Antaisitko huutaa...?

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
..kunnes itse väsähtää ja nukahtaa... Poju 1v11kk normisti nukkuu päikkärit n. klo 11-13 välisenä aikana...Tänään ei oo suostunu päikkäreille käymään...silmät kirkkaina tokasee sängystään, et "ei nuku enää". Äsken rupes selkeesti väsähtämään...välipalakin meni alas silmien lupatessa ja muuten pilkkiessä. Otin sohvalle viereen, ni kaivautu kainaloon ja nukahti. Kannoin yläkertaan omaan sänkyyn ja sen, et sinne laskin, ni alko hirvee kiukku ja huuto. Unilelut lens muualle, peiton potki sängystään alas ym. koskea ei anna..kiukkuaa vaan... On siis ihan selvästi väsyny, joten antaisko huutaa sängyssään kunnes itse sippaa? Tuohon sohvalle jos jää nukkumaan, ni ei nuku ku puoli tuntia, ku täällä kuitenkin koko ajan on ääntä ja touhua...

Meillä isketään 1v9kk:lle muutama lelu pinnasänkyyn (auto ja kirja) ja todetaan että nyt pitäisi nukkua ja lähdetään veke. Kerran meni 1.5h ennenkuin nukahti (ja nukkui 2h), ei ollut vielä väsynyt sänkyyn mennessä. Tosin leikki tyytyväisenä tuon ajan, toki käytiin välillä moikkaamassa. Jos on tosi väsynyt ja kiukuttelee, lelut otetaan pois.

Antaisin huutaa, teen niin kotonakin. Kyllä hetken protestoituaan nukahtaa jos on nukahtaakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi:
huudattaa noin pientä lasta? eli EN ANTAISI on vastaukseni.

Kyllä tuon ikäiselle voi asettaa rajoja. Meillä ainakin muuten pyöritettäisiin vanhempia mennen tullen. Ei ne oo tyhmiä sen suhteen.

Peesi. Ja äkkiä ne oppii, että kiukuttelemalla ei pääse pois, jos lapsi on selkeästi väsynyt. Ap:n lapsi oli ja todennäköisesti nukahtaa pian uudestaan.

Niin mie aattelinkin, et annan vaan olla ja kiukuta...joka kerta kun siellä käy, niin aiheuttaa sen, et piristyy hetkellisesti lisää ja kiukkuaa sit vaan pidempään...Tähänkään asti ei olla ns. nukutettu vaan aina viety vaan sänkyyn, peitelty, toivotettu hyvä unet ja kaivettu lelut kainaloon ja lähdetty pois... tänään on taas vaihteeks vaan tämmöi kiukkupäivä, ettei millään nukkuis...

kävisin aina välillä yrittämässä rauhoittaa sänkyyn, mutta muuten saisi kiukuta. kertoisin, että äiti tulee sanomaan kauniita unia, kun rauhoittuu ja menisin kanssa. pointti: tietää äidin olevan saatavilla, muttei pompi kiukun mukaan. ei siis pois sängystä, mutta itse lähellä.

En antais, koska sit se saa sellasen hepulin ja nukkumisesta tulee kurja juttu ihan periaatteessa, että A. menee monta tuntia saada se rauhottumaan ja B. se ei nuku illallakaan. Tää koskis meillä tuota 1. ja 3.
kakkosta taas en olis jättäny, koska se nyt vaan kertakaikkiaan olis vähintään luullu kuolevansa kun kukaan ei hoida ja rakasta häntä.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
En antais, koska sit se saa sellasen hepulin ja nukkumisesta tulee kurja juttu ihan periaatteessa, että A. menee monta tuntia saada se rauhottumaan ja B. se ei nuku illallakaan. Tää koskis meillä tuota 1. ja 3.
kakkosta taas en olis jättäny, koska se nyt vaan kertakaikkiaan olis vähintään luullu kuolevansa kun kukaan ei hoida ja rakasta häntä.

Meillä tuo ei kyllä semmosta lopullista hepulia saa, eikä luule kuolevansakaan...Kunhan vaan kiukkuaa ja potkii miun kädet pois, etten vaan silittele ja tassuttele...

Menisin huoneeseen vaikka lukee jotain.EN antas huutaa.Kukaan mun viidestä kersasta ei ole huutanut/huudatettu.
MÄ poukkaan heti kun inahtaa.
EN kestä itkua.

Ja tosi fiksuja ja tasapainosia pentuja ovat.Murkkukin oikein esimerkillinen...
Sylissä ollut ekan vuoden!!! :wave:

Kaksosten kanssa vähän olikin haastetta,mutta sitä varten oli rintareppu ja onhan sitä kaks kättä!!
Molempii kainaloihin vaan.

Yhteistyössä