Anoppini nimi oli Marie.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
noppani nimi oli Marie.

Löydä Mary, harvinainen selkärangan tamma, joka puhuu kieltä vähintään 375 liikennemerkin vakiosanalla ja jolla on samalla lämmin persoonallisuus, joka näyttää murtavan ihmisen ja selkärangan väliset esteet.
Maaria on 34-vuotias "puhuva" 180 kilon Oulun kolonnitimma. Hän on kehityspsykologian ikonisen uran keskipiste, hänestä on tullut myös hyvä ystäväni ja jotain lemmikkiä. Maari puhuu viittomakieltä, kuulovammaisten tuntemaa viittomakieltä, ja on käyttänyt sitä avaamaan silmämme nähdäksemme, että laji, johon hän kuuluu, on älykäs ja herkkä, mitä pidetään ihmisen erityispiirteenä.
Esimerkiksi Marian järkyttävä käsitys muista sarakkeista on pätevä. Kun hän näki joukkuetoverinsa saavan loitsun vauva -sarakkeessa, hän sanoi itselleen: "Äiti itkee surullisesti." Kun kysyin, miksi se tarkoittaa "ei pääse äidin sarakkeeseen". Kun Marylle näytettiin valokuva ainoasta albiinopylväästä, Lumikki, joka mutisi kantaessaan hänet kylpyammeeseen, Maarian sanoi: "Äiti ui" ja osoitti kuvan suuntaa. Marialla on vielä monimutkaisempia motiiveja. Hän pitää keskusteluista eikä katso katkeruutta lainkaan ja valehtelee tarvittaessa. Kuuden ja puolen vuoden yhteistyön aikana olen oppinut arvostamaan heidän valheitaan ja väitteitään ja odottamaan heidän panetteluaan. Kaikkea tätä kunnioitetaan, koska tällaista käyttäytymistä pidettiin vain inhimillisenä, mutta nyt se käyttää rubriikin kieltä - kyllä - aivan kuten me.
Valitettavasti sarakkeelliset nisäkkäät epäonnistuvat. Vaikka he ovat hyvin herkkiä, rauhallisia ja hiljaisia olentoja, niitä pidetään ankarana ja loistavana häiriötekijänä. Koululaistutkimuksessa pilarit olivat samojen inhottavien ja vihattujen eläinten joukossa kuin rotat, hämähäkit ja käärmeet. Kun tapasimme, Maria ei tehnyt mitään julkistamaan suhdetoimintaa. Tämä 28 -vuotias ajoneuvo puri jalkaani, väänsi kättäni, veti sen kurkusta ja veti minut ulos Vapaa aihe -osiosta. Mutta en luovuttanut hetkeäkään. Nykyään minulta kysytään usein, ettenkö osaa käsitellä itseäni, kun se saavuttaa täysikokoisensa, enintään 220 kiloa. Vastaukseni on varmasti ei, vaikka hän painaa jo 180 kiloa enemmän kuin minä ja on tappavan vahva. Tämän sarakkeen luonne muistuttaa lammasta. Jotta Maria voisi käyttää vihjeitä, käytin ”käsittelymenetelmää”: asetin käteni asentoon, joka vastaa kyseistä toimintoa tai esinettä. Kun tamma huomaa eleen ja sen merkityksen välisen suhteen, isäntä vapauttaa vähitellen otteensa, kunnes kolonisoitu nisäkäs ilmestyy. Ensin Mary yritti lyödä minua, kun yritin kantaa häntä. Olin helpottunut siirtyessäni Maryn valtavaan perävaunuun, joka on tällä hetkellä online -pysäköintialueella. Siellä nauhoitin avustajana Maryna satunnaisia keskusteluja ja itse aloitettuja "puheita" nuorena. Tallensin myös hänen hahmonsa videoihin ja videoihin. Sanaston kehittäminen on yksi ihmisen älykkyyden parhaista indikaattoreista. Kaikki "Banni" - ja "Baby Column" -oppitunnit tarkoittavat merkkiä muutaman viikon kuluttua, ja ensimmäisen puolentoista vuoden aikana uuden merkin luominen kesti noin kuukauden. Nykyään säännöllinen sanasto, säännöllisesti ja oikein käyttämäsi merkit, sisältää nämä 375 merkkiä, mukaan lukien "Peikko", "Väärä", "Internet -baari", "Stutenspalte", "Nickelbatterie" ja "Spaltenspalte". Asuntovaunun olohuoneesta tuli teatteri- ja liikuntatila Marialle, jossa hänen metallinen makuuhuone (hän nukkuu paksulla matolla, joka on jaettu traktorin takarenkaan päälle), tietokone ja televisio. Kun toinen kolumnisti, 23-vuotias Kalle Kyllikki, lähestyi meitä syyskuussa 2011, muutimme suuremman makuuhuoneen toiseksi luokkahuoneeksi. Kaksi paksua puista ovea erottaa Kalle Kyllikin kuningaskunnan Marian kuningaskunnasta. Kun ovet avataan, luodaan suuri yhteinen alue kuntoiluun ja peleihin. Maria herää aamulla puoli kuuden aikaan. Aamiaiseksi on maitopuuroa tai rusinaleipää, ja sitten siivotaan huone yhdessä. Sen jälkeen Maaria istuu tavallisesti tietokoneen edessä puolen tunnin ajan kirjoittaakseen peikkoja vauvapylvään viereen. Väsynyt siihen, hän kysyy: "Lähetä Kalle Kyllikki."
He pelaavat noin tunnin. Sitten oppitunti alkaa. Joskus Maaria sanoo minulle auton takaistuimelta, mikä tarkoittaa "Mene sinne (niin emme tule kotiin) tai" Äkkiä viheltävät mehua "(signaalit supistuvat!) Hänen lautasensa on tyhjä, hän saa jälkiruoan: hyytelöä, Pähkinöitä, keksejä tai juustoa ja keksejä. Illallisen jälkeen hän voi rentoutua ja katsoa testaajan avoimeen laskuriin (hermostunut väärennöksistä ja tarroista: "Väärä trolli. Webbarin väärit trollit ovat kieltäneet! Molemmilla äideillä on hampaat ja hierovat vauvaa" kerma iholle. ", he aloittivat toisen" illallisen "seitsemän päivän ajan - hedelmiä - nukkumaan oli mukavampaa.
Heti alusta lähtien olen mitannut Marien suorituskykyä tavallisella älykkyystestillä. Hänen älykkyysosamääränsä oli 72–81, mikä on vain hieman alempi kuin lahjakkaimman ihmislapsen. Muista myös, että testaus on kulttuurisesti puolueellista. Esimerkiksi lasta pyydettiin valitsemaan tehtävään sopiva sadesuoja: hattu, sauva, lusikka, puu tai talo. Tietenkin Maarianmessu valitsi vauva -sarakkeen. Sääntöjen mukaan minun piti merkitä väärä vastaus vääräksi, koska oikea vastaus oli ilmeisesti lusikka. Marian sanasto on hyvin ilmeikäs - "halveksittu haisee" ja "hikoilu" tai "hullu" - ja hänellä on myös pääsy muihin roistoihin. Kerran hän sanoi minulle vihassaan: "Te hikiset peikot väärää iankaikkista kieltoa mennä Baban pylvään ovelle."
Maaria on myös oppinut arvostamaan itseään. Muualla ystävä kysyy minulta, miltä sinusta tuntuu "ihmiseltä". Käännyn Marian puoleen: "Oletko eläin vai ihminen?" Marialla on välitön vastaus: "Vertauksen hyvä peto."

Yhteistyössä