Ainakaan blue1 lennoille en ole saanut ottaa turvakaukaloa matkustamoon, vaan olen sen pakannut rattaiden kanssa samaan pussiin ja ruumaan. Ja huom, blue1 veloittaa tuosta pussukasta 5?!
Kannattaa hommata kantoliina/rintareppu kentällä olon ajaksi, helpottaa kummasti turvatarkastusta ja liikkumista kentällä käsimatkatavaroiden kanssa ja odotteluja, etenkin jos paluulennolla joutuu bussikyydillä koneesta terminaaliin niin itsestä ainakin tuntuu turvallisemmalta kun lapsi tiukasti liinassa/repussa. (kaikki eivät päästä edes istumaan vaikka näkevät, että olet sylilapsen kanssa eikä näissä busseissa ole kuin muutamia istumapaikkoja)
Noin pienelle kannattaa varata vielä vaihtovaatteet koneeseen, niin saa vaihdettua puhtaat jos vaippa valskaa...
Koneessa lentoemot tai setät auttavat ensimäisenä vauvojen kanssa matkustavia ja muutenkin huolehtivat, että kaikki on hyvin

Noin pieni tuskin tuntee paineiden vaihtelua korvissa, omani on aina nukkunut laskujen ajan, jolloin itsellä ainakin tuntuu paineet kovemmilta kuin noustessa.
Minusta inhottavin vaihe on se, kun pääset perille ja alat odottamaan matkatavaroita ja pientä et voi laskea minnekkään kun odottelet rattaita. Esim. Oulussa lentokentällä ei ole mahdollisuutta lennon ulkopuolisilla tulla vastaan matkatavarahalliin vaan joudut yksin selviytymään vauva sylissä tavaroiden nostelusta hihnalta. Ja suomalaisethan eivät auta, tai yhden laukun kanssa saattaa pyytäessä joku auttaa, mutta lopuista on selvittävä itse. Se vaunujen/ rattaiden purkaminen pussista vauva sylissä on aika haasteellista. Onneksi ULKOMAALAISET turistit ovat aina oma-alotteisesti jääneet auttamaan minua, kun suomalaiset eivät apuaan osaa pyytäessä saatikka pyytämättä antaa!