Antakaa nyt vinkkejä synnytykseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla kumpikin puudute koettu. Spinaali ja epiduraali. Kumpikin imukuppisynntyksiä joten kummastakaan ei ollut hyötyä pitkittyneeseen ponnistusvaiheeseen, varsinkaan spinaalista. Nyt kohta oisi taas synnytys edessä ja mielessäni valmistaudun josko taas tulee imukuppisynnytykseen. Mitä te imukuppisynntyksen kokeneina ootte saaneet puudutteeksi ja auttoiko?????
Oisiko hyvä yhdistelmä ekaks tuo ilokaasu joka on mulle yleensä ollut taivas :) sekä lisäksi kohdunkaulapuudute?

No mulla oli ilokaasu ja sen jälkeen epiduraali ja se auttoi kyllä ponnistusvaiheen yli. Mutta kun kasaan alettiin kursia vedin ilokaasua ja sain fentanyyliä ainakin pariin kertaan suoneen ja olisin vielä kaivannu kaulimesta päähän, niin kovasti minuun koski :x

muoks. ja juu kohdunkaulan puudutteen sain myöskin

Mä sain aikoinani jonkun kohdunkaulan puudutuksen, nimeä en tiedä... Mut se auttoi kyllä imukuppikipuun, ts. en tuntenut mitään kun lasta revittiin ulos. Muuta en sen lisäksi saanutkaan kun ilokaasua, joka sai mut vaan oksentamaan.

Ekassa oli ilokaasu ja spinaali ja ne oli parhaat. Toisessa ilokaasua alkuun ja sitten kohdunkaulanpuudutus, ei tehonnut tai mulle tuli muita kipuja mutta heittivät toisen puudutuksen ja se teki sitten sen, etten tuntenut yhtään ponnistustarvetta ja synnytys oli sit aivan tyhmä kun en halunnut ponnistaa ja kätilö patistaa ja patistaa. No, ponnistin sit kuitenkin ja kolmessa minuutissa oli muksu pihalla.. Mutta spooky fiilis kun ei yhtään tunne supistuksia...

Luomu: Samaa mieltä
Vaikka sattuis kui perkeleesti, ni miettii, että kyllä se ohi menee
Luomuna on syntyynyt 4 lasta:)
Itsellä on matala kipukynnys ja ''sattumiskammo'' eli inhoan neuloja tms. Mutta siis ei tule mitää pyörtymisiä. Päätin että sisulla ja voimalla se laps sieltä tulloo.
Tsemppejä.

Ilokaasua ja epiduraali mulle ekasta. Epiduraali ei auttanut kun annettiin liian myöhään. Sain jonkun piikin jalkoväliin ja se helpotti ainakin kipuun... olin tosin aivan pihalla.
Tokasta epiduraali joka hieman auttoi ja sitten ilokaasua sekä lämmintä pyyhettä vain jalkoväliin. Toka synnytys oli PALJON HELPOMPI!:)
Minä sanon EI LUOMULLE!

Mulla oli epiduraali, joka vaikutti hyvin vielä ponnistusvaiheessakin (ponnistin 1 h 15 min) ja imukuppia tarvittiin. Epparin takia väliliha puudutettiin vielä erikseen injektiolla ja useampaan otteeseen ulkosynnyttimille suihkutettiin puudute-spraytä. Lisäksi suihkuteltiin Ceridal-öljyä liukasteeksi. En kokenut vaihetta mitenkään kipeänä, pään syntyessä tuntui kiristystä josta olin vain helpottunut, kun tiesin kaiken olevan pian ohi.

Yhteistyössä