P
perunalaatikko
Vieras
Olen viime vuonna tehnyt ensimmäisen kerran jouluruuat, mutta en löydä sitä perunalaatikon ohjetta enää, enkä muista yhtään millainen ohje oli.
Auttakaa mua rakkaat!
Auttakaa mua rakkaat!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Esim Valion sivuilta resepteistä löytyy takuuvarma ohje. Imeltymisen edellytyksenä on se, että perunat kuoritaan heti kuumina eikä sose saa päästä jäähtymään, muuten imeltyminen loppuu. Jotkut antavat perunoiden jäähtyä ja ihmettelevät miksi laatikosta tulee muusia![]()
Olen viime vuonna tehnyt ensimmäisen kerran jouluruuat, mutta en löydä sitä perunalaatikon ohjetta enää, enkä muista yhtään millainen ohje oli.
Auttakaa mua rakkaat!![]()
Ihan outo tuo mamin ohje.
Olisikohan nyt jo kaikille tullut ohjeistus tutuksi ettei ihan joka viikko tarvitse uusia?Se on siirapilla makeutetun perunalaatikon ohje. Siinä siirappi on korvattu sokerilla.
Imelletty perunalaatikko se ei ole.
Ihan outo tuo mamin ohje.
On se hyvä, että suosit ja mainostat täällä kotimaista perunaa. Mitäs jos menisit taas vääntämään seuraavan vaahterasiirapilla.Imelletty perunalaatikko tulee siirapista, jota laitetaan vähän enemmän kuin ohjeessa lukee ja annetaan imeltyä yön yli jääkaapissa, ei missään fucken parvekkeella.
Keitä 2 kg muussiperunoita kypsäksi,kuori ja soseuta ne lisää heti liemi jossa kokomaitoa,suolaa, 3 rkl vehnäjauhoja ja 2-3 rkl sokeria. tee löysä muussi.parvekkeelle yöksi. aamulla voitele vuoat(myös reunat) lämmitä uuni 200...laita uuniin puoleksi tunniksi, sitten uuni120...noin kolme tuntia. valmista on ja tosi hyvää.kato et on tumma päältä.