Antaisitko 12v lapsesi "seurustella"? Vai mitä tekisit jos olisi ihastunut ja ihastus olisi molemminpuolista!? =/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu useimmiten se tuon ikäisten "oleminen" on sellaista yhdessä hengailua, halailua ja ehkä jopa pusuja :) söpöä ja viatonta. Tottahan varmaan poikkeuksiakin on. Varsinkin ala-asteella saatetaan "olla" ja "ei olla" päiviä ja ne ihastuksenkohteetkin voi vaihtua tiheään tuolloin, itse koen että tuo on sitä harjoittelua sitä tulevaa seurustelua varten :)

itse aloitin seukkaamisen 12-13 vuotiaana, mutta seksiä aloin harrastaa vasta (?) 17 vuotiaana (nykyisen mieheni kanssa) joten ei se aikainen (?) seukkaus mitään neitsyyden menetyksestä sano :) ja kyllä väliin mahtui pari poikaystävää ja "poikaystävää" mutta itselle se seksi on aina ollut todella iso asia ja kuuluu nimenomaan aitoon, kestävään rakkauteen.

Ihmiset kokevat nämä asiat tosi eri tavoin ja siksi on melko tapauskohtaista mihin nuo asiat tuosta etenevät ja miten nopeasti, mutta hienoa on jos kerran pystytte asioista avoimesti puhumaan :)

[QUOTE="hallittu kaaos";28178350]Juu useimmiten se tuon ikäisten "oleminen" on sellaista yhdessä hengailua, halailua ja ehkä jopa pusuja :) söpöä ja viatonta. Tottahan varmaan poikkeuksiakin on. Varsinkin ala-asteella saatetaan "olla" ja "ei olla" päiviä ja ne ihastuksenkohteetkin voi vaihtua tiheään tuolloin, itse koen että tuo on sitä harjoittelua sitä tulevaa seurustelua varten :)

itse aloitin seukkaamisen 12-13 vuotiaana, mutta seksiä aloin harrastaa vasta (?) 17 vuotiaana (nykyisen mieheni kanssa) joten ei se aikainen (?) seukkaus mitään neitsyyden menetyksestä sano :) ja kyllä väliin mahtui pari poikaystävää ja "poikaystävää" mutta itselle se seksi on aina ollut todella iso asia ja kuuluu nimenomaan aitoon, kestävään rakkauteen.

Ihmiset kokevat nämä asiat tosi eri tavoin ja siksi on melko tapauskohtaista mihin nuo asiat tuosta etenevät ja miten nopeasti, mutta hienoa on jos kerran pystytte asioista avoimesti puhumaan :)[/QUOTE]

12 vuotias on valmis synnyttämään.

kummipoikani 13v, on "seurustellut" saman vuoden vanhemman tytön kanssa nyt 5vuotta.... eikä kukaan ole edes ajatellut sen olevan vakavampaa kuin autolla ajelua, kelkkailua, laskettelua ja kädestä pitämistä.

no et tietenkään anna seurustella, on parempaakin tekemistä lapsilla. Kysäsepä
mieheltäsi mitä sillä pyöri mielessä 13 vuotiaaana, ja muilla sen ikäsillä,etenkin noilla villeillä tapauksila.

Kyllä meilläkin 90-luvun puolivälissä "oltiin kimpassa" jo tuon ikäisenä. Käytännössä hengailtiin yhdessä,pidettiin kädestä,joskus saatettiin pussata nopeasti suulle tai poskelle. Ja ei kyllä silloin mikään seksi käynyt mielessäkään,liekö sellaisesta tiedetykään. Tosin nykylapset on vähän valistuneempia näissä asioista. Asia on varmasti juuri niin kuin tyttösi sanoo.

Itse asiassa poika ei minusta ole ihan kunnon kansalainen... Hengailee aika paljon kaupungilla iltaisin (itse en oman tyttöni antaisi niin tehdä!!!), on ainakin aiempien vuosien kuulemieni juttujen perusteella usein läksyt tekemättä ja kulkee t-paita päällä +3 asteen "kevätsäässä" ulkona. Tyttönikin on aiemmin tämän pojan tekemisiä kauhistellut (meillä on tytön isoveli tuon pojan kanssa samalla luokalla), mutta kummasti on nyt sitten ääni kellossa muuttunut, että näin...!

