antakaa siskot vinkkejä kuinka pärjätä tän pahoinvoinnin kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja justinde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

justinde

Jäsen
15.02.2010
208
0
16
RV: 8+4. Olo on ihan karmee. Kuvottava olo, hajut oksettaa, jne... Päässä humisee, kotiyöt ponnistellen tehdyksi, väsyttää ruoka ei maistu, kaikki etoo, lämpöä toissapäivänä 37,6. Hengästyn sikahelposti ja sydän lyöhurjana. Lisäks oon kuin kalkkilaivan kapteeni.. Mikä avuksi??

Yritä syödä jotain pientä säännöllisesti ja yritä asennoitua siihen että tuolla pahoinvoinnilla on hyvä syy! Jätä kotityöt tekemättä jos ei ole pakko ja töistä saikkua.

Mulla helpotti rv 24. Olin opiskelija niin ei paljon otettu sairaslomaa kun ois opinnot jäänyt suorittamatta, mutta siitä selvittiin :)

Voi pieni, kun raskauspahoinvointiin ei auta mikään. Pahimmassa tapauksessa saat lääkkeet siihen,mutta ei niitä pienistä kirjoiteta.

Mulla auttoi se,että makasin alasti silmät kiinni asentoa muuttamatta sängyssä pelkän lakanan alla ja ikkuna oli auki. Jokseenkin 3-5 viikkoa mulla meni tollee, piti tietty käydä kaupassa ja hoitaa muut lapset, mutta aina kun mahdollista,niin sänkyyn ja silmät kiinni.
Joku sanoo,että toi pahoinvointi olis merkki siitä,että äidin pitää levätä enemmän.

Kaulaliinaan laitoin hyvän tuoksuista hajuvettä, ja se aina naamalle kun tuli joku haju,joka alkoi oksettaa.

Ja mulla on ollu ihan hirveitä pahoinvointeja, ekasta lapsesta oksensin viimeisen kerran synnytyspöydällä, neljännen kanssa meni oksentaessa enää kolme viikkoa kun tajusin paeta sänkyyn lakanan alle lepäämään aina kun mahdollista.

Ja söin muuten vaan kylmää mannapuuroa niin kauan kun pahoinvointia oli :D

tee mehusta jääkuutioita tai osta ihan mehujäitä ja niitä imeskele. yritä syödä usein jotain pientä ja mielellään suolaista, suolakeksit toimivat hyvin :) tsemppiä

:hug: täällä viikkoja 7+0 ja aivan samankaltaiset fiilikset. kunnes eilen ostin apteekista pahoinvointirannekkeet molempiin käsiin. ne vie etovaa oloa osaksi aikaa päivästä pois. samoin ostin b-vitamiinia depot kapselina, että vapautuu hitaasti elimistön tarpeisiin.
piimä, ja mehukeitto on hyvää juotavaa.
muista syödä ennekuin tulee nälkä, mulla se auttaa. kannattaa syödä jotakin helposti sulavaa. ja levätä.

Pientä syömistä usein- hedelmät esim usein hyviä. Juo riittävästi. Ulkoile, mutta rauhaisasti. Lepää. Voi kokeilla myös apteekista ostettavia akupisterannekkeita, joillakin tehoavat hyvin.

Mua ei hajut ärsytä, mutta se auttaa, että vähän väliä syö jotain ja mieluiten joko sokeripitoista tai suolaista ja tietysti juo riittävästi. Pelkkä hedelmän syöminen ei mulla tehoa, vaan pitää olla tukevampa syömistä.

Ei, ei auttanut mikään.
Makasin, oksensin jne. Ruokaa söin, koska oli koko ajan nälkä ja sittenhän vasta paha olo tuli jos en syönyt jatkuvasti. Mutta eipä mikään auttanut. Nukkuminen luksusta mutta ottipä päähän niin kova väsymys että heti töiden jälkeen nukkumaan seuraavaan aamuun asti =/

Uusimmat

Yhteistyössä