Antakaas joku diagnoosi? Tärinä,huono olo,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihme juttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihme juttu

Vieras
Elikkäs... Ongelmani on ehkä pieni mutta häiritsevä. Ja alati paheneva;

Aina mulla on ollut semmosta, että jos en syö, niin iskee kamala tärinä ( kädet, pää, jalat, koko vartalo siis tärisee ), ja huono olo tottakai. Sitten on pakko syödä, jonka jälkeen alkaa väsyttämään. Tärinä helpottaa pikkuhiljaa, kuten huono olokin.

Ymmärrän, että jos on nälkä, niin tulee huono olo ym, mutta nyt,... Nyt tätä on alkanut olemaan jo ilman nälkääkin. Esim- just tänään. Aamupalan söin ( ruisleipää+päälliset, mandariini ), lounaaksi söin keittoa, ja äsken se iski. Armoton tärinä.. Tekis mieli heittää pitkälleen kun se koittaa, mutta pakko raahautua jääkaapille.

Söin jugurttia ja mysliä, mutta perkeles, ei vaan helpota. Sydänkin hakkaa aika kovaa. Arvatkaa onko helppo kirjottaa kamalassa tärinässä.. kun mikäkin krapulainen, ja sitä ei todella ole :D

Viimeks tämmöi iski viime viikolla töissä, ja tosiaan ilman nälkää. Ei ollu kiva juttu, tosiaan kun tän jälkeen väsyttää kun maratonin perään...

Olen raskaana, viikolla 7, voiko se vaikuttaa, pahentaa tilannetta? mitä tilannetta. .... mitä tämä siis on?? Onko muilla tällästä?

Muuten kyllä, mutten ole koskaan ollu mikään hirmunen kahvinkittaaja.. Normaalisti joisin ~ kolme (pientä) kuppia päivässä , mutta nyt olen juonu vaan aamukahvit..

Sokerirasitusta ei oo tehty, ehkä mä mainitsen tästä ensi viikolla neuvolaan kun sinne olen kuitenkin menossa.

Paniikkiongelmia mulla on, mutta paniikkikohtaus on mulla taas jo ihan eri luokkaansa.. Siihen ei syömiset auta :D Niitä on nyt muutenkin tullut onneksi harvakseltaan, mutta tosiaan, ... se on mulla sitten eri juttu..

Sulla ilmeisesti heittää verensokerit liian alas. Keitto ei ehkä riittänyt pitämään sokereita hyvällä tasolla. Koita syödä useasti ja pieniä määriä, vaikka alkuun 2h välein. Jos menee hyvin 3h välein. Mutta kannattaa mennä lääkäriin jos vaikka insuliinintuotantosi on liian suurta ja systeemit on menneet sekaisin nyt raskauden aikana.

Verensokerit kannattais tarkistaa.
Varmaanki hyötyisit vähähiilarisemmasta ruuasta. Pysyis verensokeri tasaisempana (se heittely voi aiheuttaa juuri kuvailemias oireita, tärinää, huonoa oloa, väsymystä syönnin jälkeen).

Sokereita veikkaan mäkin. Samat oireet oli ja rasituksessa sit napsahti. Toki sitä ennen jäin kiinni, että pissassa oli paljon sokeria. Siks jouduin rasitukseen. Kun en kuulunu mitenkään riskiryhmään, niin ei otettu automaattisesti. Sit noihin oireisiin liittyi vielä kylmä hiki naamalla, vitivalkoisuus ja pyörryttävä olo

Kiitos paljon teille kaikille vastanneille! Ehkä mä nyt sitten alan oikeesti kuljettamaan banaania takataskussa hätätilanteen varalta :) , ja mainitsen tosiaan neuvolassa.

Joku kyseli vedenjuonnista, sitä oon kyllä mielestäni juonu tarpeeks. Nyt on ollu koko ajan kyllä janokin, mutta niin oli viime raskaudessakin.. Sai juoda kun mikäkin kameli.

Sinä joka tuosta kylmästä hiestä ym, niin sitä on mullakin ollut, mutta sillon kun joutuu väkisin pitään itsensä pystyssä, eli töissä. Sillon kyllä pukkaa kylmä hiki ja kylmät kädet ja muuta ei niin mukavaa..

Tosiaan, tuo ei ole leikin asia tuo raskausajan diabetes ja olen melkein varma,että sulla on se! Milloin sulla on seuraaava neuvola? Eikö niillä ole nyt soittoaika? Soita sinne ja pyydä aika rasitukseen. Jos sulla on diabetes niin sun pitää jättää kaikki sokerit aivan minimiin.

Sinä joka tuosta kylmästä hiestä ym, niin sitä on mullakin ollut, mutta sillon kun joutuu väkisin pitään itsensä pystyssä, eli töissä. Sillon kyllä pukkaa kylmä hiki ja kylmät kädet ja muuta ei niin mukavaa..

Joo, mulla oli se kylmä hiki naamassa ja aivan kammottava tärinä ja tutina ja heikko olo ja diabetes paljastui sit. Ja nimenomaan, kun oli pakko olla jalkeilla, jos olin vaikka kaupassa käymässä.

... Mä en tottapuhuakseni (VIELÄ) ole tutustunut koko raskausajan diabetekseen, joten en sen tarkemmin tiedä riskiryhmistä? Normaalipainoinen olen , eikä suvussa ole mun tietääkseni ollu.. mun mummolla on diabetes, mutta se on kakkostyypin.

Seuraava neuvola on ensi tiistaina..

... Mä en tottapuhuakseni (VIELÄ) ole tutustunut koko raskausajan diabetekseen, joten en sen tarkemmin tiedä riskiryhmistä? Normaalipainoinen olen , eikä suvussa ole mun tietääkseni ollu.. mun mummolla on diabetes, mutta se on kakkostyypin.

Seuraava neuvola on ensi tiistaina..

En mäkään ollu perehtyny, ku ei suvussa kelllään, paitsi just mummolla joka sai sen yli 90-vuotiaana. Eikä ollu yhtäkään riskitekijää ja niin vain raskausajan diabetes tuli. Itseasiassa vuosi synnytyksen jälkeen oli sokerit vielä koholla. En tajua miksi just mulle...ne riskitekijät löytyy googlaamalla.

Mulla oli raskaana samaa, mutta ainoastaan silloin, jos ateriasta oli useampi tunti aikaa. Säännöllisellä syömisellä pysyi kurissa. Mulla ei ollut diabetesta kuitenkaan.

Yhteistyössä