antaisitko homokummin hoitaa lastasi?

  • Viestiketjun aloittaja "kummi"
  • Ensimmäinen viesti
"mama"
Olen pyytänyt lapseni kummeiksi ihmisiä joille voin lapseni hoidon luottaa. Homous ei tartu eikä homot ihmisinä ole sen ihmeellisempiä kuin heterotkaan. Ihmisillä tuntuu olevan kummallisia ajatuksia homoista, että ne kutakuinkin harrastavat seksiä lapsen nenän edessä tai jotain...eiköhän hekin hoida seksielämänsä makuuhuoneessa kuten heteroparitkin ja ovat varmasti vastuullisia ihmisiä siinä missä heterotkin :) Kieroutuneita ihmisiä toki mahtuu molempiin kasteihin mutta he ovat asia erikseen..
 
Entinen pitkäaikainen ystäväni on esikoiseni kummi ja sittemmin lesboksi tunnustautunut ja kirkosta eronnut. Kaksi ensimmäistä lastani kastettiin vauvana vain muodon vuoksi, en ollut uskossa ja kasteella ei ollut sinänsä silloin mitään hengellistä merkitystä ja kummiksikin valikoin vain ihmisen jonka satuin tuntemaan ja joka sattui kuulumaan kirkkoon. Tuntuu aika tympeältä nyt asiaa ajatellen...

Tiemme kummiystäväni kanssa kasvoivat erilleen jo kauan ennen uskoontuloani. Ystäväni "helsinkiläistyi"... Näin itse koin, mutta se onkin vain minun kokemukseni. Alkoi rampata fetissipippaloissa ja elää boheemielämää.

Olen miettinyt tätä asiaa että antaisinko kummin hoitaa lastani. En tiedä, sen jälkeen kun tiedän millainen ystäväni elämäntapa on ollut. Ymmärtääkö hän lapsista ylipäätään mitään tai oliko hänellä mitään käsitystä mihin sitoutui silloin kun kummiksi suostui?

En henkilökohtaisesti ymmärrä nyttemmin tuota kummi-juttua oikein koska ihminen on mitä on ja menee omia polkujaan. Vapaissa suunnissa ei tunneta kummi-käsitettä. Se on ihmisen keksintöä. Turvaverkko johon vanhemmat voivat etenkin hengellisessä kasvatuksessa takertua. Ajatus on hyvä, mutta käytäntö liian kaavamainen ja toimimaton. Moniko nykyään valitsee lapsensa kummin hengellisin perustein kun juuri se hengellisessä kasvussa tukeminen on se kummin ydintehtävä?
 
Viimeksi muokattu:
Saraldo
En antaisi, jos tämä homokummi olisi pedofili. Enkä antaisi heterokumminkaan hoitaa, jos olisi pedofili. Enkä pitäisi siihen kummiin edes yhteyttä, jos olisi pedofili.

Homous ei mua pelota, miksi se pelottaisi?? Mä en antaisi lastani sellaisen hoitoon, joka lasta hoitaessaan juo tai käyttäytyy muuten sopimattomasti. Jos se homokummi harrastaisi seksiä lapseni nähden, niin se olisi entinen kummi. Mutta niin olisi myös heterokummi vastaavassa tilanteessa. Koskakohan ihmiset oikeasti tajuais, että ainoa asia mikä erottaa heteron ja homon toisistaan on seksuaalinen suuntautuminen, ja niin kauan kun se seksuaalinen suuntatuminen ei kosketa lapsia, eläimiä tai kuolleita, niin se on ihan ok.
 
"vieras"
Entinen pitkäaikainen ystäväni on esikoiseni kummi ja sittemmin lesboksi tunnustautunut ja kirkosta eronnut. Kaksi ensimmäistä lastani kastettiin vauvana vain muodon vuoksi, en ollut uskossa ja kasteella ei ollut sinänsä silloin mitään hengellistä merkitystä ja kummiksikin valikoin vain ihmisen jonka satuin tuntemaan ja joka sattui kuulumaan kirkkoon. Tuntuu aika tympeältä nyt asiaa ajatellen...

Tiemme kummiystäväni kanssa kasvoivat erilleen jo kauan ennen uskoontuloani. Ystäväni "helsinkiläistyi"... Näin itse koin, mutta se onkin vain minun kokemukseni. Alkoi rampata fetissipippaloissa ja elää boheemielämää.

Olen miettinyt tätä asiaa että antaisinko kummin hoitaa lastani. En tiedä, sen jälkeen kun tiedän millainen ystäväni elämäntapa on ollut. Ymmärtääkö hän lapsista ylipäätään mitään tai oliko hänellä mitään käsitystä mihin sitoutui silloin kun kummiksi suostui?

En henkilökohtaisesti ymmärrä nyttemmin tuota kummi-juttua oikein koska ihminen on mitä on ja menee omia polkujaan. Vapaissa suunnissa ei tunneta kummi-käsitettä. Se on ihmisen keksintöä. Turvaverkko johon vanhemmat voivat etenkin hengellisessä kasvatuksessa takertua. Ajatus on hyvä, mutta käytäntö liian kaavamainen ja toimimaton. Moniko nykyään valitsee lapsensa kummin hengellisin perustein kun juuri se hengellisessä kasvussa tukeminen on se kummin ydintehtävä?
Helsinkiläistyi? :D Ai helsinkiläisetkö on jotain fetissipippaloissa juoksevia vastuuttomia seksihulluja?

Ja siis siitä lesboudestako se johtuu, että et antaisi kummin hoitaa lastasi? Mä en kestä teitä uskovia. Ollaan muka niin hyviä ihmisiä ja parempia ku muut ja sitte ollaan ensimmäisenä tuomitsemassa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26034949]Ei se vaikuta. Eri asia jos hän muuttaisi vaikka Turkuun, sitten olisi vakavan harkinan paikka.[/QUOTE]

Hah hah haa....huono vitsi...mutta joo oikeesti, jos kummi on homo tai lesbo, tai mormooni tai jekova...itse olet kummin valinnut, ja jos kyseessä on ystäväsi, niin miksi edes kyselet moista?? Itse olen sen verran vanhanaikainen, että käsitykseni mukaan silloin jos kumpikaan vanhemmista ei kykene lapsesta huolehtimaan, niin sylikummi lupautuu ottamaan vastuun lapsesta, vaikka se varmasti ei ainakaan nykysuomessa käytännössä onnistuisukaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26035034]Hah hah haa....huono vitsi...mutta joo oikeesti, jos kummi on homo tai lesbo, tai mormooni tai jekova...itse olet kummin valinnut, ja jos kyseessä on ystäväsi, niin miksi edes kyselet moista?? Itse olen sen verran vanhanaikainen, että käsitykseni mukaan silloin jos kumpikaan vanhemmista ei kykene lapsesta huolehtimaan, niin sylikummi lupautuu ottamaan vastuun lapsesta, vaikka se varmasti ei ainakaan nykysuomessa käytännössä onnistuisukaan.[/QUOTE]

ja se oikokirjoituksesta...siis jehova...ei jekova
 

Yhteistyössä