Antaisitko neutraalin/negan takaisin? huutis....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
tavara lähti minulta ajallaan ja kaiken piti olla kunnossa. Ostaja antoi kuitenkin neutraalin palautteen koska hänestä tavara ei ollut mitä olin luvannut. Yhteyttä minuun ei ottanut. Otin sitten itse häneen yhteyttä ja sanoin että olen valmis ottamaan tavaran takaisin, palauttamaan hinnan ja kaksinkertaiset postituskulut. ( sillä minusta tavarassa ei ollut vikaa ja saan sen uudestaankin myytyä, olihan sillä monta huutajaakin.)

Ostaja ei kuitenkaan halua tavaraa palauttaa eikä vaihtaa palautettaan. Tekisi kyllä mieli antaa neutraali takaisin, tuntuu vähän epäreilulta valittaa jos tavara kumminkin kelpaa.

[QUOTE="vieras";22196168]tavara lähti minulta ajallaan ja kaiken piti olla kunnossa. Ostaja antoi kuitenkin neutraalin palautteen koska hänestä tavara ei ollut mitä olin luvannut. Yhteyttä minuun ei ottanut. Otin sitten itse häneen yhteyttä ja sanoin että olen valmis ottamaan tavaran takaisin, palauttamaan hinnan ja kaksinkertaiset postituskulut. ( sillä minusta tavarassa ei ollut vikaa ja saan sen uudestaankin myytyä, olihan sillä monta huutajaakin.)

Ostaja ei kuitenkaan halua tavaraa palauttaa eikä vaihtaa palautettaan. Tekisi kyllä mieli antaa neutraali takaisin, tuntuu vähän epäreilulta valittaa jos tavara kumminkin kelpaa.[/QUOTE]

Mielestäni olet ollut enemmän kuin reilu ja ostaja on moukka. Anna hänestä palaute ehdottomasti!

No ethän sä voi neutraalia antaa vaan sen takia että sulle se annetaan. Jos vastapuoli on hoitanut kaupan omilta osin kiitettävästi, maksanut ajallaan jne niin ei sulla ole syytä antaa neutraalia/negaa vaikka oma neutraali onkin. Jokaisella kun on niin subjektiivinen näkemys tavaran laadusta. Perustelet vaan oman näkemyksesi siihen hänen neutraaliinsa.

No ethän sä voi neutraalia antaa vaan sen takia että sulle se annetaan. Jos vastapuoli on hoitanut kaupan omilta osin kiitettävästi, maksanut ajallaan jne niin ei sulla ole syytä antaa neutraalia/negaa vaikka oma neutraali onkin. Jokaisella kun on niin subjektiivinen näkemys tavaran laadusta. Perustelet vaan oman näkemyksesi siihen hänen neutraaliinsa.

Tiedän että joillain on tämä käsitys, mutta mielestäni myös asian jälkipuinti kuuluu kauppatapahtumaan. Ymmärrän että on eri käsitys, mutta olen sen vuoksi antanut mahdollisuuden palauttaa "viallisen" tavaran eikä se sovi niin onhan se vähän outoa....

Kuulostaa kostopalautteelta jos antaisit neutraalin tai negan. Ei kaikki jaksa alkaa palauttelemaan tavaroita vaikka niissä jotain vikaakin on joten ymmärrän sitä toista osapuolta.

Kuulostaa kostopalautteelta jos antaisit neutraalin tai negan. Ei kaikki jaksa alkaa palauttelemaan tavaroita vaikka niissä jotain vikaakin on joten ymmärrän sitä toista osapuolta.

hmm, varmaan tosi työlästä laittaa se tavara kirjekuoreen mihin olen valmiiksi kirjoittanut osoitteeni ja mihin on postimerkit laitettu valmiiksi. ja pudottaa se postilaatikkoon....

Joo, en ymmärrä.

Ainiin, onhan siinä vielä se avaamisen vaiva kun avaa sen postittamani kirjeen missä on tuo uusi postituskirje valmiina... joutuuhan siinä jo postilaatikolle kävelemään, pahimmassa tapauksessa posti tulee pihalaatikkoon eikä ovesta suoraan sisään. Hyvä kiitos, en yhtään ajatellut kuinka työlästä se on! :)

menee vähän samaan kastiin kuin ne asiakkaat jotka valittaa vaan valittamisen ilosta: .. on tää niin kallis... tätä pakkauskokoa on pienennetty ja maku muuttunut huonommaksi.... missä virossa nääkin oikeen valmistetaan.... MUT JOS MÄÄ NYT KUMMINKIN OTAN TÄN SIT.

Kiesus.

Oon ihan samaa mieltä. Kyllä itsekin laioin neutraalin kun saatu tavara ei vastannut kuvausta. Eli petyin tuotteeseen. Silti en laittanut negaa enkä vaatinut rajohen palauttamista. Kunhan olin pettynyt harhaanjohtavasta markkinoinnista. Pitäisikö minun sen takia saada vaikeuksia omiin kauppoihini? En ymmärrä. Itse olet laittanut huonoa tavaraa eteenpäin. Ota palaute vastaan ja opi siitä.

Oon ihan samaa mieltä. Kyllä itsekin laioin neutraalin kun saatu tavara ei vastannut kuvausta. Eli petyin tuotteeseen. Silti en laittanut negaa enkä vaatinut rajohen palauttamista. Kunhan olin pettynyt harhaanjohtavasta markkinoinnista. Pitäisikö minun sen takia saada vaikeuksia omiin kauppoihini? En ymmärrä. Itse olet laittanut huonoa tavaraa eteenpäin. Ota palaute vastaan ja opi siitä.
Mutta jos olet pettynyt tuotteeseen niin miksi et palauttaisi sitä?
Itse vähän kahden vaiheilla, tavallaanhan kauppa on mennyt hyvin jos toinen on maksanut jne. mutta jos kitisee tyhjästä niin ei siitä kyllä positiivista palautetta ansaitse. En luultavasti antaisi positiivista, jos ei edes vaivaudu selittämään mikä tavarassa oli vikana.

Neutraali on eri asia kuin negatiivinen, negaa en toki antaisi missään tapauksessa jos toinen on maksunsa hoitanut. Kitiskööt vapaasti.

Viimeksi muokattu:
Olen samaa mieltä siitä, että palaute on osa kauppatapahtumaa. Ap on toiminut hyvin ja reilusti. Toinen osapuoli on hankala ja ansaitsee kaupankäyntitavoistaan neutraalin/negan. Ei ole mitään kostoa se.

Mutta jos olet pettynyt tuotteeseen niin miksi et palauttaisi sitä?
Itse vähän kahden vaiheilla, tavallaanhan kauppa on mennyt hyvin jos toinen on maksanut jne. mutta jos kitisee tyhjästä niin ei siitä kyllä positiivista palautetta ansaitse. En luultavasti antaisi positiivista, jos ei edes vaivaudu selittämään mikä tavarassa oli vikana.

Neutraali on eri asia kuin negatiivinen, negaa en toki antaisi missään tapauksessa jos toinen on maksunsa hoitanut. Kitiskööt vapaasti.

Koska myyjä ei ole ollut minuun missään yhteydessä tai kommentoinut neutraalia mitenkään. Kokisin olevani hankala ostaja jos vaatisin kaupan purkua. Osaan ommella ratki olleet saumat itsekin, mutta housujen markkinointi uudenveroisina oli mielestäni harhaanjohtavaa ja minusta muiden kyseisen henkilön kanssa kauppaa harkitsevien on myös asia syytä tietää. Sitä vartenhan palautteet on olemassa, eikö?

Yhteistyössä