Antakaas kun nörtti kertoo selaimista :D

Peikkopojan Kylkiluu

Aktiivinen jäsen
30.05.2007
6 776
0
36
Sateekaaren pää
Niin sitä minä vaan, että sitähän on olemassa standardeja, joita pitäisi noudattaa, vaan kaikkipa ei niitä noudata. Internet Explorer -selaimet ovat kautta aikain tulkinneet html-kieltä ihan miten itse tykkäävät, eivätkä niin kuin yleisesti on sovittu. Juuri tällaisen kaltaisissa tilanteissa toi sitten näkyy. Microsoft on tahollaan luottanut siihen että koska IE on ollut kaikista laajimmin käytössä oleva selain, koodattaisiin www-sivut IE:lle ystävällisiksi. No onneksi asiat ovat hiljalleen muuttumassa kun tavallisetkin käyttäjät ovat löytäneet muut, yleisia standardeja noudattavat selaimet kuten nyt esimerkiksi Mozilla Firefox. Tokihan on tapauksia, joissa itse sivun koodissa on vika, mutta siis usein taustalta löytyy IE:n väärä tapa tulkita mm. html-kieltä.

Nörtti on puhunut. Kiitos ja anteeksi. :D

Niin sitä vaan, että www-sivua koodatessahan toi on tosi vittumaista, kun kaikesta huolimatta IE:n käyttäjätkin pitäisi sitten ottaa huomioon, kun onhan se vieläkin laajasti käytetty, jos ei edelleen käytetyin. Muutamat ärränpäät on tullut itsekin ilmoille laskettua aikoinaan kun on sivuja tullut tuusattua. Se on oikein jätte kivaa kun katsot sivua esim Firefoxilla ja se on just bueno, mutta sitten vilaset IE:llä ja se on ihan vituilleen. =) Kiitos Bill Gates ja kumppanit, kiitos. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Olet luultavasti mun miehen sielunkumppani :D

Mä olen tämmönen, joka puhuu Gnu-lisenssien puolesta, rakastaa Linuxia. :D Pahus vaan että omienkin duunien kannalta myös Winukan hallinta on ehdoton pakko.

Mä muuten kerran vuosia sitten pikku hiprakassa tappelin Windowsin kanssa kotona ja kun meni hermot niin laitoin kilauttaen 020202 ja vaadin saada Bill Gatesin numeron että mulla olis vähän askaa.. :laugh: En saanu numeroa, olis tarvinnu soittaa johonkin muuhun ulkomaisten numeroiden tiedusteluun... :D Oli siellä kyllä tädilläkin pokassa pitelemistä jos oli itselläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:

Mä olen tämmönen, joka puhuu Gnu-lisenssien puolesta, rakastaa Linuxia. :D Pahus vaan että omienkin duunien kannalta myös Winukan hallinta on ehdoton pakko.

Mä muuten kerran vuosia sitten pikku hiprakassa tappelin Windowsin kanssa kotona ja kun meni hermot niin laitoin kilauttaen 020202 ja vaadin saada Bill Gatesin numeron että mulla olis vähän askaa.. :laugh: En saanu numeroa, olis tarvinnu soittaa johonkin muuhun ulkomaisten numeroiden tiedusteluun... :D Oli siellä kyllä tädilläkin pokassa pitelemistä jos oli itselläkin.

:D :D :laugh:

Mä omistin vintoosaan tasan puoli vuotta, sit heivasin sen jorpakkoon ja palasin omenoiden valtakuntaan. Siis mä en voi ymmärtää miten ihmiset suostuu ostamaan p@skaa joka lähettää pakollisia päivityksiä jotka kaataa koko koneen??!!?! Siis MAKSAVAT tollasista tuotteista, en tajuu.

Nyt houkuttais kyllä tuo Linux-maailma ihan omaksi iloksi, Ubuntun kanssa vähän tässä seikkaillut kun se laitettiin porukoiden koneeseen.... Annatko Peikkopoika mulle oppia? :D

Hmm.. en ymmärtänyt mitään :D Mä en oo käyttänyt exploderia vuosiin, koska se oli musta ihan paska.. jatkuvasti oli kone täynnä mainosohjelmia vaikka olis ollut mitkä palomuurit tahansa. Firefoxi ja Opera on käytössä.. tosin Operaakaan en ole käyttänyt kuin vain silloin kun nettiin ei meinaa päästä kirveelläkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
Mä omistin vintoosaan tasan puoli vuotta, sit heivasin sen jorpakkoon ja palasin omenoiden valtakuntaan. Siis mä en voi ymmärtää miten ihmiset suostuu ostamaan p@skaa joka lähettää pakollisia päivityksiä jotka kaataa koko koneen??!!?! Siis MAKSAVAT tollasista tuotteista, en tajuu.

