOTE="tuike";22930959]Mun yksi herkku nykyjään on laittaa ohra-riisiä uunivuokaan, noin puolet nesteestä vettä ja puolet kaura- tai ruokakermaa ja sitten broilerin koivet siihen päälle. Tunti uunissa ja on ihana! Ja vielä todella helppoa![/QUOTE]

Niin ja mausteeksi currya, pippurisekoitusta (tai pelkkää mustapilluria) ja suolaa halutessaan.

[QUOTE="tuike";22930972]Niin ja mausteeksi currya, pippurisekoitusta (tai pelkkää mustapilluria) ja suolaa halutessaan.[/QUOTE]

Ja vielä kerran, siis pippuria, ei pilluria!!

Yhteistyössä