????? Ansaitseeko Ukraina itsenäisyyttä? ???????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Resalik
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Resalik

Vieras
Tähän kysymykseen on helppo vastata ei.

KAHTIAJAKAUTUNUT kansa ilman toimintakykyistä johtoa ja armeijaa on varma aikapommi Euroopassa. Kahtiajakautuneisuudesta on todiste Ukrainan kansalaisten halu kuulua Venäjään. Toiminta- ja puolustuskyvyttömyydestä kertoo se, että Ukrainan armeija ei pysty puolustamaan maata pientä separatistijoukkoa vastaan, vaan avuttomasti turhaan huutelee muita apuun.

EU- JA NATO-MAAT ovat haluttomia tätä kriisiä ratkaisemaan. Siksi ainoa tie on Venäjän miehitys. Venäjän miehitys toisi turvan ja vakauden Ukrainalle ja pelastaisi maan kansan humaritääriseltä katastrofilta. Miehityksellä olisi suotuisat vaikutukset myös muihin maihin, mm. pakotteet voitaisiin purkaa ja keskittyä taas todellisten ongelmien ratkomiseen. Talouskasvu piristyisi pakotteiden poistuttua, investoinnit lisääntyisivät kriisin loputtua.

TOIVON Venäjältä Ukrainan miehittämistä. En ole mikään Putin-fani, vaan ajattelen ukrainalaisten edun lisäksi koko maailman etua. Tervetuloa Ukrainaan, Putin!

Kirjoittaja on reservin alikersatti

Ukrainalaiset ovat aina olleet vihollisia venäjälle. Kun saksa eteni ukrainaan niin sadattuhannet halusivat liittyä kolmannen valtakunnan ristiretkeen kommunismia vastaan. Saksalaiset vain eivät tajunneet tätä oikein ja vain noin 100 000 taistelikin saksalaisten puolella vaikka olisivat saaneet paremmalla toiminnalla ainakin miljoonan miehen armeijan ukrainasta. Kasakoiden ss- joukot ovat näistä kuuluisimpia, he toki eivät sen paremmin kuuluneet ukrainaan tai venäjään vaan olivat ja elivät omana kansanaan. Stalinin puhdistukset verottivat erittäin rankasti Donin kasakoita.
Sodan jälkeen heitä pakkosiirrettiin krimin niemimaalle. Nyt heitä on siirretty ja siirretään pois sieltä kun kaikki tietävät että he eivät ole olleet, ole nyt tai tule ikinä olemaankaan kuuliaisia venäjän kansalaisia.

Ukrainan kansa ei ole kahtiajakautunut. Maa on sillätavalla että itäosissä on isovenäläisten osuus yli 50%. Olen erittäin paljon vastaan venäjää mutta asetelma mikä maan ajoi tuohon on läpikotaisin korruptoitunut ukrainan johto. He eivät edusta demokratiaa.
He edustavat isointa setelinippua kuka sitä sattuukin nokan edessä heiluttelemaan. Paska mäihä kansalla.

Silti venäjän toimet eivät ole millään tavalla hyväksyttävissä. Ehkä tosin Krimin kohdalla kun se niemimaa ei ole ollut koskaan osa Ukrainaa ennen kuin Neuvostoliiton aikaan Hurutshev vodkapäissään lupas sen Ukrainalle. Oliko vielä niin että herra pääsihteeri Hrutshev vai mitenkä kirjoitettiin niin oli itse ukranialainen?

Mulla ei ole kyllä mitään käsitystä millanen maa ukraina on kun en tiennyt sellasta olevan ennen kun alkoi sotimaan. Jotenkin on niin kyllästynyt koko ukrainaan ettei jaksais enää yhtään uutista siitä. Venäjää mä pelkään niin kun kaikki muutkin ja niitten ydinpommeja. Tavallaan suomessa ei voi asua kun koko ajan saa pelätä.

