Antakaa tukea,en jaksa tuota lasta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Meidän nuorimainen,3,5v.rääkyy ja huutaa sängyssään,kun en kymmentä kertaa jaksa rampata asettelemaan peittoa,ja sitä kun piti poistaa kuumeinen isosiskonsa sieltä sohvelle nukahtamaan pienemmän raivoamisen takia..ja mullakin flunssainen ja väsy olo,joka paikkaa särkee.Mies iltavuorossa,keskiyöhön asti töissä.Koko hemmetin päivän olen kuunnellut tämän uhmiksen kinuamista ja märyä,kulkee koko ajan perässä äitiä kiusaten:(
Mulla on hirveä olo,haluaisin vaan nukkua!Sitten vielä vanhimman tytön 7v.huone on kuin pommin jäljiltä,eikä ole tehnyt elettäkään sen siivoamiseksi,enkä jaksa enää käskeä,kun kurkku ihan turvoksissa:(
Täytyy sanoa,että tällä hetkellä EN haluaisi olla äiti..:((

Kokeilepa tätä: kerro lapselle että äiti on tosi väsynyt ja äitin pitäisi päästä nukkumaan. Sano hänelle että tulee laittamaan sinut nukkumaan, peitellä ja antaa pusun. Sitten laitat silmät kiinni ja anna ohje, että menee itsekin omaan petiin ja on ihan hiljaa niin äiti saa nukkua. Nukutte yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokeilepa tätä: kerro lapselle että äiti on tosi väsynyt ja äitin pitäisi päästä nukkumaan. Sano hänelle että tulee laittamaan sinut nukkumaan, peitellä ja antaa pusun. Sitten laitat silmät kiinni ja anna ohje, että menee itsekin omaan petiin ja on ihan hiljaa niin äiti saa nukkua. Nukutte yhdessä.

Pitää kokeilla..

En valitettavasti voi tukea, koska itselläni oli tänään täsmälleen samanlaiset fiilikset. :/

Meillä uhmailee 2-vuotias. En tiedä, mikä kiukkukärpänen häntä on puraissut, kun vinkui ja kätisi koko päivän. Kaatoi maidot, kaatoi ruoat, ylipäätään riehui ja sotki niin paljon kuin ehti.

Tänään olen ollut tyytyväinen vain nyt, kun molemmat nuppuset nukkuu ja itse korkkasin ansaitsemani oluen.

Tsemppiä sinne!

Tuttu tunne. tänään olen itsekseni kironnut ja pihissyt lapsille.
Ärsyttää kun kaikki jätetään lattioille, vaikka kuinka on sovittu tavaroille omat paikat. yksi piirtää seinään ja toinen purkaa lelukopat ihan huvikseen. alan olla niin väsynyt etten jaksa edes pakottaa siivoamaan koska en kestä sitä kamalaa raivaria minkä lapsi saa aikaiseksi.
isommat alkaa olla jo ok (as dg kummallakin) mutta nuo pienemmät on ihan mahdottomia, kirkuvat ja kiljuvat kilpaa.
En jaksa en, enkä paikoin edes halua jaksaa enää

Alkuperäinen kirjoittaja liisu:
En valitettavasti voi tukea, koska itselläni oli tänään täsmälleen samanlaiset fiilikset. :/

Meillä uhmailee 2-vuotias. En tiedä, mikä kiukkukärpänen häntä on puraissut, kun vinkui ja kätisi koko päivän. Kaatoi maidot, kaatoi ruoat, ylipäätään riehui ja sotki niin paljon kuin ehti.

Tänään olen ollut tyytyväinen vain nyt, kun molemmat nuppuset nukkuu ja itse korkkasin ansaitsemani oluen.

Tsemppiä sinne!

jospa se on tulossa kipeäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja miimii:
Tuttu tunne. tänään olen itsekseni kironnut ja pihissyt lapsille.
Ärsyttää kun kaikki jätetään lattioille, vaikka kuinka on sovittu tavaroille omat paikat. yksi piirtää seinään ja toinen purkaa lelukopat ihan huvikseen. alan olla niin väsynyt etten jaksa edes pakottaa siivoamaan koska en kestä sitä kamalaa raivaria minkä lapsi saa aikaiseksi.
isommat alkaa olla jo ok (as dg kummallakin) mutta nuo pienemmät on ihan mahdottomia, kirkuvat ja kiljuvat kilpaa.
En jaksa en, enkä paikoin edes halua jaksaa enää

voin samaistua sinuun. tänään oli ihmeellisen Helppo päivä pitkästä aikaa.

Lapsi kyllä vaistoaa, että äiti on väsynyt ja haluaa lapsen menevän pian nukkumaan ja yleensä tekee just päinvastoin. Koeta vielä edes yhden kerran aidosti olal ymmärtäväinen, kuunnella mitä lapsella on sanottavaa, antaa vettä, kysyä onko pissähätä/kuuma tms, päälle halaus, peittely ja hyvänyön toivotus. Meillä tuo on auttanut silloinkin kun lapsi jo valmiiksi olettaa saavansa tiukan kehotuksen pistää nukkumaan. Tulee turvallinen ja hyvä olo. Lapsi kuitebkin on vain lapsi ja me aikuiset voimme yrittää ymmärtää ja autata lasta hallistemaan kiukkua ja mustasukkaisuutta.

Sisarusten välinen kateus on joskus tosi vaikea asia ja varsinkin kun itse on kipeä ja väsynyt, ei tahdo jaksaa pitää mielessä miten kaikille jäisi sellainen olo että kukaan ei saa enemmän kuin muut. Tsemppiä ja jaksuja ja pikaista paranemista.

Yhteistyössä