Kauhea rikos olla lämminverinen ja jättää joskus läksyt tekemättä!

Mutta onhan se karua, kun 13-vuotias serkkutyttö faceen laittaa "parisuhteessa", "vaikeasti selitettävässä suhteessä" jne.
Sitten tilitetään että "miehet (huom, MIEHET;) on sikoja..." Miksi, voi miksi se "aikuisuus" pitää aloittaa jo lapsena?

Miksi, siis miksi pitää "seurustella". Eihän siiinä ole muuta eroa kun kaveraamisessakaan, joten tavallaan ihan sama. Vaan jos seurustelee, antaa ainakin mun mielestä muille sellasen kua, n että haluaa enemmän. Kuitenkin kotona ollaan pikkulapsia, ja koulussa päällä "aikuismaisia" vaatteita?!?

Eikös se ihastus ole ylensä tykkäämistä( kaveripohjalta)

meidän tyttö "seurusteli" viidennellä yhden kanssa ja se vaan sellaista yhdessä oloa oli, ajelivat pyrällä, hyppivät trampalla jne. Sitten tuli bänksit ja ei tyttö sitä pahasti ottanut. Nyt on 13v ja on uusi herttainen poikakaveri kuvioissa. Kovin ne kiltisti hengailee yhdessä :)

Noi on oikeest niin v**tun "tyhmii" ku itekkin oon 12v. Ja olen seukannu. Olin mun kumppanini luona yötä varmaan tuhat yötä!:'D ja mulla on kuukautiset... ja enoo tullu raskaaksi! Mun isä ei kyl tykkää mut äiti kyl antaa luvan seukata ku se on sellast mitä tän ikäsenä tekee... siis seukkaaminen.... ja jos nyt seksiä haluu harrastaa ni ostakaa kondoomeja! Siksihän niitä on keksitty! Vai onko!? Ja jos tulee raskaaks! Nii... se lapsi luultavasti kuolee mutta jos ei niin voi tehä abortin... ja jos ei aborttia haluu tehä olisitte tyytyväisiä että teistä tulee isovanhempii... mut ei tän ikäsenä 12-13v. oo mikää helkkarin seksi puute! Oikeest nauran verta :"D

Mut joo samalla ymmärrän tän teijän huolehtimisen.... tähä haluutte vain suojella teitin lapsia... se on oikein... mutta luottakaa siihen et mitään ei tapahdu. Ja toivokaa että se suhde on pitkä eikä mikää viikon... tollasilla jutuil et huolehditaan "LIIKAA" sellsist asioist jotka ei tuu tapahtuu... niistä se ero tulee... luottaakaa tähä. :) :)

Mun mielest se on pelkkää hengailua yhdessä olemista ja kyllä siinä pari vistonta pusua voi tulla mutta ei vanhemmat voi sitä kieltää. Okei oon itekki 12.v ja en puhu vaan itseni säästämisestä vaan siitä että eikö 12.v voisi ihastua toiseen silleen että alkaisi olemaan. 12 vuotiaanahan justiinsä kehittyy ja pitäis saada ehkä pikkasen sitä rakkautta ja mulla ei ainakaan tulis koskaan mikään "vanhempien henkilöiden puuhat" mua ei ees kiinnosta sellaiset kuulosta ällöltäki. Ite olen ihastunut ja mun ihastuksen kohde muhun melkeen 100%:ti mutta yleensä ihastuminen tässä iässä on sitä ku tulee discot ni tanssitaan hitaita ja sit joskus pari pusuu ja sitä viatonta halailuu. Mun mielestä kukaan ei saisi estää toista.

Äitien kannattaisi varmaan tutustua seksuaalisuuden portaat kasvatusmalliin tai lukea aiheesta (mm. Raisa Cacciatore). Seurustelu tarkoittaa eri-ikäisille eri asioita ;).

Yhteistyössä