Mulla ei ole kyllä mitään käsitystä millanen maa ukraina on kun en tiennyt sellasta olevan ennen kun alkoi sotimaan. Jotenkin on niin kyllästynyt koko ukrainaan ettei jaksais enää yhtään uutista siitä. Venäjää mä pelkään niin kun kaikki muutkin ja niitten ydinpommeja. Tavallaan suomessa ei voi asua kun koko ajan saa pelätä.
En pelkää asua Suomessa. Mieluummin kuolen kuin olen venäjäläisten alamaisuudessa. Enkä pelkää myöskään venäjää, historia on näyttänyt että ei ne suomea ikinä enään uudestaan saa. kuolen mieluummin.

Jokainen Suomessa peruskoulun käynyt on kuullut Ukrainasta.

Ydinpommeja on sinänsä turha pelätä. Jos sellainen tänne iskee, meidän ei tarvitse murehtia enää mistään. Se on sitten siinä.

Pelko on suhteellinen käsite. Ymmärrän, että sotaa pelätään. Se nyt on kuitenkin aika epätodennäköistä, että me tästä sotaan joutuisimme. Kun vertaa pelkoon muualla maailmassa: tuleeko lapsesi koulusta kotiin vai onko koulubussillinen tyttöjä kidnapattu ja myyty eteenpäin? Menikö se miehesi sanomaan ääneen jotain, mitä ei olisi pitänyt sanoa, ja ammuttiinko hänet sitten koko perheen nähden kotipihalle? Kotikaan ei suojaa pahuudelta. Täällä kukaan ei kirjaimellisesti kuole nälkään. Ei tarvitse pelätä vankilaa tai kuolemantuomiota, jos sanot että nykyinen presidentti on huono presidentti. Lapsesi voi kulkea koulumatkat turvallisesti.

Ukrainakin on kyllästynyt koko hommaan. Ei se haluaisi sotia Venäjää vastaan. Eikä haluaisi olla koko ajan otsikoissa.

Ukrainalla ei ole mitään mahdollisuuksia päästä EU-jäsenmaaksi. Korruptoitunut, kahtiajakautunut - lähinnä selvitystilassa - oleva maa, jossa ihmisoikeuksia ei tunneta. Ja todellakin Ukrainalla ei ole puolustusta eli se vain olisi Venäjän portti EU-alueelle.

Ukrainalaiset ovat hulluja, jos eivät tässä tilanteessa käänny vahvan Venäjän tukevaan otteeseen vaan jäävät EU:n ja Venäjän ulkopuolelle täysin eristyksiin. Aikapommihan tuosta tulee, jos Putin ei nyt toimi.

Tervetuloa Ukrainaan, pelastaja-Putin!

Tähän kysymykseen on helppo vastata ei.

KAHTIAJAKAUTUNUT kansa ilman toimintakykyistä johtoa ja armeijaa on varma aikapommi Euroopassa. Kahtiajakautuneisuudesta on todiste Ukrainan kansalaisten halu kuulua Venäjään. Toiminta- ja puolustuskyvyttömyydestä kertoo se, että Ukrainan armeija ei pysty puolustamaan maata pientä separatistijoukkoa vastaan, vaan avuttomasti turhaan huutelee muita apuun.

EU- JA NATO-MAAT ovat haluttomia tätä kriisiä ratkaisemaan. Siksi ainoa tie on Venäjän miehitys. Venäjän miehitys toisi turvan ja vakauden Ukrainalle ja pelastaisi maan kansan humaritääriseltä katastrofilta. Miehityksellä olisi suotuisat vaikutukset myös muihin maihin, mm. pakotteet voitaisiin purkaa ja keskittyä taas todellisten ongelmien ratkomiseen. Talouskasvu piristyisi pakotteiden poistuttua, investoinnit lisääntyisivät kriisin loputtua.

TOIVON Venäjältä Ukrainan miehittämistä. En ole mikään Putin-fani, vaan ajattelen ukrainalaisten edun lisäksi koko maailman etua. Tervetuloa Ukrainaan, Putin!

Kirjoittaja on reservin alikersatti

Taidat olla puna-armeijan alikessu? Ukrainan kriisi selviää sinä päivänä kun venäläiset vetää joukkonsa ja kalustonsa pois Ukrainasta.