Nyt houkuttais kyllä tuo Linux-maailma ihan omaksi iloksi, Ubuntun kanssa vähän tässä seikkaillut kun se laitettiin porukoiden koneeseen.... Annatko Peikkopoika mulle oppia? :D

Ubuntulla on hyvä alotella. Mulla itsellä on sellainen tietokoneen peruskäyttö linuxilla vähän hakusessa. Nolona täytyy nimittäin myöntää että perushommat hoidan Windowsin puolella, tosin Windowsinkiin on asennettuna paljon vapaita ohjelmia, jotka tulee suurinpiirtein vakiona linuxien mukana. Linuxilla tulee sitten pelailtua palvelin puolella. Linuxilla hallitsenkin paremmin komentokehoitteen kuin graafisenliittymän käytön. Mutta kuten aina tekemällä, testailemalla ja koheltamalla koneiden, käyttisten ja muiden sovellusten kanssa oppii!

Joo, kyllä olet todistetusti samalla aaltopituudella mieheni kanssa. En tajunnut yhtään mitään mitä selostit. Mutta luen kyllä yhtä sujuvasti kuin kuuntelen. Tässä pelkässä lukemisessa on vaan se hyvä puoli että ei tarvitse nyökytellä ja sanoa: "Jaa, ihan tosi. Juu Juu. On se totta joo..." :D

[

Joo, kyllä olet todistetusti samalla aaltopituudella mieheni kanssa. En tajunnut yhtään mitään mitä selostit. Mutta luen kyllä yhtä sujuvasti kuin kuuntelen. Tässä pelkässä lukemisessa on vaan se hyvä puoli että ei tarvitse nyökytellä ja sanoa: "Jaa, ihan tosi. Juu Juu. On se totta joo..." :D

:laugh: :laugh:
Mä itse tein fiksusti että hommasin itselleni sellaisen ukon, joka on jonkun verran tehnyt hommia tällä alalla eli tietää asioista ihan kiitettävästi muttei niin paljoa kuin minä, nykyään mies siis hommailee muuta. Tosin hardware-puolelta eli siis itse koneista ja laitteista tuo tietää enemmän. Eli jos lähdettäisiin kokoamaan uutta konetta, niin mies sais päättää mitkä näytönohjaimet ynnä muut siihen laitetaan. Mulla se osaaminen on sitten enemmän tietoliikenteessä, -verkoissa ja -kannoissa.

[

:laugh: :laugh:
Mä itse tein fiksusti että hommasin itselleni sellaisen ukon, joka on jonkun verran tehnyt hommia tällä alalla eli tietää asioista ihan kiitettävästi muttei niin paljoa kuin minä, nykyään mies siis hommailee muuta. Tosin hardware-puolelta eli siis itse koneista ja laitteista tuo tietää enemmän. Eli jos lähdettäisiin kokoamaan uutta konetta, niin mies sais päättää mitkä näytönohjaimet ynnä muut siihen laitetaan. Mulla se osaaminen on sitten enemmän tietoliikenteessä, -verkoissa ja -kannoissa.

Mua ärsyttää kun sitä konetta pitää aina vääntää ja testailla. nytkin on tuossa kuori auki taas. syy on kuulemma minun kun en anna ostaa uutta konetta ja "vanhasta paskasta täytyy yrittää saada kaikki mahdolliset tehot irti". Se on kyllä totta että parempi kone on minun käytössäni koska.... tämä on parempi ja siksi olen tietenkin etuoikeutettu tähän! :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
Hei peikkopoika, voitasko vaihtaa meseosoitteita, niin mä voisin kysyy sulta joskus apua jos teen jotain Ubuntu-juttuja? Mul ei oo yhtään Linux-kaverii vielä =)

Ihan vaan Peikkis ;)

Olen tosi laiska mesettämään, ja siis ylipäätään laittamaan sitä päälle.. Kertoohan sen nimikin jo sen Windows Live Messenger.. :laugh: Mutta voin mä sulle yytä laittaa..

Yhteistyössä