Antaisitko lapsesi muuttaa avoliittoon 16-vuotiaana?

  • Viestiketjun aloittaja Nnnnn
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Miten tuota estääkään jos lapsi muuttaa esim. opiskelupaikkakunnalleen itsekseen asumaan jokatapauksessa.
Päättääkin sitten vain muuttaa seurustelukumppanin kanssa yhteen..
Toki kannustaisin että kannattaa ensin kokeilla yksinasumista. :)
 
liilii
Olisihan se vähän outoa mutta pääseehän sieltä takaisin kotiin. Riippuu minkälaista olisi käytös, alle 18-vuotiaista tehdään vielä lastensuojeluilmoitusia, jos tavataan päihtyneenä. Opiskelua ei saisi haitata. Yrittäisin ehkä viivyttää niin kauan kuin voisin, kunnes on täysi-ikäinen.
 
"vieras"
[QUOTE="Aloittaja";28843274]Eikö tuonikäinen ole vielä oppivelvollinen, josta maksetaan lapsilisää?[/QUOTE]

16-vuotias kai yleensä on peruskoulun päättänyt nuori.
Eikai peruskoulun jälkeen ole enää pakko tehdä mitään, harva jättää tekemättä kuitenkaan.
 
"mie"
En missään nimessä. Jos opiskelun takia joutuu muuttamaan toiselle paikkakunnalle niin se olis ok mutta yhdessä seurustelukumppanin kanssa..ei. En halua kannustaa lastani sitoutumaan niin nuorena. Kannattaa ensin asua omillaan ja nauttia omasta tilasta, omasta elämästä!
Kotia voi sitten leikkiä myöhemminkin!
 
"just"
no on tuo ap aika tampio, jos luulee että lapsilisä menee sen tilille kenen kaa alaikäinen seukkaa! Sitkö jos eroaa ja löytää uuden, ni menee taas sen tilille? Meneekö sun palkka ap miehes tilille?
 
"narsku"
Itse muutin juuri tuossa iässä asumaan mieheni kanssa yhteen. Ollaanhan me asuttu nyt 12 vuotta yhdessä ja 3 lasta hankittu, että siinäpä tuo nuoruuden rakkauden tulos.
Kyllä minä oman lapsenikin annan muuttaa kumppaninsa kanssa yhteen jos vain mahdollista. Joka tapauksessa lapset lähtee tuossa iässä opiskelemaan ja muuttavat pois kotoa.
 
Itse muutin tuossa iässä poikaystävän vanhempien luokse vuodeksi asumaan (en päässyt opiskelemaan, välimatka monta sataa kilometriä). Siellä molemmat asuttiin, tehtiin muutama kuukausi työharjoittelua ja sit sain syksyllä opiskelupaikan läheltä niin muutettiin sitten omaan kämppään. Harjoiteltiin tavallaan sitä yhdessä asumista eikä kumpikaan meistä ollut sellainen "riekkuja". Itseäni kiinnosti opiskelu tuolloin. 6v oltu yhes ja meillä on lapsi nykyään. :)
 
"vieras"
[QUOTE="narsku";28843448] Joka tapauksessa lapset lähtee tuossa iässä opiskelemaan ja muuttavat pois kotoa.[/QUOTE]

Suurin osa lapsista ei todellakaan muuta kotoa pois 16-vuotiaana.
 
"meiju"
Itse muutin avoliittoon 15-vuotiaana, n. vuoden kestäneen seurustelun jälkeen, joten en kai voisi kieltää omia lapsia tekemästä niin..nykyään avioliitossa saman miehen kanssa. Kaksi lasta, mutta eivät vielä siinä iässä että tällaisia tarvis miettiä.. :)
 

Yhteistyössä